Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en het werkt erg goed
wij gebruiken er een grote deken voor.. en voor ons jonge paardje, die alleen maar bij de nek schuurt een deken die dus over haar nek zit... en wij hebben ook wel eens baby olie gebruikt! klinkt raar maar dat maakt de huid iets van vettig en dat helpt of zo.. achja dat zal dan wel weer
maar het werkt hier heel goed!
.. Teuntje111 schreef:Hoihoi
Mijn ex-paardje had ook zomereczeem en voor hem gebruikte ik Fenonolf. Dat werkt echt super, maar je moet het wel eerst 2 dagen gebruiken voor het effect heeft als de jeuk echt heftig is. Fenonolf kan je in de betere ruitershops kopen en kost ongeveer 32 euro per placon
Mijn huidige paardje Bonita heeft 2 weken terug ook last gehad van jeuk op haar staart en ging schuren, maar dat kwam waarschijnlijk door wormen. Kon er min of meer vanuit gaan dat ze nog niet was ontwormd, had haar nog maar net. Bij haar ook 1 keer de fenonolf gebruikt en de jeuk was met een half uur verdwenen. Wormenspuit erin en nooit meer jeuk aan de staart gehad.
Fenonolf is speciaal voor ongemak en jeuk bij warm weer.
Wat je ook kan proberen is je paardje invlechen, dat doe ik ook als het echt heet wordt, geen hengstevlecht, maar gewoon losse vlechten, een stuk of 8
Groetjes Dianne
Edit: Fenonolf kan je iig bij Ton van Bemmelen kopen en mn berichtje staat er nu inees wel!! Deed het eerst niet..
lailapri schreef:Dettol oplossing werkt super, ik las de tip op bokt, ben het gaat gebruiken en waar ik gesprayt heb stopt echt de jeuk. Goedkope maar handige oplossing dus.
LuckySpirit schreef:lailapri schreef:Dettol oplossing werkt super, ik las de tip op bokt, ben het gaat gebruiken en waar ik gesprayt heb stopt echt de jeuk. Goedkope maar handige oplossing dus.
Is dat niet slecht voor je paard ?
snowdon schreef:Toushie.. nu vraag ik me toch echt serieus even af, hoe jullie ooit op dat idee gekomen zijn????????????