Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Halina schreef:Dank je wel voor de link!
gabrycha schreef:Wat wil je weten? Mijn moeder heet namelijk Halina is alleen geen wielkopolskipaard uiteraard.
![]()
![]()
Maar goed wat wil je weten oorsprong bloedlijnen fokdoel?
Zie mijn onderschrift kan pools lezen en praten dus artikelen vertalen is geen probleem, ik heb naslagwerken liggen en boel fotos aangezien ik in Polen heb leren paardrijden
Halina schreef:gabrycha schreef:Wat wil je weten? Mijn moeder heet namelijk Halina is alleen geen wielkopolskipaard uiteraard.
![]()
![]()
Maar goed wat wil je weten oorsprong bloedlijnen fokdoel?
Zie mijn onderschrift kan pools lezen en praten dus artikelen vertalen is geen probleem, ik heb naslagwerken liggen en boel fotos aangezien ik in Polen heb leren paardrijden
Grappig dat je moeder ook Halina heet. Is dat een poolse naam?
Ik wil eigenlijk alles weten over de wielkopolski. De oorsprong, de geschiedenis, de rassenstandaard en als je achter aantal grote bloedlijnen kan komen zou dat ook erg mooi zijn!
Ook wil ik graag aantal foto's zodat ik Halina daarmee kan vergelijken.
Heel erg bedankt alvast!
gabrycha schreef:Ja mijn moeder is geboren in Polen en Halina spreek uit als galina is een echte poolse naam.
zit ik helemaal die foto's op te zoeken....heb je het alleen over een naam...
kimmie261 schreef:zit ik helemaal die foto's op te zoeken....heb je het alleen over een naam...
![]()
maar ik hoop toch dat je wat hebt aan de foto van mjn wielkopolski..
ik dacht dat ik daar op gereageerd had. Ik schaam me diep
kimmie261 schreef::o zit ik helemaal die foto's op te zoeken....heb je het alleen over een naam...![]()
even over die h/g uitspraak,
ik heb jaren in een ziekenhuis gewerkt waar de anesthesisten polen waren(geen fijne mensen)...
en het was altijd Gallo(hallo),
we hadden een broeder die henk heette,en op een dag werd over de intercom geroepen Genk ik gep je Gulp nodig...![]()
maar ik hoop toch dat je wat hebt aan de foto van mjn wielkopolski..
gabrycha schreef:Ik denk Halina dat je paarden gewoon lui gewerkt zijn, onder de kwlkps zijn uiteraard ook hele gewone paarden!
De paarden die ik ken zijn hele fijne sportpaarden met een zeer goed karakter. hengst of merrie
Ik denk dat Halina idd wel lui gewerkt kan zijn. Ze is 10 jaar manegepaard geweest en ze heeft iig op het laatst veel in de beginnerslessen voor kinderen en volwassen gelopen omdat ze zo betrouwbaar en rustig is.
liekieJ schreef:Het Wielkopolski paard is een Pools warmbloedpaard dat ontstaan is uit kruisingen met Trakehners, Oost Pruisische paarden, volbloeden en Arabieren. Een aantal Poolse fokkers maakt tevens gebruik van het “Silesiena” paard, een ander Pools paardenras, om zwaardere en rustiger paarden te krijgen die (nog) beter geschikt zijn voor het aangespannen rijden.
Het Wielkopolski paard meet gemiddeld 1.60-1.70meter. Het heeft een goed geproportioneerd en gespierd lichaam dat middelzwaar tot zwaar gebouwd is. Door hun geweldige uithoudingsvermogen zijn zij zeer geschikt om lange buitenritten mee te maken. Ze presteren echter ook goed in de springsport, de dressuur en het aangespannen rijden. Het is een rustig en dapper paard, dat zeer veelzijdig gebruikt kan worden.
Ook maar gekopieerd van een site,, wou er zelf ook wel wat over weten