Kanzi schreef:Vinden jullie je Tinkers trouwens knuffelig?
Kieran is ENORM knuffelig!!Hij vindt aandacht echt heerlijk en kruipt bijna iedereen bijna op schoot
Ook in de kudde is hij erg sociaal. Kieran is een Vanner van zo'n 1.65. Ik heb hem vanaf veulen en ben hem nu (hij is 5) de fijne kneepjes van het rijden aan het leren (en hij mij!!) Met het beleren loop ik steeds weer tegen verschillende dingetjes aan, maar dat maakt het juist leuk en interessant. Kieran is van veel dingen die andere paarden eng zouden vinden, niet onder de indruk. Maar..dat wil niet zeggen dat hij niks eng vindt! Dat is eigenlijk moeilijk te voorspellen. Gisteren vond hij bijvoorbeeld de ingepakte balen kuil in de wei enorm eng en dat bleef ook zo wat ik ook probeerde.
Verder is hij heel erg lief, een tikje eigenwijs af en toe, maar vooral mijn maatje.
Hij is goed voorwaarts en als je hem een compliment geeft tijdens het rijden groeit ie onder je. Toen ie nog een stuk jonger was had ie wel moeite met het verwerken van een teveel aan informatie. Dat kropte hij op en dan ontplofte hij op een gegeven moment. Hij is wat dat betreft een erg gevoelig paard. Hij is ook loeisterk en sowieso geldt dat ik het zonder goede begeleiding niet had kunnen doen.