Ik heb een hele lieve ondeugende A-Welsh pony: Ramiro!
Ik heb hem destijds als 4 maand oud veulentje gekocht, als gezelschapspony voor mijn rijpaard! We hebben hem ondertussen al weer ruim 6 jaar!
Meestal staat hij gewoon in de wei, maar soms moet hij wel even aan het werk!
We hebben hem beleerd voor het wagentje en dat doet hij heel erg goed! Daarbij kan hij ook een beetje vrijheidsdressuur, het is een hele slimme en werklustige pony!Maar het lijkt mij zo leuk als er een klein meisje/jongentje op hem kan rijden en dan ook bij de ponyclub kan gaan en evt. wedstrijdjes rijden etc. Maar het is zo moeilijk om een geschikt persoon(tje) te vinden! Hoe groot en zwaar mag iemand zijn? De pony is natuurlijk niet zadelmak, dus ik kan er niet zomaar een klein meisje opzetten! Maar kan/mag ik er zelf b.v. eerst op? Of hoe maak je zo'n kleine pony (ca. 1.15 cm.) zadelmak?
Wat kan een stoere ondeugende A-Welsh pony aan qua belasting?

En ze houden me erg goed! Ze vinden het zelfs wel leuk om eens wat meer te doen dan rondsjouwen met kleine kids. 'k Beleer ze ook, dus ook ongetrainde pony's houden het wel. Je moet natuurlijk wel in de gaten houden of hij het echt aankan, maar zolang je de indruk krijgt dat de pony met plezier zijn werk doet, is er niets aan de hand. En zodra ze mak genoeg zijn, zou ik er pas een kind op zetten... Anders moet er tzt misschien toch een groot iemand op om de pony te resetten, alle 'ondeugden' eruit rijden...
)
)