wie van jullie heeft een shetlandpony??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loeske87

wie van jullie heeft een shetlandpony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 07:43

Ik wil graag een shetlandpony aanschaffen. Hij komt dan bij 1 groot paard en 2 pony`s te staan (d en e) Nu vraag ik me af wie van jullie ook allemaal een shet heeft en of hij samen staat met andere paarden/pony`s, en of dat goed gaat. En hebben jullie shetjes ook een echte stal of meer een schuilstal? Ik ben erg benieuwd....

alvast bedankt

Bieketjuh

Re: wie van jullie heeft een shetlandpony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:45

Iemand die ik ken heeft 5 shetjes. Ze lopen allemaal rond in de weide bij 1 groot paard en ze vinden het heel erg gezellig. Het hengstje houden ze wel gescheiden want dat is nogal een heftig beestje!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:47

Ik heb er 2 (moeder en dochter) en die lopen gewoon bij mijn Quarters in. Dat gaat prima, alleen hebben moedershet en mijn oudste quartermerrie wel eens een beetje mot, maar dat heeft niet te maken met het shetlander zijn, dat is gewoon de rangorde die zo afentoe bevestigd word.

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:53

Ik heb 2 verzorgshetjes. Ze hebben allebei een eigen stal,(tegenover elkaar. De deuren staan altijd open en dan aan elkaar vast (beetje moeilijk uit te leggen). Zo kunnen ze altijd in elkaars stal en naar buiten, het paddock in. Verder hebben ze een groot weiland waar ze vaak in staan (nu wat minder, ze zijn te dik ).

Met elkaar gaan de shets hartsikke goed samen, 1 van de 2 is héél dominant (ook naar mensen) en de ander pikt dat. Ik ben 1x mee geweest op buitenrit met andere paarden erbij met de dominante shet en dat ging echt voor geen meter, hij bokte, beet, schopte, steigerde naar de andere paarden . Terwijl de ander juist weer heel lief is voor andere paarden.

Het hangt een beetje van de shet zelf af denk ik.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:58

ik heb ook shetlandpony,s, en somige staan ook bij grote paaren en dat gaat hardstikke goed!
ze hebben een uitloopstal , dus in de winter kunnen ze zelf weten of ze naar buiten gaan of niet.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 09:02

Ik heb 1 shet en daar loopt 1 van men 15 verzorgshets bij. Maar die ene heeft ook een tijdje bij een groot paard gestaan om een maandje gezelschap te houden en dat ging harstikke goed!

nadine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 09:05

Ik heb een Shetlander ruin, en die staat bij 2 kleinere Shetland merrie's. Hij heeft een stal waar die zelf in en uit kan lopen, staat nooit op stal, tenzij die dat zelf wil.. Hij wil het liefst buiten zijn. En die mogelijk heeft hij.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:49

mijn shet staat bij mijn paard en pension paard ... met mijn paard gaat dat prima .. dat paard wat in pension staat dat kan er wat minder mee opschieten maar mischien komt dat nog wel

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:55

Ik heb een shetruin, stata bij kwpner. Daar is ie ook voor bedoeld . Gaat goed, maar eerst wel veel ruzie omdat die shet erg brutala is en totaal geen respect had voor die andere. Nu wel.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:00

Ik heb een shetlanderruintje van 1.10. Hij staat bij een D-pony van 1.48 in.
In de winter staat hij snachts op stal, in een 'echte' box. Dit is meer omdat de pony waar hij bij in staat dan op stal gaat, en hij niet alleen buiten kan blijven ( 2 seconden later staat hij zelf bij de staldeur aan te kloppen of hij naar binnen kan )

Binnenkort gaan we verhuizen, hij komt dan bij allemaal kleine merries in de wei te staan, enhetis de bedoeling dat hij de hele winter buiten blijft. Echter als het echt knettergek weer wordt kan hij altijd even op een stalletje staan

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:36

Ik heb een Shetlandhengstje van bijna 1.5 jaar. Die staat samen met mijn Tinkermerrie (1.54 meter) en dit gaat uitstekend met elkaar. Dat zijn vier hoeven op een dikke pensbuik
In de zomerperiode staan ze beiden dag en nacht buiten, in de winter 's nachts op stal. Mijn Shet heeft zijn eigen stalletje/chaletje/tuinhuisje en vind het geen enkel probleem om daar in te staan.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:43

ik heb een luxe pony
Ze was in eerste instantie als 8 maanden oud mormeltje aangeschaft als gezeldschapspony. Nu inmiddels is ze uitgegroeit tot een hele sjieke en mooie dame van ruim 3 jaar en wil ik toch wel keuringen gaan doen. Ze staat in een uitloopstal en loopt s'nachts als het kouder word net als mijn grotere paard met een regendeken op tegen de wintervacht alvast (zit ook een medisch verhaal aan vast bij haar)
Ze klikt ontzettend goed met mijn grote paard. Voorheen had ik 2 grote paarden en zij was echt het vriendinnetje van eentje, helaas is hij overleden. Maar met de andere klikt het ook super!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:50

Wij hebben ook een (gezeldschaps) shetje.
Die staat met een kwpn merrie in de wei.
Ze staat in een zelfde soort stal als de andere paarden staan.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:02

ik heb een shetlander veulen. die staat nu bij andere paarden(2 haflinger veulens, 1 shetlander en 1 tinker jaarling merrie) en dat gaat goed. Ik ga hem 14 september hier heen halen en dan komt die waarschijnlijk bij een hafliger veulen in de wei. maar dat zou wel goed gaan.

hier foto's van pluto.

Afbeelding

met blacky

Afbeelding

en met Savannah

Afbeelding

(ps. is officieel een mini pony )

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 15:07

Bedankt voor alle leuke reacties... als jullie toevallig nog een shetje te koop weten hoor ik het natuurlijk graag

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:21

Wij hebben ook een gezelschapsshet... Hij loopt bij de grote paarden, een merrie en een ruin. De shet zelf is een ruin. Het gaat harstikke goed, af en toe heeft hij een meningsverschil met mijn ruin haha... Maar de wei is groot genoeg dus dan rent hij snel weg.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:51

ik heb een shet, ook voor gezelschap.. hij staat bij mijn kleine D, en liep er onderdoor toen hij nog veulentje was (nu 1 ) ze hebben samen een loopstal..

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:54

ik heb een shethengst die staat gewoon bij mijn E merrie
Hij heeft nog nooit gegild ofzo

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:31

Ik heb er 4, er lopen er bij mij thuis op het moment 7 .

Mijn hengst heeft overal bij gelopen, van falabella tot KWPNer, merries, ruinen en andere hengsten geen probleem.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:43

heb er 4 waarvan een dametje te koop nmu vier jaar
staan nu tussen 2 grote paarden dadelijk nog maar 1 groot paard

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:10

Op stal wel ja. Die staat samen met een paard in een paddock en gaat in de avond gewoon weer naar binnen, naar zijn stal

annieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:25

ik heb ook een shetlander.. maar die staat tussen de schaapjes

blessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:34

MontyLove schreef:
Ik wil graag een shetlandpony aanschaffen. Hij komt dan bij 1 groot paard en 2 pony`s te staan (d en e) Nu vraag ik me af wie van jullie ook allemaal een shet heeft en of hij samen staat met andere paarden/pony`s, en of dat goed gaat. En hebben jullie shetjes ook een echte stal of meer een schuilstal? Ik ben erg benieuwd....

alvast bedankt

dat zal vast wel goedkomen.. bij mijn verzorgpony hebben ze ook 2 shetlanders (allebei merries) en die pony's staan bij een friese (hengst) in de wei.. en de shetjes zijn de baas.. maar het gaat echt prima!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:36

Ik heb ook een mini shetje.. ze staat gewoon overdag in de wei. met me pony... en S`avonds gaat ze gewoon op stal

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:40

ik heb ook een shet (mini)
Omdat mijn paard én shet allebij een veulen hebben staan ze samen op de wei. Dáárvoor stonden ze (s'winters) samen in 1 grote box.
Dat was alleen lastig als ik mijn paard uit de stal wou halen, dan ging de mina altijd mee en moest ik die weer vangen