Lengte manen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wildybe

Lengte manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 15:56

Hoi,
weet iemand soms hoe lang de manen van een belgisch trekpaard worden als je ze niet knipt? Knipoog

Ntlie_

Re: Lengte manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:15

ze kunnen best wel lang worden geloof ik..
Ik 'verzorg' een belg van anderhalf en die heeft al redelijk lange manen.
Er is nog nooit in geknipt ofzo maar ze zijn hardstikke ongelijk omdat de andere paarden die bij hem op de wei staan er steeds in staan te knabbelen..

Afbeelding
Als die paarden er niet aan gevreten hadden waren al z'n manen nu net zo lang geweest als die langste pluk..

Dit is in de zomer, ik geloof dat z'n manen (iig de kortere delen) alweer een stuk gegroeid zijn.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:51

Tjah, als je er niets aan doet kunnen ze erg lang worden... maar goed dat zou bij elk paard kunnen natuurlijk...
niet al te veel aan prutsen...

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:58

het belgische trekpaard dat naast mijn paardjes staat had manen tot aan zijn knieen Wow!
maar dat waren dreadlocks geworden omdat er nooit wat aan de manen (of het hele paard Knipoog ) gedaan werd.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:14

ik denk ook heel erg lang, degene die stonden waar ik toen mn fjord heb gekocht hadden ook lange manen.
en wij hebbe op stal een belgische ardenner en die manen zijn ook wel redelijk lang Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:16

Ze KUNNEN heel lang worden, maar naar mijn idee mot er ook iets in de genen zitten dat meewerkt. Haha!
Mijn vorige tinker had bijcoorbeeld nauwelijks een voorpluk, en haar manen waren heeeel dun (maar redelijk lang, hoewel ze niet echt veel groeiden, de maximale lengte was snel bereikt)

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:46

Ons Belgisch Trekpaard, Celien had eerst best mooie lange manen..
Dit is een foto van van de zomer, ze waren in het najaar en in de winter nog langer, totdat mijn vader ze niet uit de klit kreeg en zowat alles eraf had geknipt.. Verward Scheve mond

Afbeelding

wildybe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 09:19

Tof om dat te horen. Ik ben niet van plan ze ooit te knippen, maar ik borstel ze wel regelmatig eens door, omdat er anders idd dreadlocks in komen en die moet je er dan uitknippen omdat je ze niet meer ontwart krijgt. Argos heeft nog het veulenhaarkleur aan de puntjes van zijn manen, net of zijn manen gekleurd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:01

Afbeelding

en heb ze nog wel langer gezien.. toch is dat bij elk paard anders ongeacht het ras.. op een gegeven moment stopt het groeien gewoon