Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik maak en onderhoud die site namelijk en beantwoord de mail of stuur ze door naar een ander bestuurslid
Serval schreef:Wie heeft er zelf een Merens of kent dit ras (karakter eigenschappen, enz.) ???Wij vermoeden namelijk dat mijn meissie er 1 zou kunnen zijn dus ik wil graag meer weten over deze paarden.....op de site van het stamboek zelf kom je niet echt in contact met mensen en de 1ste keuringen zijn pas in maart dus dan maar via deze weg.
Merens schreef:Ik heb er 3. 2 volwassen merrie's en 1 merrieveulentje.
Indien je pony geen paspoort heeft kan het geen echte Merens zijn.
Wellicht een kruising of niet gefokt volgens de voorwaarden;
zoals geboortepapieren te laat ingestuurd of geen goedgekeurde Merensdekhengst of de moeder is niet geregistreerd.
Maar heb je foto's (helemaal en van het hoofd) en kenmerken zoals de stokmaat, naam, afstamming, fokker etc.?
Enne; via de site van het stamboek kom je wel in contact met mensen hoorIk maak en onderhoud die site namelijk en beantwoord de mail of stuur ze door naar een ander bestuurslid
. Ze zit denk ik nu rond de 1.50 m en heeft een kleine witte kol op haar voorhoofd verder geen aftekeningen. De persoon waar ik haar als veulen van gekocht heb is Mieke Wasser (dat is een duitse vrouw, zij deed toen nogal vaag over de herkomst van Serval>>>Maxy toen. Zij verkocht haar aan mij als Welsh Cob x Arabier daar twijfelde ik echter vanaf begin al aan maar goed dat neemt niet weg dat ik vanaf dag 1 stapel op Serval was/ben.)Babsie_Flash schreef:
Hier nog een Merens eigenaresse: ik heb de merrie Mascotte vd Vegetas.
Bij mijn Yahoo groep (zie website) zitten nog meer Merens eigenaren, verder heb je ook het Merens forum; kun je komen via de website van het Merens stamboek.
In NL zijn helaas niet zo veel Merensen, maar dat komt waarschijnlijk nog wel.
:
Serval schreef:Wat doen jullie zoal met je Merensen ? Vertel eens iets over de karakters van jullie paarden ?

Maar het overgrootte deel van haar doen en laten heeft denk ik met haar geschiedenis te maken. Ze is lief en gevoelig. En gaat haar eigen gang. Ze vermaakt zich wel alleen in dr stal of loopt tevreden te grazen op een afstandje van de andere paarden. 
Merens schreef:Ten eerste: mooi paardje!
Nou komt ie:
De hals lijkt mij vrij lang voor een merens. De vorm van de hals is ook ronder en meer opgericht dan de meeste merens hebben. Hoofd is ook vrij lang voor een Merens. Die hebben vaak (niet altijd) een kort, breed hoofd, met een plat voorhoofd.
De rug lijkt mij ook vrij lang voor een Merens.
Ik zou bijna denken dat er ook wat fries inzit. Zoals ik die ken uit mijn omgeving zijn die ook vaak langer in de rug, en langer, ronder en opgerichter in de hals.
Is die hals op de foto tyepend voor haar of is het wat vertekend? Heeft ze knieactie?
Het zou kunnen hoor dat ze een kruising met een Merens en iets anders is hoor.
Ik vind vooral de lengte en vorm van de hals en rug niet typerend voor de Merens.
Dit is wel zo'n 'geval' dat je denk ik irl en in actie zou moeten zien om te kunnen zeggen of ze op een Merens lijkt.
Nouja dit is mijn kijk erop.
Wel echt een mooie pony!
groetjes
Arjanne
). Serval is totaal niet lang van lijf/rug, meer kort en rond. Haar nek doet op de foto's lang aan maar is eigenlijk "kort en dik/gespierd". Haar oprichting is op de foto's mooi hoog maar dat verschilt ook per dag ze draagt haar koppie en nek zoals zij dat wil
Haar knieactie verschilt ook nogal de ene keer wat meer dan de andere keer net hoe ze zich voelt of hoe ik haar rijd of longeer. Wat wel een typisch Serval iets is is dat ze een natuurlijke "zweefdraf" heeft die je er makkelijk uitrijd. Zoals je zelf al zegt dit is zo'n "geval" die je in het echt zou moeten zien. Bedankt voor je antwoorden en analyse Arjanne ! Tof van je !Babsie_Flash schreef:Leuke foto´s hoor! Zeker een leuk paard!
Zelf heb ik net een startkaart aangevraagd (Mascotte is nu bijna 5: eind maart), dus wel een mooie leeftijd om te beginnen.
Verder rij ik ook recreatief met haar. Springen komt nog.
). Sinds ik hier in Druten woon rijd ik haar enkel en alleen nog maar dressuurmatig en dat gaat echt super. Tuurlijk zitten er een hoop dingen tegen maar dat lossen we gaande weg wel op. Met de tijd wil ik ook wedstrijden gaan rijden omdat ik er heilig van overtuigd ben dat ze het kan (mijn instructeur denkt ook dat ze het kan, mitst we er hard aan werken)Met een pony tussen de paarden starten is net iets meer werken en je moet jezelf ook bewijzen. Heb je een foto van je paard ? Ben nieuwsgierig geworden......
Serval schreef:Heb je een foto van je paard ? Ben nieuwsgierig geworden......
Babsie_Flash schreef:Serval schreef:Heb je een foto van je paard ? Ben nieuwsgierig geworden......
Ik heb wel foto´s van Mascotte, maar weet nog steeds niet hoe dat met album.nl werkt.. Ze staan wel op de yahoo groep.
Ik w8 wel tot je weet hoe het album werkt
).
, die erg veelzijdig is, ik verzorg haar nog maar 2 maanden ofzo, dus kan er nog niet zo heel erg veel over zeggen, maar ze is wel heel erg leuk. Ik heb ook les op haar, en ze pikt alles, ondanks dat ik het idee heb dat er nooit zoveel met haar gedaan is, heel erg goed op. En daar ben ik ook super trots op. Ik op mijn beurt leer ook heel erg veel van haar, welke dingen wel werken en niet werken. Wat wel positief is (heel erg aanmoedigen als ze het goed doet) en wat niet positief is (helemaal niets zeggen als ze naar mijn idee makkelijke dingen goed doet).
Voordat jullie me zat zijn... Sanet schreef:Heey..
Wat leuk...
Mijn verzorg/bijrijdpony is een Mérens. Genette de la Sabliere heet ze officieel, maar ik noem dr altijd gewoon Genette (wat je net zo uitspreekt als Geneve.. en dus heel erg lijkt op Janet, zoals ik dus heet, wat je uitspreekt als Sjanet, nou goed, lang verhaal).
Ik ben helemaal weg met Genette, het is een hele veelzijdige merrie van 10 jaar en nu ongeveer 3/4 jaar (gekocht in mei).. Het was eerst heel erg wennen voor haar, maar ze is nu wel op haar gemak.
Genette is een lekkere bolle pony (iets te bol), die erg veelzijdig is, ik verzorg haar nog maar 2 maanden ofzo, dus kan er nog niet zo heel erg veel over zeggen, maar ze is wel heel erg leuk. Ik heb ook les op haar, en ze pikt alles, ondanks dat ik het idee heb dat er nooit zoveel met haar gedaan is, heel erg goed op. En daar ben ik ook super trots op. Ik op mijn beurt leer ook heel erg veel van haar, welke dingen wel werken en niet werken. Wat wel positief is (heel erg aanmoedigen als ze het goed doet) en wat niet positief is (helemaal niets zeggen als ze naar mijn idee makkelijke dingen goed doet).
Daarnaast is Genette ook een heerlijke merrie, die tijdens haar hengstigheid ook duidelijk hengstig is. Of dit een kenmerk is van het ras, dat zou ik niet zeggen, heeft meer te maken met haar karakter en waarschijnlijk ook omdat ze al (waarschijnlijk) 3 veulens heeft gehad.
Nou goed, genoeg over Genette..Voordat jullie me zat zijn...

Maar desondanks doet ze wel heel erg haar best..
En soms rijden we lekker zonder zadel, een merens is net een bankstel
iris17 schreef:Leuke foto! ik rijd ook dressuur met Iuno, en m'n vriend crost met haarEn soms rijden we lekker zonder zadel, een merens is net een bankstel

)Merens schreef:iris17 schreef:Leuke foto! ik rijd ook dressuur met Iuno, en m'n vriend crost met haarEn soms rijden we lekker zonder zadel, een merens is net een bankstel
Niet alle
mijne niet! is een ruggegraad met schoft! (en daarmee ook een uitzondering)
Onze andere is inderdaad wel net een bankstel!
(met die staart zo omhoog)..
Sanet schreef:Jaaaah... Een Mere-bier(met die staart zo omhoog)..
Ze zijn wel stoer...
. En Danny kan niet stilstaan als ik hem aan het poetsen ben of als hij op stal staat. Tijdens het poetsen is hij constant aan mijn jas aan het knabbelen, aan de poort of aan het halsertouw. En als Danny al eens op stal word gezet staat hij na 10 minuten al te zuchten (hij staat altijd buiten, vandaar! maar hij kan wel altijd binnen). Ik heb ook echt het idee dat als ik Danny zie dat ik meteen doorheb in wat voor bui hij is!