draver

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joslyn19

draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 19:47

hallo ik heb zelf een draver en ik was benieuwd naar andere mensen met dravers en wat jullie ervaringen zijn met dravers.

WendyBZ

Re: draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:44

Hier zijn al meerdere topics over. Helaas zijn die in de Huiskamer, ik denk dat je daar nog niet in kan.

Zelf hebben wij 4 dravers, 1 koerspaard, twee fokmerries waarvan 1 bereden wordt, en mijn eigen.
Ervaringen... tsja, ik kan zoveel vertellen, we fokken ze al 25 jaar. wat wil je weten?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:38

ik heb een hele tijd een draver merrie geleasd. toppaardje, lekker voorwaarts en super betrouwbaar. En kan telgangen Knipoog
Maar dit verschilt allemaal ook per paard.

avincav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:39

ik heb ook een draver gehad, super eerlijk en een super lief paard.

ik heb er veel van kunnen leren, en het is een paard dat voor je door het vuur zou gaan

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:54

ff doorposten zou ik zeggen, kan je ook lekker meekletsen in de HK-topics!

Ik heb zelf een draver van 10 jaar oud, die ik gebruik vor de recreatie. Verder train ik dravers op het entrainement van maria Poort in lelystad

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:42

wij hebben hier een russchische draver... mn vriendin rijd hem nu zo'n 4jaar en heeft m nu naar de Z1 gereden. Die twee zijn echt dikke maatjes dat is mooi om te zien. Van mij moettie weinig hebben maar van Suzanne is hij helemaal gek!!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:55

ik zit te denken of ik een draver zal kopen of niet. ik wil vooral buitenrijden en endurance rijden. kunnen dravers slecht dressuur en springen? ik wil niet echt wedstrijden gaan rijden maar af en toe wat dressuur of springen vind ik wel leuk.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:31

Zazoo schreef:
ik zit te denken of ik een draver zal kopen of niet. ik wil vooral buitenrijden en endurance rijden. kunnen dravers slecht dressuur en springen? ik wil niet echt wedstrijden gaan rijden maar af en toe wat dressuur of springen vind ik wel leuk.

voor recreatie zijn het de finste dieren die je amar kan bedenken. en als je amar een beetje wil springen en dressuren, dat kan elk apard. Sommige dravers kunnen zelfs heel goed springen en sommigen kunnen heel goed dressuur en als je geluk hebt, kan jouw tekomstige draver het allebei. Knipoog Het zijn hele leergierige dieren, maar ze zijn wel erg gevoelig, zowel voor de behandeling die je ze geeft als voor jouw emotionele staat. Ik vind dat heel gijn, een ander heeft liever een wat minder gevoelig dier die het allemaal niet uitmaakt wat er gedaan wordt. Ik vind een draver juist heel fijn, omdat ie met je meedenkt en goed op je reageert

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:55

Mijn zusje heeft sinds augustus 2004 ook een draver. Hij wordt in mei 5 en toen we hem kochten was hij nog niet zo lang onder het zadel. Op 6 maart hebben ze hun eerste officiele dressuurwedstrijd bij de pony's gereden. Toen hadden ze 150 punten. Nu dik anderhalve maand later hebben ze 4 wedstrijden gereden en ze hebben 5 winstpunten, resp. 162, 163, 161, 157 en 159 punten. Je hebt het natuurlijk iets moeilijker, maar het is dus zeker mogelijk om met een draver dressuur te rijden.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:22

ik heb sins gister een draver merrie gekocht
ze kan nog weinig maar is wel erg braaf
ze is bijna 4 jaar ik heb ook stamboek papieren haar vader is general november en haar moeder is holiday snow (iemand een foto van holiday??)
ik ben super blij met haar ik kon me geen beter paard wensen
oh ja ze is 1,60 hoog en moet nog in spieren groeien en wat dikker worden

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:22

Ik heb ook een draver. Ben er super blij mee Lachen Lekker voorwaarts, en een lief karakter. Btje opgefokt af en toe, maar dat maakt mij absoluut niks uit!

amigo1310

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:24

hey ik heb ook een draver hij heet Amigo (zelf een naam gegeven want hij stond op een manege waar ze hem hebben vernoemd naar toen nog een verzorgpaardje van mij spetter) Amigo is ontezettend lief en betrouwbaar ik heb hem al bijna dik 3 jaar en we zijn dikke maten!!!!!
ik kan echt alles met hem hij kan goed springen heb zelf al 110 cm gesprongen en dressuur doet ie al aardig goed en ik rij vaak buiten nou ik kan gerust de hele rit met losse teugel rijden hij is zo braaf en ik ga ook weleens met hem voor de kar lekker ontspannen over straat lopen vind ie heerlijk en zo nu en dan gaan we naar het strand of bos !!! de zee vind ie dan ook GEWELDIG.
Naja afgekeurde dravers zijn vaak niet duur maar als ik 10 miljoen zou winnen zou ik alsnog voor een draver gaan!!

groetjes Nathalie.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:18

Hey
Ik heb een draver, merrie van 7 jaar, bijna 8 Knipoog
Zoals gezegt, ze zijn erg gevoelig, maar dat vind ik heerlijk Lachen
Dragen jullie dravers hun hoofd in draf ook hoger dan in stap?
Als ik gewoon wat stap door de bak, en dan aandraaf, kan ik de teugels meteen een stukje korter pakken Tong uitsteken

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:24

ja, idd, doet die van mij ook

Kinan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:10

Ja die van mij doet dat ook een beetje, maar ik ben wel aan het oefenen om hem uit ontspanning naar beneden te krijgen. Dit doet hij wel goed trouwens Lachen

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:45

Het is niet de bedoeling om meerdere topics over hetzelfde onderwerp te starten.
Daarom gaat deze op slot en kan er verdergepraat worden in je andere topic: viewtopic.php?f=51&t=398734