Naar de paardenkeuring! Wat te doen? (N.R.P.S)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

Naar de paardenkeuring! Wat te doen? (N.R.P.S)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 09:04

Na aanleiding van het topic viewtopic.php?f=1&t=459892 waar jammer genoeg niet opgereageerd word Gooi ik het nog maar een keer in het "rassenpraat"

Ik ga 11 September met mijn paardjes naar de keuring.. Het is een keuring voor alle paarden dus niet voor een stamboek. Gewoon om een beetje te oefenen zeg maar en voor de lol natuurlijk.

Maar of het nou voor de lol is of niet ik wil toch een beetje goed voor de dag komen. En aangezien het voor mij de eerste keer is met 2 n.r.p.sjes Hoe moet ik me paarden te voorschijn laten komen..

Shakir heb lange manen.. en ik vind het toch wel jammer om het te trekken dus ik heb besloten om het niet te doen.. Wat moet ik met zijn manen doen? Hengsten vlecht of gewoon los laten hangen.

Polly boy heeft wel getrokken manen dus die gewoon knotjes? of ook gewoon los laten hangen?

Wat moet ik zelf aantrekken?

Marchador

Re: Naar de paardenkeuring! Wat te doen? (N.R.P.S)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:06

Staat er niets over op de website van het NRPS?
Of bel ze anders eens en vraag het ze, zij kunnen je daar denk ik wel ver mee helpen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Naar de paardenkeuring! Wat te doen? (N.R.P.S)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:00

Je paarden invlechten zou ik zeker doen, en eigenlijk ook de manen trekken en knotjes maken. Wil je dat niet doen, vind ik persoonlijk dat je een keuze moet maken, keuringen lopen (dus eventueel voor de toekomst) of niet. Nu (omdat het geen stamboekkeuring is) zou ik er een hengstenvlecht in maken, en de andere opknotten.
Benen netjes opscheren, hoofd opscheren of als dat niet kan bijknippen. Staart op lengte knippen. Verder baby-olie op het neusje en om de ogen, maakt het nog net wat sprekender. Uiteraard je paarden compleet wassen. Hebben ze veel witte aftekeningen kun je ze nog witte maken met een krijtblok.
Zelf doe je een witte broek aan, wit overhemd, rode stropdas, als het koud is een witte trui eroverheen en witte sokken en witte sportschoenen.

Succes ermee!