Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

chiara schreef:klopt chipito heeft bij mij op stal een shetlander gedekt
het veulen komt over 3 maanden
we hopen dat het veulen deze kleuren ook krijgt
Meavey schreef:chiara schreef:klopt chipito heeft bij mij op stal een shetlander gedekt
het veulen komt over 3 maanden
we hopen dat het veulen deze kleuren ook krijgt
Die kans is dus nihil omdat het geen echte kleur is maar een genetisch foutje.
Spetterlover schreef:en ook nog recessief toch als ik het goed begrepen heb?
Equinecolorwebsite schreef:As of this date, there is no evidence that there is an actual gene in the Equine species that causes the Brindle pattern. Striping effects are found to occur with many expressions of other genes including Dun, Rabicano and Classic Roan.
Meavey schreef:Spetterlover schreef:en ook nog recessief toch als ik het goed begrepen heb?
Normale kleurgenen kunnen recessief of dominant zijn, dit is voor zover nu bekend een foutje, een mutatie dus, dus geen normaal gen.
Je hebt waarschijnlijk net zoveel kans op een brindle als je zwart x zwart kruist dan wanneer je met een brindle kruist.Equinecolorwebsite schreef:As of this date, there is no evidence that there is an actual gene in the Equine species that causes the Brindle pattern. Striping effects are found to occur with many expressions of other genes including Dun, Rabicano and Classic Roan.