shet's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamira_ellen

shet's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 22:34

mensen zeggen als je op een shet kan rijden kan je op alle soorten paarden rijden... zijn jullie het daarmee eens??

EEFIETJE

Re: shet's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:37

noujah dat vind ik nou ook weer niet
een shet is iets heel anders dan een dressuurpaard
en een shet rij je vaak ook anders
kijk echt dressuur op een shet is iets anders dan een beetje een klein buitenritje maken en lkkr rondhobbelen....
shets zijn vaak wel eigenwijs maar om het nou zo uit te drukken vind ik redelijk overdreven hoor..

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 22:37

???

tamira_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 22:39

EEFIETJE schreef:
noujah dat vind ik nou ook weer niet
een shet is iets heel anders dan een dressuurpaard
en een shet rij je vaak ook anders
kijk echt dressuur op een shet is iets anders dan een beetje een klein buitenritje maken en lkkr rondhobbelen....
shets zijn vaak wel eigenwijs maar om het nou zo uit te drukken vind ik redelijk overdreven hoor..

ze bedoelen ook dat je goed blijft zitten.. kijk als je alleen maar op een shet rijd zie ik je al shouderbinnenwaart doen niet dus... zo bedoel ik het ook niet

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:25

Op een shetlander leer je meer de basisdingen.. Beetje je houding enzo, maar ook weer niet alles.. Ga maar es van een shetlander naar een dressuurpaard bijvoorbeeld een arabier, nou dat is heel wat anders hoor! dus, ik ben niet eens met je stelling haha

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:45

Ik denk dat ze bedoelen: Als je op een shet kunt goed kunt blijven zitten, kun je dat op ieder paard.

Daar zit wel een kern van waarheid in.. door de kleine stapjes die een shet maakt, hobbelt het veel meer en zit het veel moeilijker. Dus als je dan goed kunt blijven zitten. Dan kun je vrijwel zeker ook stevig zitten op een groot paard, die zitten namelijk makkelijker. Maar ik neem aan dat dat niet voor iedereen geld en voor ieder paard

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 02:55

Kleine stapjes zijn misschien wel moeilijk, maar heel grote stappen met enorm veel beweging zijn toch ook niet echt makkelijk! Bovendien heb ik laatst op een paard gereden waarbij de draf echt VRESELIJK was. Dus ja. Maar het kan op zich wel helpen denk ik.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 11:37

jpp=>rp

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 07:30

Hebben ze mij ook wel eens verteld: als je een shet kunt beleren kan je alles beleren (aangespannen dus) Nou wil ik niet helemaal beweren dat dit waar is gezien ik alle 3 mijn pony's zonder een probleem zo voor de wagen kon knopen en kon wegrijden. Andere pony's ben ik toch voorzichtiger mee geweest.

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:44

ey ey,,,
ik had gehoord van iemand dat die met zijn shet heel hoog in de dresuuur zat,, maar het is idd wel ander mer een arabier of zo en een shet.

groetties...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:07

Euh nee
Want ik heb zelf de ervaring dat als je altijd op een makkelijk zittend paardje zit...je op van die grote hoog opgooiende paarden echt niet een twee drie netjes kan zitten...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:28

tamira_ellen schreef:
maar op een shet rijd zie ik je al shouderbinnenwaart doen niet dus...

Waarom niet? Mijn pony's lopen lekker nagevelijk, pasje wijken begint te komen bij de 2 jongste, de oudste loopt appeyementen, galopwissels, contragalop en weet ik wat allemaal nog meer! Zowel voor een ervaren ruiter als voor een beginner zijn ze leuk te rijden, ze lopen nl beginners lesjes, maar ik rijd er ook met veel plezier op.

Nu weer ff ontopic: Ze zeggen wel dat als je een shet correct kan rijden dat je het op ieder paard kan. Ik heb geen idee, ik rijd alleen maar shetlanders, de laatste keer dat ik op iets groters gezeten heb moet ik even heel hard over na denken, ik denk dat dat al bijna 2 jaar geleden is!!!!

N0_Limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:24

Ik heb wel altijd geleerd dat je van een shetlander kan leren vallen,, je kan dus leren je val te breken..
Mijn nichtje rijd op mijn shetlander die ik zelf beleerd heb vroeger.. ze rijd daar nu wel mooi M mee met Shetland-wedstrijden,, dus shetlanders kunnen prima lopen,, dat laten mijn kanjers al zien:D

Hv_Ramon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:55

Ik ben het er wel een beetje mee eens, want veel shetlanders zijn Héél eigenwijs met rijden..en daar leer je tog veel van wat je later kan gebruiken met een ''ander'' paard/pony, maar voor álle paarden/pony's niet maar voor de meesten wel..!! en met een shet kan je heel veel doen, ze zijn héél leergierig..en je kan ze makkelijk schouderbinnenwaarts leren..!!dus..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:11

Ik vind het klinklare onzin. Shetjes zijn vaak wat moeilijker in de omgang maar ze wilen altijd hele graag werken. Pak dan maar eens een groot paard van 170 die neit wil werken. Dan krijg je eht zeker wel moeilijk. Vind het echt onzin

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:35

Niet mee eens. Een goed opgevoede grote shet kan wel eens veel makkelijker te rijden zijn dan een jong dressuurpaard bij wijze van spreken.