Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zelf vind ik polopony’s erg fijne beestjes ,wel erg temperament vol en ik zou er daarom géén beginnner opzetten(mocht je dat ook willen
) ..want ze reageren zo goed op je hulpen dat doe je iets teveel been (of een beetje klapperen ofzo tegen het zadel) dat ze in galop gaan .Ook aan de hand zijn ze beetje stresserig maar al kan je er goed mee omgaan isc het vast ergg leuk! Echt mooi nageeflijk rijden kan je ze ook niet want ze zijn getraind met om hun hoofd in de lucht te houden omdat je stick er anders tegenaan komt.Toch vind ik ze erg
leuk ..maar voor de dressuur of springsport zijn ze niet geschikt denk ik persoonlijk , vooral niet als ze op hoger niveau hebben meegelopen , dan zitten die knopjes er wel in !
Toydoll schreef:Thanx voor reacties!! Ja ik heb ook ff op een paar ponys gereden, en ik vindt ze heerlijk rijden, reageren goed.
Uhm met de ponys gaan we (strand) ritten rijden, dus er komen wel wat gevorderde ruiters op. Echt de sport in doen we zeker weten niet met ze en de leeftijd van de ponys die we willen aanschaffen zijn verschillend, 2 wat oudere(niet bejaard, maar gewoon volwassen), ik geloof dat die als wel als wedstrijd ponys gebruikt zijn, en een jonge pony, die gewoon niet goed genoeg is. Ik neem aan dat ze zich wel snel aanpassen aan het recreatief lopen wat ze dan gaan doen.
dan wil ik ook een keer mee
je kan dan echt HARD !
Daar zie ik je ook het strand waar we meestal heen gaan, die zal ik binnenkort is online zetten, kunnen jullie het ook zien