Dartmoor..... iemand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Divine

Dartmoor..... iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 12:28

Hallo!

Wie heeft er hier een zuivere Dartmoor? Wij krijgen er binnenkort één, als gezelschap voor mijn KWPN-merrie. We gaan er mennen, wellicht nog wedstrijden in de toekomst.
Er is alleen zo weinig over te vinden op internet. Veel verder dan een paar fokkers, de stamboeken in Nederland en Groot-Brittannie kom ik niet.

Wie wil er wat ervaringen/foto's uitwisselen?

Groeten, een toekomstige Dartmoor-eigenaar.

Dennis

Re: Dartmoor..... iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:42

Ik heb er op het moment eentje staan om te beleren voor de wagen, een merrie. Dennis heeft ook een tijdje het land gedeeld met een jonge dartmoor hengst. Beide van de zelfde eigenaar.

Die merrie is absoluut geen makkelijke pony al word het al beter(heeft van af 4 maanden oud tot ze hier kwam alleen gestaan en dat helpt niet mee). Die hengst daar in tegen is een geweldig beest. Super om te zien, en fantastisch om mee te werken! Die heeft echt een gouden karakter.

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:18

Ellen (RoughRebel hier @ Bokt) Heeft ook een dartmoor.
Rebel, een 7 jarige ruin voor haar dochter, Demi.
Een geweldig stel die 2!

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:58

Ik heb er ook één, sinds 5 jaar, hij is nu 10 jaar.
Straks gaan we weer een rondje met de koets.

Ze zijn super, jammer dat ze niet in groot formaat te krijgen zijn

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 08:54

Bedankt alvast voor de reacties. Ik vind het echt super leuke paardjes, ben ook heel benieuwd hoe het allemaal gaat als we er zelf 1 hebben. Mijn eerste pony was een kruising Dartmoor, ook zo'n super beestje.

Heb even de foto's van RoughRebel bekeken, op de Veluwe, inderdaad een leuke combi!

Voor Dizzy: heeft jouw Dartmoor papieren? En zo ja: wat is de vader en moeders vader?

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:16

Hoi,

Ik heb je gepbt!! En volgens mij heeft Black_White ook dartmoors en zijn ze zelfs te koop!

Groetjes, Ellen

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:12

Hoi,

Sorry voor de late reactie, maar zo komt het topic wel hoger te staan
Dizzy heeft papieren. Zijn vader is Mentor v/d Tuyermark (als ik het goed schrijf.....zijn papieren liggen boven en ik ben te lui om na te kijken )
Hij heeft meerdere keren meegedaan aan de hengstenkeuring, maar is er net niet doorgekomen (naar wat ik begrepen heb).
Hij heeft een echte hengstuitstraling en veel mensen denken dat 'ie nog een hengst is (de "kenners" dan, anderen denken dat 'ie het veulen is van mijn Lusitano-ruin??)
Hij is de baas van de "kudde" en ik moet oppassen dat 'ie niet te brutaal wordt.
Hij houdt van werken en kan goed trekken. Hij heeft een klein gareel (die lag bij iemand op zolder en het paste hem perfect!), wat er stoer uitziet.
Jammer genoeg krijg ik zijn foto niet op bokt
Ik zal het later nog eens proberen.

Wat Dizzy heel goed kan is luisteren. Hij loopt vaak los mee in het bos en komt als ik hem roep.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 08:53

Hee Dizzy,

Bedankt nog voor je reactie. Wat een toeval zeg: die pony waar wij nu naar aan het kijken zijn is ook een zoon van Mentor van de Tuylermarc. Hij is nog hengst, 3 jaar, en ontzettend lief. Waarschijnlijk gaan we dit weekend nog even kijken, en wie weet of het wat wordt....
Ik laat het nog even weten!

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 08:54

Heb een tijdje een Dartmoor op stal gehad, super lief maar ook oersterk, kwam er bijna mee op de loop! Ze had zo'n leuk koppie met een enorme haardos en kon heel goed lopen. Groetjes Brennie

MissesYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:57

Dartmoors zijn echt super leuke pony's! Ze zijn nuchter en braaf. Ik vind die van Mentor altijd heel leuk, ze zijn leergierig en zeker heel vriendelijk. Als ik vragen mag het hengstje waar je naar gaat kijken staat ie bij een fokker zo ja welke?

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 09:32

Kan het zijn dat sommige veulens van Mentor klophengsten zijn?
Dizzy is het niet, maar een zaadbal was kleiner als de andere en gezien Mentor's vererving is hij daarom afgekeurd (naar wat ik begrepen heb, ben geen expert)
Dus als je naar dat hengstveulen gaat kijken, zeker even checken.

Verder heeft Dizzy inderdaad een super karakter!! Hij heeft al een hele fanclub.
Hij is altijd vrolijk en klaar voor actie!! Hij is heel dapper en leergierig.
Ik ga hem nu uit de wei halen, want we gaan iets leuks doen.

De foto is nog niet gelukt, maar als je wilt kan ik wel per e-mail foto's sturen, maar dan heb ik je mail-adres nodig (via pb).

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 16:44

We hebben em gekocht!!!!! *o/*

Vanaf volgende week staat Macho, de driejarige hengst van hierboven, bij ons!

Lief koppie, toch?
Afbeelding

Groetjes!

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 16:50

Had eerder een verzorgdartmoor. Die was toen 6 of 7 jaar en een ruin. HEt was echt een schat maar kon erg ondeugend zijn. Ik kon toen nog niet heel goed rijden, maar later werd dat beter. Hoe beter je kon rjden hoe oneugender hij was en hoe sneller. Op hem kon je een kind van twee zetten en dan stapte hij gewoon los door de bak zonder iemand ernaast. Hij deed dan echt niks. En er heeft ook een keer iemand opgezeten die nog niet eens kon lopen, hielt zich vast aan het zadel en liep zo door de bak, onvoorstelbaar. Het was een super spring pony en best pittig. Maar niet vurig ofzo. Uitstekend voor buitenritten en voor de kar (bij hem nooit gedaan maar was hij waarschijnlijk wel super voor geweest. Heb er best lang op doorgereden. Je kon alles met hem. Nu ben ik echt dol op dartmoort, hij was ook heel mooi. Hij zou namelijk eerst dekhengst worden maar ze vonden dat hij iets te veel wit had, snepje, kol en wit voetje. Heb geen foto's jammergenoeg. Echt ik kan iedereen een dartmoor aanraden, heerlijke pony's...

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:07

Eh ,ik heb een halve dartmoor/shet,vind je dat ook goed?
Black is en jaarling en is al geruind daar er geen land meer mee te bezeilen was.Nu is ie weer bijna zoals 4 maanden was en bij ons kwam.
Hij is nu weer knuffelbaar.(veel kids hier)
Zijn vader is Bink een zwarte premiehengst

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 09:44

Hee Gesina,

Ik heb eerder ook een kruising Dartmoor gehad, vader was arabier, moeder Dartmoor. Ook een super pony. Kan me bij een kruising met een Shetlander eigenlijk niets voorstellen .
De vader van je pony is trouwens een erg mooie hengst, kijk maar eens op www.dartmoorstamboek.nl, en dan bij goedgekeurde hengsten. Daar staat ie tussen.

Groeten!

rubylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:09

hoi allemaal...

ik heb een dartmoortje verzorg van5 jaar.. echt een schattig beestje.. maar ik kreeg helaas ruzie met de eigenaar.. majah nu krijg ik een eigen paardje

groetjes lynn

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:51

Wij hebben een team en dat voltigeert op een dartmoor die we huren van een manege. Dartmoors zijn echt leuke pony's, je kunt er veel mee doen en als ze eenmaal afgericht zijn zijn het echte kinderpony's. Ze zijn slim, eigenwijs, leergierig en dat is een leuke combinatie. Ik vind de engelse dartmoors persoonlijk mooier als de vele smallen die nu veel in Nederland zijn.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 22:57

Zo even topic omhoog halen
Ik heb vandaag ook een Dartmoor gekocht.
Het is een hengstje van 4 maanden.
Zijn vader is : Remy van Wieldrecht
Zijn moeder is: Simone
Er staan wel foto's in m'n profiel maar die zijn niet echt duidelijk.
Zodra ik een mooie foto heb zal ik em plaatsen