Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ook hebben we nog een Belgisch Trekpaard, ze is wel ingereden maar we spannen d'r meer in, ze kan nogal is in protest gaan en ze vind het aangspannen rijden zelf ook veel leuker..
gezina schreef:leuk,de mijne is een ruin van bijna 3,hij is al ingereden toen hij 18 mnd was,en is toen gelijk ook voor de keuring geweest[2e premie]dus we doen het nog maar rustig aan,en willen hem van de zomer beleren voor de wagen.Verder is hij ingereden met liverpoolstang,en dat vond ik eigenlijk wat raar onder het zadel,dus ik ben nieuwsgierig met wat voor bit jullie rijden?

gezina schreef:wat is een bokkebit????En ja,ik zou hem zelf niet inrijden voor zijn derde,maar ja,het schijnt dat het vakkundig is gedaan,en ik denk ook heel rustig,hij is ook eigenlijk ook alleen zadelmak,en verkeersmak,maar ik denk niet dat ik er voltes mee moet gaan rijden,en dat is maar goed ook,we doen het lekker rustig aan...hij is nog lang niet uitgegroeit....

gezina schreef:oke,die benaming ken ik niet maar een utrechtse stang wel!Ga ik die maar erin hangen want ik wil die mond zo zacht mogelijk houden...En ja,wij gaan ook alleen maar recreatief met hem rijden,ontspanning voorop en het bos is om de hoek..ze hebben hem alleen niet geleerd zijn voeten op te tillen,krabde nooit zijn hoeven uit,dus dat probleem heb ik nou....De smid zal niet echt blij zijn,maar elke keer belonen met een snoepje,dan zal hij het wel eens door krijgen...Hebben de paarden van jullie ijzers onder?ook daarover hoor je verschillende berichten en ik weet nog niet wat ik er mee aan moet,we wachten de smid maar even af...ebn wat zijn die achtervoeten zwaar zeg!!!
Dan sta je een half uur aan dat been te snokken en dan staat ze geirriteerd achterom te kijken, en dan tilt ze ineens die voet op en laat hem dan weer keihard op de grond knallen.. Laatst ook bijna op m'n teen..

Daar moeten ze iig in gaan staan, en de voeten worden dan omhoog getrokken met een touw en op een steun gezet, zodat ze gewoon nog uitgebreid kunnen leunen op dat ding en de smid z'n eigen bezig kan houden met de hoef en niet met een paard dat uitgebreid op hem gaat hangen.. 
gezina schreef:[/size[size=9]HIHI,JA,HIJ LAAT ZIJN ACHTERBENEN OOK VALLEN,VANDAAR DE HOEFSTAL,HEET ZO,N DING GELOOF IK,IK GING ALTIJD MET VAKANTIE VROEGER NAAR KOUDEKERKE,DAN MOCHT IK MET HET PAARD NAAR DE SMID IN BIGGEKERKE,WANT IN KOUKERKE IS HET ALLANG EEN CAFE!mAAR LEUK ZO OM TE HOREN...iK BEN AL WEL DE STRAAT OP GEWEEST MET BASSIE,MAAR AAN DE HAND,WANT IK WEET NOG NIET HOE HIJ REAGEERT OP VRACHTVERKEER...MAAR DAT GING MEER DAN GOED,OOK EEN VUILNISWAGEN HAD HIJ GEEN PROBLEEM MEE,DUS NU OP NAAR EEN DRUKKE STRAATWEG,DIE WE OVER MOETEN STEKEN...bEN BENIEUWD!!!

gezina schreef:op het dorpsplein,toen ik nog kind was[ben nu aardig wat jaartjes ouder]stonden we altijd daar te kijken,vandaar de liefde voor de koudbloeden,ik werd als kind van 6 op het paard van mijn oom gehesen en was voor altijd verliefd op ze.daar kwam later het ringrijden nog bij....als ik het goed heb heet het cafe ook de oude smidse[ben er al lang niet meer geweest,dus...]maar een droom is nu vervult,ik heb een koudbloed,en wel een goudvos!!!
Wij hebben zelf 3 vossen en een bruinschimmel..