Pony over laten schrijven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Pony over laten schrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 14:32

Vandaag heb ik eindelijk het paspoortje van wobbe thuisgestuurd gekregen.
Zijn vader is abdullah van odoorn, maar dat staat niet in zijn paspoort.
Hij staat nu ingeschreven bij het shetlandponystamboek als zwart panterbont en zijn ouders staan als onbekend.

Hij moet nu op mijn naam gezet worden , maar nu vraag ik me af hoe dat precies in zijn werk gaat bij het NSPS.

En weet iemand of het misschien mogelijk is om wobbe van het shetlandponystamboek over te laten zetten naar het mini paarden stamboek?

elmiran

Re: Pony over laten schrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:27

Ik moest de papieren met stamboom erop terug sturen en kreeg toen een paar weekjes later een nieuwe met mijn gegevens erop enzo.

Pink_Horizon

Re: Pony over laten schrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:35

De reden dat de ouders niet vermeld staan zal zijn omdat hij als jonge pony niet ingeschreven is en later wel een paspoort heeft gekregen omdat hij gechipt werd? Of zit ik nu mis?
Als het zo gebeurt is klopt het dat de ouders onbekend zijn.
Als je die wel erkend wil krijgen zul je hoogst waarscheinlijk DNA onderzoek moeten laten doen.
Ik ben daar op dit moment mee bezig voor mijn jonge merries en bij het nwpcs (welsh) zijn de kosten 76 voor te laat registereren, 50 e dna onderzoek moeder, 50e dna onderzoek vader, 50e dna onderzoek betreffende pony. Als de hengst een ggk hengst is is er hoogst waarscheinlijk al dna bekend en vallen die 50 euro dus weg.
Duur grapje hoor..

Overschrijven gaat normaliter als volgt:
- Naam + dergelijke gegevens invullen, bijdeeen krabbeltje zetten.
- Papier (aangetekend) naar het stamboek verzenden
- Kosten declaratie komt thuis
- Geld overmaken
- papier wordt terug gestuurd

Van stamboek wisselen heb ik geen idee van sorry.