Wie heeft er een Gentleman op stal???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Wie heeft er een Gentleman op stal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 13:57

Wie heeft er nog meer een Gentleman op stal.
Ik heb een dertienjarige ruin van gentleman * Rubinstein

ukkiepuk

Re: Wie heeft er een Gentleman op stal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 20:54

Camelotje (op bokt) heeft een Gentleman ruin staan Haha! Heel gaaf ding Knipoog

misziloon84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 08:10

K niet maar mn zusje wel. . Het is een 12 jarige ruin van Gentleman * Formateur. zie foto
Afbeelding

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:24

bij ons op stal staat er een gentleman jaarling..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 09:29

misziloon84 schreef:
K niet maar mn zusje wel. . Het is een 12 jarige ruin van Gentleman * Formateur. zie foto
Afbeelding

Mooi paard zeg. Lijkt best wel veel op mijn eigen paard. Volgens mij best een joekel of niet. Wat rijd je zusje ermee?

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:53

De vader van mijn verzorgpaard is Gentleman. Hoe is het karakter van jouw paardje?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 17:16

Judith29 schreef:
De vader van mijn verzorgpaard is Gentleman. Hoe is het karakter van jouw paardje?

Eigelijk best wel goed. Hij was vroeger enorm schrikachtig, maar zo met de jaren kan ik er beter mee overweg en zijn die momenten eigelijk behoorlijk minder geworden, nu laat ik hem wel overal aan wennen natuurlijk bij ons staat de parasol langs de ring en wapperende zeilen, trampoline en dergelijk .
Kafue is ontzettend lief maar hij zoekt de mensen met wie hij wil knuffelen uit. Dus hij bepaald of er geknuffeld word en hoe lang dat doet een ander dus mooi niet.
Tijdens de training werkt hij de laatste jaren goed mee, hij is braaf, leergierig en pakt de dingen snel op. Eigelijk hoef je momenteel maar een halve hulp in te zetten en meneer werkt al voor je uit. Dat wil nog wel eens lastig zijn want hij is ook eigenwijs. Zo wil het niet zo lukken met de galopwissel. Hij kan best wel omspringen maar hij bepaald waar en hoe, en dat is lastig als je bijvoorbeeld op X wilt. Oefen dingen ook niet te vaak want dan raakt hij verveeld en heeft die geen zin meer.
Qua gangwerk, hij heeft drie goede gangen en kan verzameling goed aan.
Qua springen, hij werkt goed mee, maakt zich mooi rond op de sprong en blijft ruim van het hout af.

En jouw paardje hoe is die in de omgang?
Weet je ook wat de vader van de moeder is?>

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 17:44

Ik weet helaas niet wie de vader van de moeder is.
Maar mijn paardje is heel erg lief echt een goed karakter. Ze heeft ook dat schrikkerige in zich, maar niet gemeen, ze stuift dan weg, maar bokken of rare sprongen maakt ze nooit.
Ze vindt dressuur rijden niet zo leuk, ze springt liever of scheurt graag hard door het weiland.
We zijn zeker nog niet zover voor een galopwissel e.d.
Meestal duurt het aan het begin van het rijden altijd wel 20 minuten voordat ze zich echt heeft overgegeven en lekker gaat lopen.
Maar het is een ontzettend lief paard.

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:54

Dat paard van mij is ook een echte gentleman.

Met springen wil hij me altijd voor laten gaan.

(sorry kon het echt niet laten)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:23

dat is nog eens een goeie... menske

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:55

Sorry Kafue ik was een beetje melig denk ik.

Maar nou even serieus. Mijn vriendin heeft een jonge gentleman x gribaldi. Ze is pas begonnen met inrijden en hij pakt het werk goed op maar het is niet echt een knuffelpaard, borstelen vindt hij prima maar dat getut is niet aan hem besteedt.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 17:34

menske schreef:
Dat paard van mij is ook een echte gentleman.

Met springen wil hij me altijd voor laten gaan.

(sorry kon het echt niet laten)

Dat is toch vriendelijk van hem, komt vanzelf die van mij deed dat ook springt echter op het moment weer heel goed. Is alleen tijdelijk ziek geweest maar vandaag vloog hij over een simpel cavaletti van 30 cm hoog. En dat was wel even schrikken met mijn dressuurzadeltje!!!!!
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

misziloon84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:28

Sorry voor de late reactie. Maar mn zusje rijdt er op dit moment L1 dressuur en L springen mee. Hij kan al veel meer. Maar haalt het nog wel eens in zn hoofd om op een wedstrijd (midden in de proef) op zn achterste benen te gaan staan.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:27

Er is hier laatst een Gentleman x Nijinski geboren..
Vind het wel een schattig ding, beetje terughoudend. Ben benieuwd wat eruit gaat groeien!!

Afbeelding
hier is ze net geboren, is begin mei geboren

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 08:26

misziloon84 schreef:
Sorry voor de late reactie. Maar mn zusje rijdt er op dit moment L1 dressuur en L springen mee. Hij kan al veel meer. Maar haalt het nog wel eens in zn hoofd om op een wedstrijd (midden in de proef) op zn achterste benen te gaan staan.

Beter laat dan nooit zeg ik maar, ik was toch gespert van bokt wegens een persoonlijke vete met iemand .
Gentelmans zijn ook niet altijd even makkeljk. Die van mij heeft me vaak laten zitten in de wedstrijdrijng hoor.

Nu is die gelukkig weer aan de beterende hand, is ziek geweest leverontsteking dus over een week of 8 mag ik weer naar wedstrijden als alles goed gaat.

misziloon84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:02

Aan Kafue: Hoop dat je paard snel beter mag worden. Die van me zusje is net ziek geweest. Hij had rotstraal en dat is doorgetrokken naar zn benen. Maar gelukkig nu weer beter

K heb m zusje dit alles ook laten lezen. (vind dit eigenlijk maar nix, maja moet ze zelf weten). Ze herkende er echt veel in van haar eigen paard. Wat jullie allemaal schreven. Dus hebben ze toch veel karaktereigenschappen van de vader meegekregen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 09:42

Gentleman vererft blijkbaar heel veel van zijn karakter. Niet makkelijk maar wel werkbaar. Als ik de ervaring die ik nu heb eerder gehad zou hebben dan was ik denk ik al wel verder. Ik kan nu gewoon beter met hem werken.
Wonderbaarlijk hoe veel sommige paarden ook op elkaar lijken.
Afbeelding Afbeelding

Qua koppie en lichaamsbouw lijken ze veel op elkaar. Op de foto was kafue al ziek, dat wist ik overigens niet. Kwam met een kreupel paard bij de DA en ging met een paard met leverontsteking weer weg. (hoefsmid was oorzaak van kreupelheid) . Nu gaat het gelukkig goed. Gisteren laatste cortison ionjecties gehaald en over twee weken moet die volpop in het werkl genomen worden om te kijken hoe het kgaat. Maar voor mijn gevoel is die nu al sterk verbeterd. Gelukkig dat die van je zusje ook weer beter is.

misziloon84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:46

Ja ze lijken echt allemaal op elkaar! Heb als het goed is foto's gevonden van Gentleman (met Rob Ehrens)zelf. En van hun halfbroer Kid Gentleman met Yves Houthackers.
AfbeeldingGentleman - met Rob Ehrens. Deze foto vind k zelf het mooist
AfbeeldingNog een x
AfbeeldingKid Gentleman

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 12:50

Gave fotos zeg. Dat koppie ze heben allemaal een beetje dezelfde uiitdrukking he.

misziloon84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:39

Zijn er dan maar zo weinig bokkers met een gentleman op stal??
Als je op startlijsten van wedstrijden kijkt vind k t trouwens ook al op vallen. Is Gentleman uitzonderlijk als vader???

Aan Kafue: waar is die van jou gefokt??
Die van me zusje bij het twents ruitersport centrum in Deurningen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 12:25

Mijn nicht heeft een supergave Gentleman.
Ze heeft er Z2 dressuur mee gereden, daarna heeft iemand anders hem tot M-springen gereden (ivm de zwangerschap van mijn nicht) en nu is hij recreatiepaard voor mijn oom omdat ze een ander jong paard start nu.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 21:22

misziloon84 schreef:
Zijn er dan maar zo weinig bokkers met een gentleman op stal??
Als je op startlijsten van wedstrijden kijkt vind k t trouwens ook al op vallen. Is Gentleman uitzonderlijk als vader???

Aan Kafue: waar is die van jou gefokt??
Die van me zusje bij het twents ruitersport centrum in Deurningen.

Die van mij is gefokt bij Lubblinkhof in Enschede, heb wel zelf mama en papa bij elkaar gezocht . Ja heel erg veel Gentlemannen zijn er niet.
Vreemd eigelijk want gentleman heeft toch internationaal redelijk goed meegedraaid. Jammer overigens dat Rob Ehrens hem niet verder heeft gereden want onder Yves kwam er eigelijk nog maar weinig van Gentleman in beeld. Terwijl Gentleman heel erg goed is en goede paarden vererft in beide catogerieen. Een volle broer van mijn Kafue springt momenteel al nationaal, die kwam bij een professional terrecht met veel ervaring en capaciteit.
Opvallend inderdaad maar je ziet weinig gentlemannen, en als mensen je er naar vragen dan vragen ze allemaal of dit paard ook zo moeilijk is in omgang.
Moeilijk wel ja maar heel erg eerlijk en fair.