Haflingers in de (spring)sport ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya92

Haflingers in de (spring)sport ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 16:36

Hoi !!

Ik was benieuwd of er nog meer haflingers in de springsport rijden ofzo ..op wedstrijd zie ik namelijk echt een enkele keer eentje bij de pony’s bijv . Nu moet ik opbiechten , de haflinger waar ik mee start is niet 100% haf , en ingeschreven bij het NRPS maar hij heeft wel het uiterlijk gangen !

Shetan is van mijn zus , zij heeft met hem B bij de paarden gesprongen , wat gelijk staat aan Z voor hem !! (hij is een C-pony , dus 1.00 m is Z ) . Met Shetan ben ik nu M-springen . Hij heeft van het B naar het M maar 1x een balk gehad !! Hij is gewoon echt TE braaf

Ook loopt hij B-dress bij de paardjes

gr.arlette & shetan

sidneey

Re: Haflingers in de (spring)sport ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:28

heeej!

ik heb ook een haflinger waar ik mee spring, nog niet officieel maar mijn instructeur zegt dat ie het in zich heeft *trotsheid* ik doe ook aan cross en eventing. Die haflingers kunnen het dus egt wel!! haha

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:27

ik spring ook met een haflinger, maar nog niet officieel wel onderling hij kan 80 centimeter springen ben wel trots op hem want hij is een haf van het oude typ en niet z'n slanke dus

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 15:25

ik spring oo kmet mijn haf heb 2 keer op wedstijrd gedaan. maar ik heb niet hoger dan 80/90 cm gespringe met der en dit vind ik al knap voor een hele ouderwtse haflinger net als kirri zegt

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:32

waar ik op rijd is z-getraind

springen kan die hij niet zo goed , hij vind het wel leuk voor de afwisseling

wij zijn echte dresuurtrutjes

Elmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:30

Hihi ik heb weleens met wat haflingers gesprongen, maar niet uitgebracht op wedstrijd. Daarvoor reed ik niet genoeg op ze.
Vind het wel knap om er springwedstrijden mee te rijden, want niet elke Haflinger kan springen.
Mijn verzorghaf heeft er heel veel moeite mee, hij loopt er gewoon doorheen! Maar ik heb hem wel al enkele keren erover gekregen!
Maar ja, kwestie van blijven oefenen.

Figo_Frvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:24

ik moest laatst op een wedstrijd schrijven en daar waren 3 haflingers, ik zit ook bij een vereniging waar ik met mijn lievelingspony Figo mee spring/dresuur dresuur is hij niet zo goed in maar springen was laatst van de 32 5de

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:55

mijn vorige haflinger sprong met gemak 1 meter, wedstrijden heb ik met hem nooit gereden