Mijn Welsh Goldie

Ik ga nog bij het stamboek kijken, maar daar staan er (volgens mij) geen tussen. Informatie zou welkom zijn!
Bij voorbaat dank,
Marieke
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ze heeft helaas geen papieren... (misschien één van haar ouders of zo, maar dat weet ik niet).
rommulus schreef:http://www.gebr-dolsma.nl/ op deze site staat ORCHARD LIMB-LOPPER
als je een topper hengst wilt is dit er een ik heb er stage gelopen en lopper is een hele lieve hengst met een hoop energie.
en hij geeft ook soms cremello veulens.
moet je maar op de site kijken.
Toch bedankt! inowa schreef:wollingen's Dante
die was op de welsh premium show zaterdag.
is een b hengst en erg mooi.

. Mariekje schreef:Hey Stef, mijn bedoeling is om weer een valk te fokken en ik heb gehoord dat je bij twee valken (vaak) een valk krijgt. Welke kleur zou ik volgens jou nog meer kunnen gebruiken dan? Donker bruin?
Ik heb mijn pony al een keer gekruist met een palomino en toen kwam er donkerbruin uit. Als ik die donkerbruine merrie nu weer zou kruisen met een valk, zou ik dan ook een valk kunnen krijgen?
(Ik heb die donkerbruine merrie een keer gekruist met een koffievos en toen kwam er een zweetvos uit, slaat waarschijnlijk terug op de vader van de moeder).
M.v.g.
Marieke
Citaat:Waar komt de creme gene in uw valk vandaan ? Welke kleur hadden de ouders van de valk ? Met deze informatie kan je een beetje puzzelen wat de genetisch kleur materiaal is van uw merrie, en dan weet je welke kleur hengst het meest geschikt zou zijn om bijvoorbeeld een valk terug te krijgen. Met uw valk merrie hebt je zowiezo 50% kans op een verdund gekleurde veulen.
Citaat:Bijkomend info 'die donkerbruine' merrie draagt EEN zwart gene en EEN vos gene, en minstens een agouti gene (om bruin te zijn); zij is dus genetisch Ee A?
Dit betekend dat zij ook vos veulens kan geven, zeker als ze gekruist is met een vos (ee). Slaat dus niet terug op vader van de moeder maar op 'die donkerbruine' merrie zelf.

nou die sokken zijn best sexy hoor
... 
stef schreef:als je een valk (1x verdunning) x valk (1x verdunning) doet, heb je kans op een dubbele verdunning, en dubbele verdunning van bruin (valk is enkele verdunning van bruin) is Perlino
Palomino is de verdunning van vos, dus als je er een palomino op zet kan je ook weer die dubbele verdunning krijgen. Die dubbele verdunning krijg je nooit als je een hengst zonder dun factor neemt, dus een bruine, vos of zwarte.
Als jou merrie de doorgeeft krijg je dus: Valk x bruin = valk, Valk x zwart = Smokey, Valk x vos = palomino (even heel erg basis)
Neonlight schreef:Om eerlijk te zeggen twijfel ik of jouw pony wel een echte valk is, of hij dus het creme gen wel heeft.