sammie18 schreef:Wat ik me afvraag komen jullie paarden ook uit hongarije of is het alleen ras technisch een hongaar?? En zijn jullie paarden gebrandmerkt, in de nek??
Mijn moeder had meerdere hongaarse paarden, welk ras moet je me zo niet vragen, ze woonde dan ook in hongarije. DE lipizaners in hongarije schijnen wel de meest zuivere te zijn, deze zijn voor de oorlogen in europa naar hongarije gebracht, omdat er tijdens oorlogen massaal gefokt zou worden met de paarden. Onafhankelijk het ras van moeder en vader, er zou niet raszuiver worden gefokt. Daarnaast zijn veel hengsten van de staat, of van de staatsboederijen geweest, daardoor probeerde hongarije de fok van goede paarden te stimuleren.
Heb vorig jaar met lipizaners gement, die man had een 4span waarmee hij ook internationaal heeft gereden. Op eentje heb ik ook onder het zadel gereden, wat was dat geweldig. Daarnaast heb ik één paard ingereden, dat was meer een type iets grove hannoveraan, was een veulen van goede moeder x één van de beste hengsten van dat ras, de vader van dan ook van de staat.
mijne is gefokt en geboren in Budapest