Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

maar ik kan het zo even niet uit mn blote hoofd opschrijven.... Barcelano schreef:Ik ben benieuwd wat voor sprookjes achtige verhalen/Geschiedenis jullie allemaal kunnen van jullie Droom\Favoriete ras
Het Arabisch Volbloed
-De profeet Mohammed was de eerste onder de Arabieren in het koesteren van het Arabische paard. Hij typeerde ze als “drinkers van de wind”en maakte zelfs van het raszuiver fokken van het Arabische woestijnpaard een religieuze verplichting.
-De Arabieren menen dat Allah het dier uit een zucht zuidenwind heeft geschapen. Vervolgens zou Mohammed opdracht gegeven hebben het paardenras zuiver te houden. Daarom wordt de Arabier ook wel Arabische Volbloed genoemd
-Volgens de Grieken ontstond de Arabier echter uit de spetters water die de zeegod Poseidon veroorzaakte toen hij met zijn drietand op het water sloeg.
**Aanvullingen zijn welkom**
, moest hem alleen vanuit het duits vertalen.Citaat:In the mountains of Central Asia was an oasis, and around this oasis lived a taboon of mares.
Every day, when they visited the oasis, a supernatural stallion would appear.
He was a huge and splendid figure.
One day he was captured and ridden.
He was able to navigate between heaven and earth, obedient to the bridle, running effortlessly.
. In een van de Uitgaves van Arabian Horse (de Duitse) staat een onderzoek van twee wetenschappers vermeld naar de oorsprong van het Arabische Paard. Zij waren tot de conclusie gekomen dat de Caspische Pony en de Akhal-Teke de voorouders waren van het Arabische Paard. Dus er lopen nog twee rassen op de wereld rond die nog ouder zijn dan de ArabierCitaat:Arabische volbloeden vormen het oudste paardenras ter wereld.
.
Firepatty schreef:Ik vond een mooie over de Fries, moest hem alleen vanuit het duits vertalen.
De schepping van het Friesche paard.
En God nam een handvol van de nacht,
En strooide die in het moerasland
Daar stond hij dan, donker en Zwart,
van hoofd tot staart.
Zwart als de nacht, die het geschapen had.
Een trots hoofd, golvende manen,
grote hoeven met behang.
Benen, die als vogelveren dalen en stijgen.
Een krachtige houding
Een houding van koningen, een koning van de nacht,
van de duisternis:
De koning van de zwarte vrijheid.
De Fries.
Groetjs Patricia
)