info over stamboom KWPNer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kwaidie

info over stamboom KWPNer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 17:56

Hallo allemaal!
ik heb een 12 jarige KWPN ruin en weet eigenlijk vrij weinig over zijn vader/moeder! Ik zou het leuk vinden als iemand misschien een foto heeft van familie van mijn paard. De vader van mijn paard heet Festival (saros x zolady) en de moeder van mijn paard heet Brenda ( narco x miesje).
Eigenlijk snap ik niet zo heel veel van stambomen en afstamming, andere namen die ik tegenkom op de papieren en die iemand misschien herkent zijn: duc de normandie, enfant de normandie.
Ik hoop dat iemand mij wat info kan geven over zijn papie en mamie, zou ik in ieder geval erg leuk vinden! Ik heb weleens gehoord dat festival (de vader dus) naar duitsland is geexporteerd!
In ieder geval bedankt!

grid

Re: info over stamboom KWPNer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:12

Ik dacht dat Narco een BPW is( belgisch warmbloed paard) en gezien andere namen in stamboom ... normandië klopt mijn gedachte denk ik wel.
Saros klinkt me ook wel bekend, maar misschien kun je bij het BWP wat meer info vinden, heb helaas geen foto's of zo... zal effe beetje op t net zoeken wellicht vind ik iets Knipoog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:18

Bloos kan het oo khelemaal fout hebben want kan bij BWP niet veel vinden

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:26

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 18:34

erg bedankt hiervoor!
Ik heb zelf ook al eens geprobeerd te zoeken met google, maar ik werd daar ook niet echt veel wijzer van! Ik denk dat Festival vrij snel naar duitsland is gegaan en dat er daardoor weinig over hem te vinden is!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:44

nee ik vind oo kniet veel

Dit stukje ook nog:

Zandro is net als de wereldberoemde dressuurhengst Sandro Hit een zoon van de Oldenburgse hengst Sandro Song (Sandro Z). De moederlijn van Zandro gaat via de hengsten Voltaire (Furioso II) en Ursus (Pot d’Or xx) terug op de bekende prestatiemerrie Raffaella (München x Xebec xx). In combinatie met Calypso bracht Raffaella ook het nationale springpaard Hunter (Calypso) met Wout-Jan van der Schans. Deze van oorsprong Gelderse familie (NL-merrielijn 152) staat eveneens aan de basis van de KWPN-hengsten Tolad (Duc de Normandie), Papillon (Enfant de Normandie), Holland (Duc de Normandie) en Festival (Saros xx).

en de xx bij Saros staat volgens mij voor engels volbloed.

hier een stukje over Saros die helaas dus blijkbaar verongelukt is Verdrietig

http://weerd095.speed.planet.nl/laiser/saros.htm

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 18:53

Bedankt!
Wel zielig dan dat tie is omgekomen bij een trailer ongeluk! Ik had dit stukje zelf ook al gevonden, maar ik wist niet goed of dit uhm nu was of niet! Maar nu weet ik dat dit de opa is! Bedankt!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:59

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:01

ja er stond merrie is van hengst Festival met vader Saros dus dat moet dezelfde zijn Knipoog

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 19:03

Das leuk om te zien, die Top Lady! en leuk om te bekijken dat de moeder van mijn paard 1.63 was. Mijn paard is namelijk maar 1.60! Trouwens die tweede link die je mij stuurde over de stamboom, kun je daar nog verder informatie op vinden? Want er staan dan bij prestaties wel links, maar wat kun je daar mee?

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:37

Hoi.
Mijn tuigje is ook een KWPN-er ; ik heb ook zijn papier.
Heeeel ouderwets :
Knipoog
Ik heb een kopie van het papier met een brief naar het KWPN gestuurd (paar jaar geleden) met de vraag of zij mij wat meer over het stamboek en de ouders van Hilco konden vertellen.
Ik kreeg een kopie van een verrichtingsonderzoek van de vader van Hilco (Unicum) thuisgestuurd. Haha!

Tevens staat op het papier de naam en adres van de fokker. Ook die heb ik aangeschreven en deze zeeer vriendelijke man heeft mij gebeld en veel info gegeven over de moeder van mijn paard. Helaas had hij geen foto's, maar hij vond het heel leuk om weer eens iets van zijn fokproduct te horen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:33

Kwaidie schreef:
Das leuk om te zien, die Top Lady! en leuk om te bekijken dat de moeder van mijn paard 1.63 was. Mijn paard is namelijk maar 1.60! Trouwens die tweede link die je mij stuurde over de stamboom, kun je daar nog verder informatie op vinden? Want er staan dan bij prestaties wel links, maar wat kun je daar mee?

Ja dat weet ik ook niet precies je kan in ieder geval de stamboom van paarden zelf en de ouders bekijken, maar verder?!

En idd fokker aanschrijven komen trouwens vaak leuke reacties op --> is toch vaak hun trots die merries (en veulentjes) Knipoog

Succes ermee!!