Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mamauba schreef:Je kunt haar ook via een stichting laten plaatsen. Ze blijft dan haar hele leven eigendom van de stichting die haar regelmatig zullen controleren en herplaatsen als ze niet goed verzorgt worden. Dus dan gaat ze niet naar de slager en word ze ook niet meer gebruikt voor dingen die ze eigenlijk niet meer kan.

mamauba schreef:Met het niet meer gebruiken voor dingen die ze niet meer kan bedoel ik dat ze wel wat ouder is dus niet meer volop in de sport word uitgebracht of het zware manege werk.
Ook kun je een soort contract door een notaris laten opmaken dat het paard niet doorverkocht mag worden en dat bij erg belangerijke beslisingen er eerst met jou word overlegt. Zo kun je erg weinig tot niets voor haar vragen.
En als je bang bent dat ze verkeert terecht komt zou ik in elk geval een proeftijd doen voor beide kanten en eerst het adres controleren. En als je later altijd nog mag komen kijken kun je haar zelf een beetje in de gaten houden. En het is natuurlijk leuk om haar dan nog eens te zien. Maar niet elke nieuwe baas houd hier niet van.
Maar helaas wat je ook doet je hebt nooit 100% zekerheid dat de mensen zich aan de afspraken houden en later ook nog het beste met je paard voor hebben en het zelfde als jou zouden doen in die situatie.
Zelf heb ik een veulen gekocht wat nu twee is en ik heb nog heel vaak via de mail contact met de vorige eigenaar. Dit is leuk voor twee kanten want hun horen hoe het met het paard gaat en krijgen regelmatig een foto te zien. En ik hoor nog eens leuke verhalen van hoe ze als veulen was en krijg ook regematig een foto van haar moeder met een verhaal erbij. Maar hier moet je maar net van houden.
Mocht je haar gewoon willen verkopen dan zou ik toch aan 700 honderd euro denken je kunt natuurlijk hoger inzetten zodat handelaren en maneges niet snel zullen reageren.