Tinker in 2 stamboeken???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Tinker in 2 stamboeken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 21:22

Hoi iedereen

Ik heb een Irish Cob, maar ik wil haar laten keuren bij het NSvT 3 september in Hoofddorp. Ik had alleen begrepen van het NSvT dat ze dan uitgeschreven MOET worden bij het ICS.

Nu lees ik weleens dat er paardjes zijn die in beide stamboeken opgenomen zijn.. Hoe zit dit nu precies??

Wie kan mij wat informatie geven hierover?

Groetjes Dianne

Anoniem

Re: Tinker in 2 stamboeken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 06:46

Wettelijk gezien mag je je paard maar bij 1 stamboek inschrijven, dit om fraude met stamboekpapieren te voorkomen.
Je zou namelijk 1 papier bij het paard zelf kunnen houden en 1 papier bij een ander paard kunnen doen.

Zelf heb ik ook een merrie met 2 papieren en zelfs 2 brandmerken (wat eigenlijk ook niet mag) nl. KWPN (Gelders) en Gronings.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 09:12

Je mag idd maar in 1 stamboek inschrijven. Zo is mijn merrie nu met een nst paspoort ingeschreven in het ics. hihi. Mijn kleine wordt wel in 2 stamboeken ingeschreven maar dat is natuurlijk weer heel anders.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:10

irish_lady schreef:
Je mag idd maar in 1 stamboek inschrijven. Zo is mijn merrie nu met een nst paspoort ingeschreven in het ics. hihi.
Mijn kleine wordt wel in 2 stamboeken ingeschreven maar dat is natuurlijk weer heel anders.

Waarom is dat heel anders....

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 19:15

Ja, precies daarom snap ik der geen hout meer van

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:51

Nou met een hengst mag je wel bij 2 stamboeken ingeschreven staan maar met een merrie of ruin niet, zo zijn helaas de regels