Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
Had eerder een verzorgdartmoor. Die was toen 6 of 7 jaar en een ruin. HEt was echt een schat maar kon erg ondeugend zijn. Ik kon toen nog niet heel goed rijden, maar later werd dat beter. Hoe beter je kon rjden hoe oneugender hij was en hoe sneller. Op hem kon je een kind van twee zetten en dan stapte hij gewoon los door de bak zonder iemand ernaast. Hij deed dan echt niks. En er heeft ook een keer iemand opgezeten die nog niet eens kon lopen, hielt zich vast aan het zadel en liep zo door de bak, onvoorstelbaar. Het was een super spring pony en best pittig. Maar niet vurig ofzo. Uitstekend voor buitenritten en voor de kar (bij hem nooit gedaan maar was hij waarschijnlijk wel super voor geweest. Heb er best lang op doorgereden. Je kon alles met hem. Nu ben ik echt dol op dartmoort, hij was ook heel mooi. Hij zou namelijk eerst dekhengst worden maar ze vonden dat hij iets te veel wit had, snepje, kol en wit voetje. Heb geen foto's jammergenoeg. Echt ik kan iedereen een dartmoor aanraden, heerlijke pony's...
.