kunnen Andalusiers springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

kunnen Andalusiers springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 22:50

Hoi Hoi
Ik heb een vraagje, ik heb namelijk nog nooit een andalusier zien springen, maar kunnen ze het echt niet of wel een beetje maar doet nooit iemand het?
Nouja beetje een rare vraag maar ik vroeg het me gewoon af.
Want ze zijn meestal wel heel sterk, maar dat zullen dan wel andere spieren zijn ofzo
Laatst bijgewerkt door Lielle op 25-03-05 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

theelichtje

Re: Andalusiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:12

ik heb een anda en heb er pas nog mee gesprongen (gewoon thuis..)
in totaal heeftie nog maar een paar keer gesprongen in zen leven maar wel al 1 meter, dus ze kunnen het wel Ja

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:09

Ik verzorg 2 kruisings anda x arab...
Nog niet ingereden maar wel 1 á 2 keer al vrijgesprongen.

Waarom zouden Andalusiers niet kunnen springen?
Tuurlijk kunnen ze dat wel Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 14:50

Ik dacht ook wel dat ze konden springen, maar ik heb echt er echt nog nooit iets van gehoord of gezien Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:27

De mijne is een ramp om mee te springen Haha!
Maar ja, ze zijn er ook niet echt op gefokt, ook al bestaan er wel (Suevo van Dinkeygirl op Bokt bijvoorbeeld) die het wel goed kunnen Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 20:58

Ik had ff bij jouw paardje gekeken, wow Kwijl Wat een super mooi beestje!!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:38

Die van mij heb ik een x los laten springen , want thuis mag het niet in de bak, maar dat ging wel aardig, dus binnenkort een x proberen onder het zadel.

BlueMilk

Re: kunnen Andalusiers springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:21

Ik heb een andalusier x arabier en die springt nu al 1m10 en ben nog lang niet klaar met trainen Knipoog Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:00

Waarom zouden Andalusiërs niet kunnen springen? Een klein sprongetje moet altijd kunnen, daarna kan je zien wat je paard verder aanbiedt.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een Andalusiër nou niet in de (inter)nationale wedstrijdsport zie Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:08

Nou, ze hebben als ik goed tel ook 4 benen dus ze kunnen heus wel springen Clown Maar het zijn geen types om het zo maar te zeggen voor de springsport, meer dressuur. Je zult ze niet zo snel op wedstrijden zien Knipoog

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:36

Elk paard dat gezond is en vier benen heeft kan springen. Of ie het ook goed kan, is wat anders...

dark_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:51

Ik verzorg al een tijdje een Andalusier en ik spring nu 1m. Alleen soms is het een best wel grote ramp, maar dat licht aan het beestje zelf. Tong uitsteken

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:36

viefdepief schreef:
Hoi Hoi
Ik heb een vraagje, ik heb namelijk nog nooit een andalusier zien springen, maar kunnen ze het echt niet of wel een beetje maar doet nooit iemand het?
Nouja beetje een rare vraag maar ik vroeg het me gewoon af.
Want ze zijn meestal wel heel sterk, maar dat zullen dan wel andere spieren zijn ofzo

Elk paard kan springen natuurlijk. Dus Andalusiërs kunnen dat dan zeker.
Omdat het barokkepaarden zijn zal je niet heel hoog in de springsport komen, maar ze kunnen best springen hoor.
Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 14:47

Dank voor de reacties, ik dacht ook wel dat Andalusiers konden springen, maar ik had er echt nog nooit wat van gehoord of gezien. Koe

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:58

[img]Afbeelding

Heb deze foto van een springende andalusier hengst gevonden dus Knipoog
Bewijs!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:40

Er bestaat trouwens wel een Lusitano (toch volle broer van de anda) , Novilheiro genaamd, die internationaal onder Michael Whitaker heeft gespringen!
Clown

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 13:50

Wow cool !!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:35

Zo interressante topic Haha!

Alvast een paar fototjes van Invierno, oordeel maar zelf Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Info: hij heeft maar 3 x gesprongen in zijn leven. Hij moet dus nog erg veel leren maar zijn benen trekt hij heel mooi in en mijn vriend zou er willen mee springen op wedstrijd.
Enfijn om op je vraag te beantwoorden

PRE's (andalusiers) zijn graag gezien en meestal gekocht door ruiters die in de dressuur verder willen.
Waarom ? omdat deze paarden op het heel begin speciaal gefokt zijn om de stier te kunnen 'ontwijken'. Ze moesten vlug kunnen draaien stoppen omkeren en noem maar op...ze hebben een sterk achterhand en hun morfologie is bestudeerd geweest.
Hun beenderen zijn zoveel graden gekanteld daarvoor.. (sorry kan het moeilijk uitleggen in ndls hoopelijk begrijp je me.. Bloos )
Dus waarom er niet mee gesprongen word normaal is door dit allemaal, moest je een anda kopen en een springcarrière wilt uitbouwen dan mag je er zeker van zijn dat u paard problemen zal krijgen.
P.S ik zeg niet dat ze dat niet krijgen met dressuur maar je moet met alles opletten en niet overdrijven.
Maar deze paarden zijn dus zeer geschikt om te verzamelen en snel zijn ze niet (ik spreek van ervaring , heb nog een ander paard een SBSer met heel veel bloed)
Daarom zijn deze paarden meer dressuur gericht Lachen
Van Lusitano's spreek ik niet want die ken ik niet zo zeer maar die hebben meer ander bloed gekregen (volbloed-cruisingen) dan Pre's op een gegeven moment vroeger.
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:47

cinv schreef:
Zo interressante topic Haha!

Alvast een paar fototjes van Invierno, oordeel maar zelf Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Info: hij heeft maar 3 x gesprongen in zijn leven. Hij moet dus nog erg veel leren maar zijn benen trekt hij heel mooi in en mijn vriend zou er willen mee springen op wedstrijd.
Enfijn om op je vraag te beantwoorden

PRE's (andalusiers) zijn graag gezien en meestal gekocht door ruiters die in de dressuur verder willen.
Waarom ? omdat deze paarden op het heel begin speciaal gefokt zijn om de stier te kunnen 'ontwijken'. Ze moesten vlug kunnen draaien stoppen omkeren en noem maar op...ze hebben een sterk achterhand en hun morfologie is bestudeerd geweest.
Hun beenderen zijn zoveel graden gekanteld daarvoor.. (sorry kan het moeilijk uitleggen in ndls hoopelijk begrijp je me.. Bloos )
Dus waarom er niet mee gesprongen word normaal is door dit allemaal, moest je een anda kopen en een springcarrière wilt uitbouwen dan mag je er zeker van zijn dat u paard problemen zal krijgen.
P.S ik zeg niet dat ze dat niet krijgen met dressuur maar je moet met alles opletten en niet overdrijven.
Maar deze paarden zijn dus zeer geschikt om te verzamelen en snel zijn ze niet (ik spreek van ervaring , heb nog een ander paard een SBSer met heel veel bloed)
Daarom zijn deze paarden meer dressuur gericht Lachen
Van Lusitano's spreek ik niet want die ken ik niet zo zeer maar die hebben meer ander bloed gekregen (volbloed-cruisingen) dan Pre's op een gegeven moment vroeger.
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb...

Je hebt echt een gaaf paard!! *LOL*

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 10:28

@ Cinv, heel erg bedankt voor de informatie en je hebt echt een heel leuk paard Tong uitsteken

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:43

Dank jullie wel Bloos
Graag gedaan Knipoog