Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

showteam schreef:Mijn mini's staan gewoon thuis (heb er 2) dus stalgeld weet ik niet maar...... p/m eten ze wel super veel in de winter pff 2 plakjes per dag per paard en dan staan ze daarbij ook nog eens in de wei. Aan spullen heb ik ook een behoorlijk kapitaal 2 tuigjes 2 karretjes 3 zadeltjes 3 hoofdstelletjes, 4 halstertjes 1 dekentje. En vergeet niet de kosten van de ontworming en inentingen. Dus tel maar uit....... behoorlijk veel dus
Ingetje schreef:Wij hebben thuis ook 2 minishetjes en daar hoeven we eigelijk niet zoveel geld aan uit te geven..
Ze hebben geen deken nodig, geen zadel en geen krachtvoer.
Ze eten gewoon brood en appels of wortels (dus da scheeld qua voer wel met een rijpony/paard)
S'nachts hoeven ze niet in een stal (een afdak is voldoende)
En wij hebben thuis een wei waar ze in kunnen.
Ook hebben ze geen hoefijzers dus ook dat scheeld.
Dus minishetjes zijn qua koster goedkoper als een gewone pony.

Sasjuh89 schreef:Ingetje schreef:Wij hebben thuis ook 2 minishetjes en daar hoeven we eigelijk niet zoveel geld aan uit te geven..
Ze hebben geen deken nodig, geen zadel en geen krachtvoer.
Ze eten gewoon brood en appels of wortels (dus da scheeld qua voer wel met een rijpony/paard)
S'nachts hoeven ze niet in een stal (een afdak is voldoende)
En wij hebben thuis een wei waar ze in kunnen.
Ook hebben ze geen hoefijzers dus ook dat scheeld.
Dus minishetjes zijn qua koster goedkoper als een gewone pony.
Het voer hangt denk ik vooral af wat je met de shetjes doe. Als je intensief met ze men hebben ze meer voer nodig dan als je ze gwoon in de wei laat staan. En wormen spuit of course
Ingetje Ik denk dat alleen brood, appels en wortels erg weinig is, zelfs voor een minishet. Appels vullen bijna niet en brood is slecht voor ze als je te veel geef. Staan je pony's alleen in de wei of doe je er ook nog andere dingen mee?