rijk worden? verkoop tinkers naar de USA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

rijk worden? verkoop tinkers naar de USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 14:57

Mijn hemel, geen idee of het ooit al is geschreven hier op bokt, maar ik kwam even op een amerikaanse site die tinkers fokt en verkoopt.
Ik ging zoal even kijken naar de prijzen om je merrie te laten dekken door een hengst daar ( slechts 2500 dollar Lips are sealed )
Toen ik van die schrik was bekomen, ging ik voor de lol de veulen prijzen van te koop staande veulens even bekijken. Hou je vast!

deze prijzen kwam ik tegen:
10.000 dollar voor een merrie veulen
10.000dollar voor een merrieveulen
11.000 dollar voor een merrieveulen
12.000 dollar voor een merrie van 2 jaar
13.000 dollar voor een merrie veulen
14.000 dollar voor een merrieveulen
16.000 dollar voor een merrieveulen
17.000 dollar voor een merrieveulen
en hier een koopje! 2 voor slechts 27.000 dollar!!! Clown

typisch amerikaans........ wat een prijzen zeg..
de oudere versies staan te koop voor oa 28.000 dollar en 24.000 dollar ( 2 hengsten)

dus.. wie miljonair wil worden, moet maar gauw Tinkers in amerika gaan verkopen!! Knipoog Vork

Berdien

Re: rijk worden? verkoop tinkers naar de USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:19

whoehoe! eindelijk mijn droomberoep!!! Vork

Hahahaha wat een prijzen zeg.. niet normaal meer! Ben ook een keer op de site van de (onwijs gave hengst) Spellcaster beland, weet niet meer wat het dekgeld was, maar veel was het wel! "Let Spellcaster do a little magic for you..." jaja!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:10

Dit geldt ook voor KWPN-ers hoor!
Bij ons op stal komen er geregeld Amerikanen kijken voor paarden, als ze een mooi paard zien staan vragen ze of we hem even voor willen rijden of springen, en dan doen ze een bod.
Wij hebben dan meestal 7000 in ons hoofd.
Die amerikanen roepen meteen: 18000!!! Niet normaal meer!!
Dus NOOIT tegen een Amerikaan zeggen wat je voor je paard wil hebben, laat hun maar bieden!! Echt geweldig om te zien!!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:18

Ik had het ook gezien, denk dat Chakotay een leuk bedragje op zou brengen als ik hem daarheen verkoop Tong uitsteken

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:24

Tinkermuts schreef:
Ik had het ook gezien, denk dat Chakotay een leuk bedragje op zou brengen als ik hem daarheen verkoop Tong uitsteken
Vergeet niet wat de export van een hengst naar Amerika kost. Diverse testen en een lange quatantaine in Amerika. Ik dacht dat een hengst exporteren (vlucht + testen + quarantaine) bijna 13000 euro kostte....

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:52

He Mariska, laat mij nou in de waan dat ik iets heel kostbaars heb, beetje dromen mag toch Haha!

ps, wel een telefoontje uit Zweden gehad een paar weken geleden van iemand van een shire stoeterij die hem wilde kopen, ze vond hem erg gaaf maar het struikelblok is......ik wil hem niet verkopen Tong uitsteken

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:56

Mariska_28 schreef:
Tinkermuts schreef:

Vergeet niet wat de export van een hengst naar Amerika kost. Diverse testen en een lange quatantaine in Amerika. Ik dacht dat een hengst exporteren (vlucht + testen + quarantaine) bijna 13000 euro kostte....

Zou het zo duur zijn?
Ik heb 2 paardjes geïmporteerd uit Amerika, dus ook quarantaine testen, vlucht, enz... koste lang niet zoveel hoor.
Lijkt me dan sterk dat export ineens wel zoveel kost?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:09

Meavey schreef:
Mariska_28 schreef:

Zou het zo duur zijn?
Ik heb 2 paardjes geïmporteerd uit Amerika, dus ook quarantaine testen, vlucht, enz... koste lang niet zoveel hoor.
Lijkt me dan sterk dat export ineens wel zoveel kost?
De fokker waar mijn paarden staan heeft al meerdere paarden naar Amerika verkocht. De paarden moeten daar in quarantaine, daarom is het zo duur. Merries van maximaal 2 jaar was incl vervoer dacht ik zo`n 5000 euro en merries ouder dan 2 jaar 7500 euro (moeten langer in quarantaine). En hengsten dus nog duurder, door langere quarantaine en meer testen). Hoe lang duurde de quarantaine hier van jouw paarden?
[/quote]

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:21

In nederland hoeven ze niet in quarantaine, ze moesten een maand in quarantaine in amerika voor ze hierheen kwamen.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:44

Ja die site heb ik al vaak gezien ze hebben er dikwijls ook erg speciale tinkers opstaan. Dat was ook meteen wat ik zei thuis om te lachen naar amerika en tinkerfokkerij beginnen *droom*droom* :p

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:17

ik ben wel bienieuw naar de site wil de tinkers daar dan wel eens zien.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:20

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:34

Met Friezen verkopen word je pas rijk *LOL* !

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:54

met fjorden verkopen naar de VS word je ook rijk Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 23:24

echt, die lui weten niet wat ze met hun geld moeten doen daar.. (mm misschien op mijn rekening storten? Clown )

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 05:47

het zal dan denk ik toch wel genoeg in het laatje brengen voor de verkoper om te exporteren denk ik, ik ga er niet van uit dat de stoeterijen en handelaren voor de liefdadigheid verkopen naar Amerika Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:22

Kwijl.....!!

Als ik Chubby laat dekken, hoop ik op een hengstveulen. Die tonen toch wel veel mooier dan merries hoor!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:07

dat geld ook voor ANTON voor een paar miljoen euri's naar amerika, ik weet ook al wat ik wil worden Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:42

Er is een Stoeterij/fokkerij die de Tinkers een eigen naam hebben gegeven en deze naam met hand en tand verdedigen: Gypsy Vanners. Ze gingen zelf zo ver dat ze een meisje hebben aangeklaagd dat een MODELPAARD het ras Gypsy Vanner mee had gegeven, en hem zo op het internet had gezet. Dit tot grote hilariteit van de mensen in de modelpaardenwereld.

Dus ja, die Amerikanen zijn hartstikke gek. Maar ook hier geldt: prijzen op het internet zullen nauwelijks zijn wat ze er voor vangen. Je kunt de meest fantastische prijzen vragen voor een paard, maar of je dat dan ook krijgt?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 12:16

Cassidy schreef:
Er is een Stoeterij/fokkerij die de Tinkers een eigen naam hebben gegeven en deze naam met hand en tand verdedigen: Gypsy Vanners. Ze gingen zelf zo ver dat ze een meisje hebben aangeklaagd dat een MODELPAARD het ras Gypsy Vanner mee had gegeven, en hem zo op het internet had gezet. Dit tot grote hilariteit van de mensen in de modelpaardenwereld.

Dus ja, die Amerikanen zijn hartstikke gek. Maar ook hier geldt: prijzen op het internet zullen nauwelijks zijn wat ze er voor vangen. Je kunt de meest fantastische prijzen vragen voor een paard, maar of je dat dan ook krijgt?

nou, met amerikanen kun je alles verwachten. als zulke lui voor een ouwe schommelstoel al tientallen duizenden dollars betalen, omdat er een dooie president in heeft gezeten, betalen ze zulke bedragen ook voor paarden (die niet eens allemaal zo mooi waren qua bouw)

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:44

Die prijzen zijn echt hoog Ja maar als ik zie hoe de tinkers eruit zien denk ik wel wauw.
Tigo is naar Zweden gegaan en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het bedrag wat ik heb ontvangen Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:10

Hey, dat is een idee, ik ga later gewoon naar Amerika emigreren en Tinkers fokken.. Haha! Tong uitsteken
Wat een belachelijke prijzen zeg.. Bloos
Zijn Tinker dan zo bijzonder voor Amerikanen..? Verward

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:40

Manuutje1990 schreef:
Hey, dat is een idee, ik ga later gewoon naar Amerika emigreren en Tinkers fokken.. Haha! Tong uitsteken
Wat een belachelijke prijzen zeg.. Bloos
Zijn Tinker dan zo bijzonder voor Amerikanen..? Verward

niet alleen tinkers hebben daar zulke prijsen maar amerikanen betalen nu eenmaal een hoop voor paarden

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:05

Tinkermuts schreef:
He Mariska, laat mij nou in de waan dat ik iets heel kostbaars heb, beetje dromen mag toch Haha!

Lips are sealed Wha ha ha ha

Dus voor de Amerikanen,zijn we allemaal rijke tINKERTS

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:13

hihi
ze betalen daar per sokkenhaar volgens mij... wat een verschil met hier hè, die grote fluffy borstels aan hun poten! Haha!