lastige welshjes?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lusje

lastige welshjes?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 18:19

Ik verzorg nu al 2 jaar een Welsh Cob het is een heel lief paardje, tot je der mee gaat rijden. Ze trekt voortdurend aan de teugels en gaat er altijd vandoor Huilen nu vroeg ik me af of er nog welsh ruiters zijn die dat probleem hebben.

ze is wel een speciaal gevalletje (belgisch kampioen lrv in de gloriedagen) en hoewel ze al 21 jaartjes is heeft ze meer kracht dan eender welk paard ik ken!

ik ben benieuwd naar jullie reacties!

groetjes!!:wave:

Koe sanne en Lus Koe

gaetan

Re: lastige welshjes?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:38

hey
ja ik ken ook zo een welshke, maar da is geen cob ik denk ne c
en die is ook al 24 en is juist nog een paardje van 4
die kan heel braaf zijn, maar eens je buiten aan het rijden bent mag je er alles aan doen om haar te kunnen tegen houden

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:57

haha mijn verzorg welshcob is er ook wel een aantal keren met me ervandoor gegaan. maar hij zu me nooit pijn doen of in gevaar brengen, zo stoer is hij dan weer wel.

ze zijn gewoon sterk:)

Lusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 20:50

ja ze zijn inderdaad heel erg sterk.
Lusje zou me der nooit echt expres afgooien maar is al wel 1 maal gebeurd en dan doet ze het ook wel goed. Ze gooide me eraf en liep toen over men been, 2 weken niet kunnen rijden Huilen
maarja, voor de rest is ze wel heel lief

heb jij dan een trucje om je paardje bij te houden?

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:22

Een vriendin van mij heeft een welshje van 1.20 haar vader wou hem zn hoofdstel in doen, paard gaat aan de kletter en trekt heel t hoofdstel kapot...
Dat is er ook echt 1...
Hij heeft nu echt een hele consequente opvoeding gehad (was nog een jong ding) en is nu wel veranderd!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:53

Ik denk dat dat wel per pony verschilt, en het is net wat je zelf lastig vind...
Wij hebben Welshes met allemaal verschillende karakters staan, geen een is hetzelfde en ze zijn allemaal wel eens vervelend/lastig...

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:51

Het heeft gewoon te maken met opvoeding,en met vertrouwen in de ruiter/verzorger.
een pony is van nature nooit vervelend of onhandelbaar, zo worden ze helaas vaak gemaakt door onkundige mensen, en dan maakt het niet uit welk ras het is. Maarja, dit is slechts mijn bescheiden mening.. Knipoog

Lusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:49

het ligt helemaal niet aan de ruiter ofzo, De pony in kwestie is gereden onder veel kundige ruiters, dat meisje dat er belgisch kampioen mee is gereden, vind Lus ook heel vervelend om mee te rijden. Ik weet ook wel dat het vaak aan de ruiter ligt, maar in dit geval kan ik met zekerheid zeggen dat het niet zo is. Maar hebben jullie dan mischien tips om haar rustiger te laten lopen?

groetjes

sanne

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:09

Heej,
Ik heb zelf een welsh K. Hij heeft een superkarakter en is altijd heel lief. Alleen met rijden wil hij wel eens verschieten. Dan rent hij heel hard weg om niets eigenlijk. Maar hij is niet gemeen, hij bokt niet of zo dus maakt het mij niet zoveel uit. Ik vind het wel leuk dat er wat pit in zit.

Lusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 21:19

Lusje is ook heel erg lief, ze hinnikt zelfs als ze je ziet komen.
Maar als je der opzit is het net alsof er nog nooit iemand heeft opgezeten. ik heb mijn paardjes ook graag lekker hevig enzo! daar is het heus niet door. Ik weet het niet...
En hou doen jullie dat dan, als je paardje wegloopt, rijden jullie dan een volte of proberen jullie hem af te remmen???

groetjes

sanne en Lusje

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:07

Ik verzorg ook een wel welshje van bijna 2 en
het is echt een schatje maar als je er dan uit der stal haalt om
te gaan lopen of in de paddock te zetten geeft ze wel eens een
bok aan de hand maar als je even "hé stoppe" zeg stopt ze al... Haha!
Het is echt een schatje

http://www.mijnalbum.nl/Album=N4XROCK3 Kijk maar is Knipoog

kimberlyew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:35

Elk ras heeft wel wat ladtige pony's....... dit hoort niet bij alleen dat ras thuis Knipoog

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:19

Ik heb een Welsh K, Hij is wel een beetje eigenwijs, maar hij speelt niet de baas }>

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:39

Ik heb een Welsh C ze is totaal niet vervelend met rijden en gaat er ook niet vandoor ofzo.
Met buitenrijden kan ze weleens vervelend zijn of omkeren of een bokje geven maar daar blijft het gelukkig vaak bij. Even een tikje geven en dan is het weer over. Het bokken is vaak joligheid!! Niks gemeens ofzo ze is altijd heel lief Lovers

Lusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 19:41

dat probeer ik ook altijd, als ze iets doet wat niet mag (steigeren of bokken ofzo) dan geef ik haar een klein tikje met mijn been. Maar dan gaat ze alleen maar erger doen, ik kan niet met een zweep rijden want daar wordt ze nog veel nerveuzer van Boos! ! Als je der dan een paar keer een tikje geeft, gaat ze opeens heel hard wijken. Is er dan mischien een andere manier om haar te straffen??

groetjes

sanne en natuurlijk ook Lusje!

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:09

Ik heb zelf een 2,5jarige Welsh Cob merrie!!!
Ze is echt ontzettend lief maar ook stront-eigenwijs en heb mn handen aan dr vol!
Ze zit natuurlijk nu ook in de ultieme "puber-fase" en ze zoekt vanalles om uit te proberen!
Ik vind het erg fijn dat ik haar zelf kan opvoeden en precies weet wat er wel en niet gaat....

Groetjes Anne

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:14

Mijn welsh is wellastig maar dan op een hele andere manier... (extreem bang van karakter en heel erg druk)
Maar dat liugt niet aan het ras.. Elk paar dis anders Knipoog

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:47

het staat wel bekend dat welshen best wat 'opvliegender' en 'zenuwachtiger' zijn... en dat valt valt dan ook onder de categorie 'lastig' Knipoog

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:23

Frannie schreef:
het staat wel bekend dat welshen best wat 'opvliegender' en 'zenuwachtiger' zijn... en dat valt valt dan ook onder de categorie 'lastig' Knipoog

Het is wel waar jah, komt ook door het bloed, maar wij hebben er net zo goed wel gelderse paarden erbij staan die ook behoorlijk crazy zijn soms...

Lusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 10:33

ik was gisteren gaan rijden, en ze was ontzettend braaf!
het was de eerste keer dit jaar dat ik weer in de grote piste kon rijden(door natte grond) en ik dacht dat ze wel weer wat harder ging lopen nu maar dat was helemaal niet zo! ze ging in draf zelfs rustig!!
Haha! Haha! Haha!

Ik natuurlijk helemaal happy!

groetjes

sanne en Lusje!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:14

Tuurlijk is iedere pony anders en het ligt er weer net aan hoe ze zijn opgevoed en/of doorgereden zijn.
Maar de gemiddelde Welsh staat erom bekend toch wel wat druk en nerveuzig te zijn, ze willen vaak gewoon iets TE graag lopen Knipoog Tong uitsteken Haha!

Dat kan een probleem worden wanneer ze dus bijv. te sterk zijn voor de ruiter, want sterk zijn ze (zeker een Cob Knipoog)
En dan zijn ze vaak ook nog eigenwijs en als ze dan weten dat ze sterker zijn... Schijnheilig

Misschien kan je instructie krijgen van iemand bij jou in de buurt om aan je probleem te werken!!

Heel veel succes iig!! Knipoog Haha!

esther83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:40

hoi,
die van mij deed dat in het begin ook bij mij. toen hebben we veel voltes gereden, toen de probeerperiode voorbij was
ben ik serieus met haar gaan longeren, en steeds geoefend,
als ze nu een keer harder gaat hoef ik alleen maar kort HE te zeggen en ze loopt weer normaal, ik doe er veel grondwerk bij, misschien dat dat wil helpen?
de anderen hebben er niet zo'n "last"van