Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sokkebok schreef:Ik ben aan het kijken voor een pony voor mijn dochter van 8 jaar en vraag me af welk ras jullie het meest geschikt vinden.
Wat ik belangrijk vind is:
een goed karakter,
niet te sterk in de mond,
niet te snel,
niet schrikkerig.
De zwaadere koudbloeden ( waar ik zelf helemaal weg van ben) zijn vaak wel lief, maar die zijn weer te sterk vind ik.
Ik zat zelf te denken aan iets van welsh, new-forest, dartmoor.
Wat denken jullie?
Sokkebok schreef:Maar welk ras zie je het meeste op de ponywedstrijden, want dat wil natuurlijk ook wel iets over het ras zeggen.
Sokkebok schreef:Maar welk ras zie je het meeste op de ponywedstrijden, want dat wil natuurlijk ook wel iets over het ras zeggen.
) 

naadje24 schreef:dartmoor![]()
over het algemeen de meest ideale kinderpony's
zachte karakters en zeer robuust

naadje24 schreef:de schofthoogtes van dartmoors liggen tussen de 1.20m en 1.30m
als je groter wilt en toch zo'n zelfde soort karakter dan zou ik voor de connemara gaan stokmaat varierend van 1.30m tot 1.40m
tik eens in op google connemara en kom zo een hoop over dit ras te weten...ook daar worden ze beschreven als ideale kinderpony's
coydog schreef:Zo blijkt maar weer dat je niet kunt spreken van een geschikt ras maar dat je vooral moet kijken naar het karakter van de pony die je op het oog hebt.