hoeveel geef je per maand uit aan een mini shet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Taartje

hoeveel geef je per maand uit aan een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 17:23

Ik ben gewoon eens benieuwd naar hoeveel geld je zo ongeveer kwijt bent aan een minishet, en wat voor spullen je daar allemaal voor nodig hebt.
en wat is een redelijk bedrag voor zon pony, om hem ergens neer te zetten?

showteam

Re: hoeveel geef je per maand uit aan een mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:41

Mijn mini's staan gewoon thuis (heb er 2) dus stalgeld weet ik niet maar...... p/m eten ze wel super veel in de winter pff 2 plakjes per dag per paard en dan staan ze daarbij ook nog eens in de wei. Aan spullen heb ik ook een behoorlijk kapitaal 2 tuigjes 2 karretjes 3 zadeltjes 3 hoofdstelletjes, 4 halstertjes 1 dekentje. En vergeet niet de kosten van de ontworming en inentingen. Dus tel maar uit....... behoorlijk veel dus Tong uitsteken

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:02

Wij hebben thuis ook 2 minishetjes en daar hoeven we eigelijk niet zoveel geld aan uit te geven..
Ze hebben geen deken nodig, geen zadel en geen krachtvoer.
Ze eten gewoon brood en appels of wortels (dus da scheeld qua voer wel met een rijpony/paard)
S'nachts hoeven ze niet in een stal (een afdak is voldoende)
En wij hebben thuis een wei waar ze in kunnen.
Ook hebben ze geen hoefijzers dus ook dat scheeld.
Dus minishetjes zijn qua koster goedkoper als een gewone pony. Cool

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:13

showteam schreef:
Mijn mini's staan gewoon thuis (heb er 2) dus stalgeld weet ik niet maar...... p/m eten ze wel super veel in de winter pff 2 plakjes per dag per paard en dan staan ze daarbij ook nog eens in de wei. Aan spullen heb ik ook een behoorlijk kapitaal 2 tuigjes 2 karretjes 3 zadeltjes 3 hoofdstelletjes, 4 halstertjes 1 dekentje. En vergeet niet de kosten van de ontworming en inentingen. Dus tel maar uit....... behoorlijk veel dus Tong uitsteken

En dan moet je niet vergeten dat ook een minishet ziek kan worden!!, net zo goed als een andere pony, en dit kan ook duur uitlopen Ja

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:33

Ingetje schreef:
Wij hebben thuis ook 2 minishetjes en daar hoeven we eigelijk niet zoveel geld aan uit te geven..
Ze eten gewoon brood en appels of wortels (dus da scheeld qua voer wel met een rijpony/paard)

Het voer hangt denk ik vooral af wat je met de shetjes doe. Als je intensief met ze men hebben ze meer voer nodig dan als je ze gwoon in de wei laat staan. En wormen spuit of course Knipoog

Ingetje Ik denk dat alleen brood, appels en wortels erg weinig is, zelfs voor een minishet. Appels vullen bijna niet en brood is slecht voor ze als je te veel geef. Staan je pony's alleen in de wei of doe je er ook nog andere dingen mee?

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:45

wow echt weinig. ik heb een veluen mini mini. echt heel klein. wormenkuur om 3 maanden. hoeven groeien langzaam. halstertje+touw en borstels. verder hooi, gras water en een klein beetje voer. het kost minder dan je denkt!!! Haha!

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 15:57

Sasjuh89 schreef:
Ingetje schreef:

Het voer hangt denk ik vooral af wat je met de shetjes doe. Als je intensief met ze men hebben ze meer voer nodig dan als je ze gwoon in de wei laat staan. En wormen spuit of course Knipoog

Ingetje Ik denk dat alleen brood, appels en wortels erg weinig is, zelfs voor een minishet. Appels vullen bijna niet en brood is slecht voor ze als je te veel geef. Staan je pony's alleen in de wei of doe je er ook nog andere dingen mee?

Onze shetjes krijgen ook nog wat musli, hooi enzo en ze staan vaak in de wei, maar wij doen niet echt men- of rijwedstrijden met hun. Maar ik ken ook mensen met een shetje die ze echt alleen brood, appels en wortels geeft Lachen

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:33

o ja, ook nog wormenkuur

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 16:08

Die van mij staat op stalling. (dus op stal) Ik betaal er 40 euro per maand voor

Jael

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 22:48

Ik betaal 25,- euro weidegeld per maand. Ze krijgt naast hooi of gras brood en vit- crix, dat zijn vitaminebrokjes. Om de 2 maanden een wormenspuit. Ik laat haar 3 of 4 x per jaar bekappen. Tussentijds vijl ik zelf bij. Als ik op vakantie ben dan hoeft er iemand alleen maar op te letten. Ik leg zelf een baal hooi in de stal en genoeg water en voor de rest heb je er in principe geen omkijken naar. Dat is toch wel handiger invergelijking met mijn ' grote paard'.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:35

bij zulke berichten krijg ik altijd een eng gevoel.

Een shet aanschaffen omdat ze goedkoper zouden zijn is geen rede om een shet aan te schaffen IMO.
Idd, ook een shet kan ziek worden, en met entingen e.d. ben je over het algemeen bijna net zoveel kwijt als bij een groot paard.
Ook een shet verdient gewoon gezeldschap en hoeft niet ergens in zijn uppie in een weitje te staan