winter en wedstrijd en wassen....HELP (haf)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

winter en wedstrijd en wassen....HELP (haf)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 13:17

Het winterseizoen komt eraan en dat betekent dat ik een probleem heb betreft het wassen van de manen van mijn haf. We hebben alleen koud water en daar wil ik natuurlijk niet mee wassen. De wedstrijden gaan gewoon door, wat nu?? Heeft er iemand een tip om de manen van mijn haf schoon te houden/maken.....

Amulet

Re: winter en wedstrijd en wassen....HELP (haf)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:38

Dat probleem hebben wij ook op stal (alleen koud water). Dus áls ik een keer moet wassen in de winter (wat sporadisch voorkomt, ik start niet officieel) dan ga ik met hem naar mijn huis (20 minuutjes wandelen) waar we wel warm water hebben.

Hmmm maar waarschijnlijk heb je daar niet veel aan

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:44

ik heb een keer keuring gehad met mijn viezee haf
ik had vlechten in zijn manen gedaan en als die vies waren een flesje vullen met kouw of lauw water met een beetje soda of was middel witte poeder helpt goed (bij mij idd)

groetjes en scu6

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:12

Bij mijn vorige stal gebruikte ik gewoon een waterkoker. Is wel veel werk.

Nu staan we op een stal waar ze warm water hebben, waarschijnlijk omdat de eigenaar ook haffies heeft en er mee fokt. Toch erug makkelijk.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:29

Wij hebben hetzelfde.. alleen dan 2 witte benen Wij nemen altijd een paar thermoskannen met kokend water mee. Dan mengen we dat op stal in een emmer met koud water zodat het een lekker temperatuurtje heeft. En neem vooral veel oude handdoeken mee!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 09:25

Wij wassen onze pony's dan op een warm plekje, meestal in een schuur en vervolgens fohnen we ze droog of we zetten ze voor de straalkachel
wij doen dan meestal dan wel alleen de benen en de staart omdat ze toch op buiten blijven lopen in de winter (tja... bonte Shets zijn dan heel lastig )

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 10:11

Het grote probleem zijn de manen. Hij heeft een dikke manenpartij en het uitspoelen is niet echt gemakkelijk.... Dan zou je ze kunnen vlechten, dan valt het minder op, maar ze zijn zo dik dat ze niet mooi blijven zitten....

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 10:54

Nouja, als je die manen gewoon op stal uitspoeld en daarna de hals en de manen droogfohnt dan lijkt mij dat niet meer zo heel moeilijk...
Een kennis van mij doet het ook op deze manier bij haar Haflinger met zijn dikke bos manen.
En ik was de manen van de Shets op deze manier: bij het uitspoelen zet ik gewoon de waterslang op de manenkam en dan is alles er bij mij meestal weer gewoon uit en dan maar aan het fohen... (dat vinden ze overigens heerlijk ) en het maakt mijn beesten niets uit of het nou koud of warm water is.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:15

ik doe het ook wel met koud water gewoon even een lekkere dikke deken op doen die nat mag worden en dan was ik de manen gewoon en de staart en na het wasen wrijf ik haar wel zoveel mogelijk droog, maar haar lichaam doe ik nooid in de winter

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:29

Ik vind die waterkoker best slim! En trouwens een waterkoker kost onderhand niet meer dan een sjabrak.. Kortom, desnoods laat je er eentje daar!