Crosswedstrijden met Tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

Crosswedstrijden met Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 14:01

Hoi, uhm ik vroeg me dus weleens af he; ik heb weleens foto's gezien van tinkers die meededen aan springwedstrijden maar crosswedstrijden heb ik nofg nooit gezien, zouden ze dat kunnen? toch wel?
Groetjes Elvira

x_shirley_x

Re: Crosswedstrijden met Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:02

Jawel hoor, het ligt niet aan het ras maar aan het paardje zelf!!
Er zullen vast wel Tinkers meedoen Knipoog.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:04

Ik denk dat ze dat zeker wel kunnen.. Maar degene die erop zit moet dat natuurlijk wel durven.. Miss dat je ze daarom niet zo snel in een cross ziet.. Lachen

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:34

Ik heb wel eens een Tinker de cross in Lisse mee zien doen. Deed hij hartstikke goed.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:41

tinkiebel hierzo heeft toch ook wel eens met zo'n soort cross meegedaan?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:00

Jawoor, waarom zouden ze dat niet kunnen..? Lachen
Ze zullen niet op heel hoog niveau komen, omdat het toch een wat zwaarder ras is. Maar B moet zeker lukken.. Ja
Als het paard er natuurlijk een beetje voor bestemd is, want het ligt ook aan het karakter..

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:58

Het kan wel, maar je ziet het eigelijk helemaal niet.. Maar het mag dus wel, en het kan ook.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:48

hoi

Zou ook niet weten waarom het niet kan.
We hebben weleens meegedaan met een tinkerwedstrijd wat gehouden werd in het noorden en daarbij was ook springen

Dit is Eva op Roxy, Roxy is een tinker van ongeveer 1,52 en is gek op springen

Ze is dus ook twee keer foutloos door het parcours gekomen

Dit is een foto ervan die ik heb is niet zo duidelijk maar je kunt zien dat het toch een tinker is en die toch ook nog aardig kan springen

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:08

Ik had bijna voor een oefencross ingeschreven maar die ging niet door en het was ook wat teveel van het goede. Ik rij al dressuur o.h.z. en aangespannen. Een marathon heeft hij ook al eens gelopen.
Hij kan wel snel zijn maar de ene keer is hij heel heet en gaat hij door, de andere keer wordt hij na een tijd gewoon langzamer.

In de officiële wedstrijden moet je op dezelfde dag ook een parcours springen en dressuren en daarna nog eens op flinke snelheid de cross door waarvoor je paard ook heel wendbaar moet zijn.
Voor veel Tinkers is dit erg hoog gegrepen alhoewel er best zullen zijn die mee kunnen komen in de lagere klassen.

Met die marathon had die van mij het na een uur draven in het wegtraject, en daarna de vaardigheid, het ook al een beetje gezien en had hij niet meer zoveel haast in de hindernissen Haha!

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:40

het kan denk ik wel ( nog nooit gezien) Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:52

Ik heb zelf een tinker die heel behoorlijk springt, en verbazingwekkend snel en wendbaar is gezien zijn bouw. Uithoudingsvermogen heeft hij ook zat, ik heb nog nooit meegemaakt dat hij traag begon te worden. Het is wel een wat lichter type tinker, ik denk dat dat ook wel wat uitmaakt.
Liesjuh is van plan hem te gaan starten tussen de paarden (het is een kleine E). En dat kan hij zeker in de lagere klassen makkelijk aan.
Crossen vindt hij prachtig, misschien zit er ooit nog wel een cross-carriere in van Lies en Jordy Haha! Ik ben in ieder geval zeker van plan zelf minstens 1x met een oefencross mee te rijden met Jordy.
Helaas mag ik door een aantal lichamelijke beperkingen zelf niet meer fanatiek springen (dressuur kost me al pijn en moeite genoeg), had het graag zelf gedaan.....