Fjordenkeuring Spoordonk 2005!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zelke

Fjordenkeuring Spoordonk 2005!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 19:00

hai, dit is de eerste keer dat ik er waarschijnlijk heenga, ben beetje laat met inschrijven. Maar hoe gaat het er daar aantoe? kunnen andere mensen met mijn pony lopen? het is een 2jarige fjordenmerrie. hoelang duurt zon dag? moet je lang wachten? enz enz, allemaal van die dingen, wie kan me dat zeggen. hoe moet je pony eruit zien. kleur halster, enz enz.....

Sokkebok

Re: Fjordenkeuring Spoordonk 2005!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:09

Heyy, ik ben wat jaartjes geleden ook een paar keer naar de fjorden keuring in spoordonk geweest en mijn merrie is daar een keer dagkampioen geweest. Ze is nu al ruim 2 jaar overleden, maar ik ben nog steeds trots op haar.
Als het goed is krijg je een programmaboekje thuisgestuurd met de tijden van de categoriën, dus kan je zorgen dat je ruim op tijd aanwezig bent en dan kan je kijken hoe de andere het doen.
Van jou groep gaat iedereen tegelijk de ring in en moet je allemaal even rond stappen, dan moet je om de beurt je paard voorbrengen bij de jury. Je moet hem opstellen, zo dat de benen die het dichts bij de jury staan uit elkaar staan zodat de jury alle benen goed kan zien. (moet je maar eens kijken bij foto's van dekhengsten en zo).
Dan loop je als de jury het zegt schuin bij de jury vandaan om een driehoek te lopen, op de hoek ga je in draf en dan vanaf de 2e hoek draaf je recht naar de jury terug. (is moeilijk uit te leggen zo)
Dan stel je je paard weer op, zo dat ze de andere kant van het paard kunnen zien.
Het enige wat je hoeft te toiletteren zijn de manen, netjes in een boog knippen, met het zwart 1 dikke vinger langer als het wit.
Het halster heb ik zelf altijd een zwart gebruikt omdat ik dat zelf mooi vond bij een fjord, maar rood is ook mooi. Maakt niet veel uit denk ik.
Het kan zijn dat het er nu anders aan toe gaat op de keuring, want het is voor mij al 13 jaar geleden.

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 20:10

ok kei bedankt voor je reactie, andere mensen nog verhalen???

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:24

Hallo!

Helaas kan ik je niets over de keuring inhoudelijk vertellen, maar ik kan je wel vertellen dat je er zeker heen moet gaan om de sfeer te proefen en ik wilde je heel veel succes wensen!~!

Groetjes