Is een draver iets voor mij.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vivaldie2

Is een draver iets voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 21:31

Ik heb pas een paard moeten verkopen omdat dat niet ging met rijden omdat ik slechte knieen heb. Ze was te breed en dan krijg ik teveel last van mijn knieen. Ik vind een draver niet mooi maar zat te denken dat het misschien wel wat voor me kon zijn. Ik men graag daar is een draver goed in en ze zijn smal genoeg om te rijden met mijn knieen. Ik rijd helemaal niet vaak omdat ik dat dus niet kan. Zal het dan wat voor me zijn.

Miss_Maya

Re: Is een draver iets voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:11

Nou er zijn nog smalle paarden maar ik zou geen draver nemen ik vind ze maar irri die draven zow iriitant gwn

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:16

Een draver is een paard die voor je door het vuur gaat, als hij je even kent. Het zijn trouwe dieren. Al vinden sommige mensen ze niet mooi (ik ben het daar niet mee eens, er zijn zat dravers die WEL mooi zijn), ze zijn wel heel braaf. Ze zijn alleen wel erg pittig en daarom denk ik wel dat je ze regelmatig moet trainen. Als je er niet elke dag opgaat, is geen probleem, maar hij zal denk ik wel elke dag naar buiten moeten kunnen en ook zeer regelmatig voor de kar. Maar ja, ook voor een draver geldt dat ze allemaal weer uniek zijn: er zijn slome en ook erg felle.

Ik hoop dat je er iets mee kunt, en veel succes met je knieen!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 23:00

Weleens gedacht aan een arabisch volbloed.
Niet te breed.
En als je ze niet elke dag rij dan zijn ze nog rustig als je een keer rijden gaat.
En het zijn paarden met een super karakter en waar echte vriendschap uit voort kan komen....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 10:18

arabisch volbloed is idd een idee....ook geschikt voor de wagen!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:05

Mischien een tip?

Je kan ook een töltend paard kopen. De tölt van een paard zit zo stil dat je nauwelijks beweegt in het zadel (dus niet belastend voor je knien)

Suc6

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:04

Ik zou zeggen, neem een toltende draver! Dat pittige bij dravers valt wel mee, vind ik. Ik kan die van mij gerust doordeweeks op de wei zetten, er zaterdagochtend op stappen en dan met een losse teugel door het bos draven. Zolang je zelf maar relaxed bent, is er weinig aan de hand.
Die draf valt ook wel mee. Neem gewoon een jong paard dat nog niet heeft gekoerst (wel in training gestaan) maar die gewoon niet goed genoeg is. Die kunnen vaak leuk draven en galopperen. Die van mij draaft gewoon heel ruim, en kan goed van tempo wisselen. Galop is moeilijk geweest, maar wordt beter en hij heeft vier jaar gekoerst. Een van onze andere dravers kan tolten, en daar zijn er wel meer van. Zoek bij google eens op Gangpferde Vierhaus, deze mensen leren tolt aan bij dravers.

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:32

Er zijn genoeg dravers die niet elke dag gereden moeten worden.De mijne is door het slechte weer al 3 weken niet gereden (wel mee aan de hand gaan wandelen).Daar stap je op en rijdt ermee alsof je gisteren nog gereden hebt.Wat de draf betreft er zijn er die ruim en gemakkelijk draven,dit kan je toch al zien als ze vrij lopen en je kan ze toch eerst eens proberen voor je ze koopt.Veel geluk met de zoektocht!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:31

Ik weet niet of een draver iets voor jou is.
Voor mij is het het helemaal!

Een draver doet alles voor je, heeft helemaal vertrouwen in je. Het zijn paarden met een ongelooflijk uithoudingsvermogen en ook ideaal (logisch) om aangespannen te rijden. De meeste dravers zitten heerlijk onder het zadel en het zijn gewoon stoere paardjes.

Het nadeel is dat veel dravers, niet allemaal, altijd flink voorwaarts willen. Mijn Domenic is al bijna negentien, maar gedraagt zich als een jong paard. Ritten van een uurtje of acht in stevig tempo zijn zeker geen probleem voor hem.

Succes bij je beslissing!