Eerlijke prijs voor mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vanity

Eerlijke prijs voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 18:38

Ik ben sterk aan het twijfelen om mijn allerliefste paardje naar een goede thuis te doen!

reden nu even onbelangrijk, maar ik wilde even weten wat jullie voor haar zouden vragen. Ik hoef er geen 'winst' aan te doen ofzo, wil gewoon een eerlijke prijs zodat ik weet dat ze zeker niet bij een slager ofzo terechtkomt!

het is een KWPN-merrie, ze is ongeveer 18-20 jaar oud, 1.63 cm, vos, en verder is het een fantaschtisch braaf recreatiepaard, dat eventueel nog wel iets meer kan mits terug getraind! Ze is wel een luchtzuiger!

Dus wat is een faire prijs voor een goede thuis?

Kim_S

Re: Eerlijke prijs voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:35

ik denk tussen de 1000 en 1500n euro

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:38

nou nou ijslandertje.... dat is nogal een bedrag voor een paard op leeftijd!!!

reken is om in guldens??

meestal gaat een ouder paard weg voor slachtprijs,en dat zal voor dit paard rond de 4 a 500 euro liggen.

ik hoop dat je een goed tehuis vindt!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:41

ze kan nog bereden worden dus ik dacht dat 1000 euro wle een redelijke prijs was Knipoog

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:21

een maximum van 700 euro... eerder naar de 500 euro

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 20:22

Ze kan idd nog bereden worden en van de leeftijd is ook niks te merken! het is een fitte, gezonde dame, met als enige probleem dat luchtzuigen!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:48

hmz ik denk 750 euro

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:04

Als je een goed adres wil, dan kan je beter een beetje ruim vragen (bv. 1000 euro) en als er iemand komt kijken waar je een goed gevoel bij hebt dan kan je nog zakken met de prijs, dan heb je minder kans dat er handelaren op af komen.

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 09:19

ik denk dat 900/1000 ook wel een goed bedrag is als je haar voor 500 verkoopt komt je paard bij van die rare mensen terecht die helemaal geen verstand van paarden hebben...dus geen goed tehuis.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:04

Je kunt haar ook via een stichting laten plaatsen. Ze blijft dan haar hele leven eigendom van de stichting die haar regelmatig zullen controleren en herplaatsen als ze niet goed verzorgt worden. Dus dan gaat ze niet naar de slager en word ze ook niet meer gebruikt voor dingen die ze eigenlijk niet meer kan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:46

mamauba schreef:
Je kunt haar ook via een stichting laten plaatsen. Ze blijft dan haar hele leven eigendom van de stichting die haar regelmatig zullen controleren en herplaatsen als ze niet goed verzorgt worden. Dus dan gaat ze niet naar de slager en word ze ook niet meer gebruikt voor dingen die ze eigenlijk niet meer kan.

Als ik het zo lees, is dit juist niet de bedoeling, omdat ze het juist nog wel kan. Ik zou max 1000 zeggen, het ligt er een beetje aan in hoeverre de ouderdom op haar inspeelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:48

Ik denk dat je voor haar 1000 euro moet vragen. Dan kun je altijd nog zakken met de prijs als je een goed baasje hebt gevonden. Als je haar voor minder neer zet krijg je allemaal penny's manege's en handelaren achter je paardje aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:50

Afbeelding

hier een fototje van capu, dan is het mischien makkelijker een prijs te noemen Knipoog

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:31

en hoe oud is de foto? Het is lastig om een paard van die leeftijd nog kwijt te raken: vooral als het een luchtzuiger is, die wil helemaal niemand op stal hebben... als je hem gratis weg geeft wil ik nog geen luchtzuiger hebben..
Veel succes om een goed tehuis te vinden!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:10

Met het niet meer gebruiken voor dingen die ze niet meer kan bedoel ik dat ze wel wat ouder is dus niet meer volop in de sport word uitgebracht of het zware manege werk.

Ook kun je een soort contract door een notaris laten opmaken dat het paard niet doorverkocht mag worden en dat bij erg belangerijke beslisingen er eerst met jou word overlegt. Zo kun je erg weinig tot niets voor haar vragen.
En als je bang bent dat ze verkeert terecht komt zou ik in elk geval een proeftijd doen voor beide kanten en eerst het adres controleren. En als je later altijd nog mag komen kijken kun je haar zelf een beetje in de gaten houden. En het is natuurlijk leuk om haar dan nog eens te zien. Maar niet elke nieuwe baas houd hier niet van.

Maar helaas wat je ook doet je hebt nooit 100% zekerheid dat de mensen zich aan de afspraken houden en later ook nog het beste met je paard voor hebben en het zelfde als jou zouden doen in die situatie.

Zelf heb ik een veulen gekocht wat nu twee is en ik heb nog heel vaak via de mail contact met de vorige eigenaar. Dit is leuk voor twee kanten want hun horen hoe het met het paard gaat en krijgen regelmatig een foto te zien. En ik hoor nog eens leuke verhalen van hoe ze als veulen was en krijg ook regematig een foto van haar moeder met een verhaal erbij. Maar hier moet je maar net van houden.

Mocht je haar gewoon willen verkopen dan zou ik toch aan 700 honderd euro denken je kunt natuurlijk hoger inzetten zodat handelaren en maneges niet snel zullen reageren.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:41

mamauba schreef:
Met het niet meer gebruiken voor dingen die ze niet meer kan bedoel ik dat ze wel wat ouder is dus niet meer volop in de sport word uitgebracht of het zware manege werk.

Ook kun je een soort contract door een notaris laten opmaken dat het paard niet doorverkocht mag worden en dat bij erg belangerijke beslisingen er eerst met jou word overlegt. Zo kun je erg weinig tot niets voor haar vragen.
En als je bang bent dat ze verkeert terecht komt zou ik in elk geval een proeftijd doen voor beide kanten en eerst het adres controleren. En als je later altijd nog mag komen kijken kun je haar zelf een beetje in de gaten houden. En het is natuurlijk leuk om haar dan nog eens te zien. Maar niet elke nieuwe baas houd hier niet van.

Maar helaas wat je ook doet je hebt nooit 100% zekerheid dat de mensen zich aan de afspraken houden en later ook nog het beste met je paard voor hebben en het zelfde als jou zouden doen in die situatie.

Zelf heb ik een veulen gekocht wat nu twee is en ik heb nog heel vaak via de mail contact met de vorige eigenaar. Dit is leuk voor twee kanten want hun horen hoe het met het paard gaat en krijgen regelmatig een foto te zien. En ik hoor nog eens leuke verhalen van hoe ze als veulen was en krijg ook regematig een foto van haar moeder met een verhaal erbij. Maar hier moet je maar net van houden.

Mocht je haar gewoon willen verkopen dan zou ik toch aan 700 honderd euro denken je kunt natuurlijk hoger inzetten zodat handelaren en maneges niet snel zullen reageren.

Zet er gewoon bij dat je dat niet wilt! En ik zou geen vraagprijs noemen, alleen als de mensen komen kijken.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 15:31

ik heb wss al iemand gevonden via bokt!!
bedankt voor de reacties en mss kan dit topic op slot! Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 23:29

Hierbij een slotje.