Bloedlijnen Connemara's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Bloedlijnen Connemara's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 15:55

Ik wil toekomstig mijn paardenkudde uitbreiden door een connemara hengst te kopen of mijn merrie te laten dekken door een leuke hengst, maar nou vroeg ik me af of hier in Nederland ook de hengsten zijn die ik zoek...

Ik kan niet zo goed uitleggen wat ik wél zoek, maar iig niet zo'n standaard sport type connemara, ik vindt die helemaal niet rastypisch meer. Ik zoek connemaras met nog wel pony uitstraling, beetje stevig, valk of schimmel, dikke manen en staart, wat breder in de schouders en heupen.. Dus compact en gehard..
Dit vint ik bijv een mooie merrie:
Afbeelding
Afbeelding

Of deze fototjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(alle fotos zijn connemaras, uit ierland, frankrijk en duitsland)

Wie weet hengsten/bloedlijnen in nederland waar ik is naar moet kijken? Of zal ik echt naar Ierland moeten om te vinden wat ik zoek?

meikemarieke

Re: Bloedlijnen Connemara's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 16:55

Je zou op www.connemara.nl eens kunnen kijken bij dekhengsten, misschien zit daar iets leuks bij.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 17:04

ja die site zit ik dagelijks op Tong uitsteken maar daar heb ik nog geen hengst gevonden waarvan ik echt denk van, ja die is het.....
Ben hur is wel een leukerd, maar ik vindt hem wat iel lijken, Easter vindt ik ook wel leuk, maar het is allemaal niet helemaal wat ik zoek....

roroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:08

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 17:40

roroosje schreef:

Is dat jouw site? Heb je een betere foto van de hengst? Ik denk niet dat hij op die foto t mooist is, hij staat wat raar.
Zonde dat die jonkies gecastreerd zijn, die spreken mij wel aan

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:44

http://www.cpbs.ie/index.asp
Bij international staat een NL contactpersoon, misschien kan hij je verder helpen met meer Ierse rastypische paardjes?

roroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:26

nope is niet mijn site, maar mail die mensen anders, hun laten hun merries dekken door hengsten in NL, dus hun kennen er vast wel meer!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:09

de vader van mijn connemara is ook stevig gebouwd. (Carrabaun Finn) als je foto's wilt moet je me maar even mailen (marja.vandenboogaard@wanadoo.nl) want ze kunnen niet in mijnalbum Knipoog