Het karakter van jou Fries

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Het karakter van jou Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 15:37

Hi

Ik vraag me af wat het karakter is van jullie Fries.

Lady kijkt altijd eerst de kat uit de boom bij nieuwe mensen, maar als ze je kent...gaat ze door het vuur .
Sinds ik haar voor mezelf heb en gestopt ben haar te delen is de band veel sterker geworden. Is ze veel meer leergieriger, wil ze heel hard werken, veel rustiger en veel afhankelijker van me.

Soms heeft ze nog wel even het idee dat ze een jong dartelende merrie van 2,5 is...ahh...sommige worden nooit oud que geest en dat is juist het leuke van haar *LOL* . Ze is 9 van de 10 keer opgewekt en zal je echt niet zomaar pijn doen...doet ze dat wel...dan zal ze er alles voor doen om het goed te maken Lovers

aiselover

Re: Het karakter van jou Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:01

Heeej,

Wij hebben met ons 3en een fries. Dat scheelt met vertrouwensband misschien best veel. Ik vind dat hij het knap doet, het is een 4 1/2 jarige ruin en hij pikt heel veel. Haha!
Hij is ook heel lief....hij heeft al heeeel veel mensen gedragen (familie, vrienden enz...allemaal even op een fries stappen/draven en dan natuurlijk foto's) en dat heeft hij heel leif gedaan zonder protesteren. Hij houdt ontzettend van aandacht en het voordel van zn 3en is dat hij ook door 3 mensen gepoetst/geknuffeld is. Dat vind hij geloof ik wel fijn. Maar met rijden is het wel een beetje lastig..we rijden alle 3 best weinig mdat we met zn 3en zijn en als je in je 1tje een vertrowensband opbouwt dan ga je meestal met grotere sprongen vooruit dan in je eentje. Hij is ook snel schrikachtig, hij snuift al van het kleinste en blijft dat ook lang doen..als hij eenmaal schrikt heeft hij een waas voor izjn ogen en gaat hij weg gallopperen....maar verder is hij ontzettend lief...wel een beetje lui onder het rijden. We rijden alleen in vakanties buiten en dat vind hij erg leuk, maar waar hij staat kunnen we gewoon echt niet naar buiten...veel te riskant. Misschien van de zomer. Maar in de bak is hij soms echt lui.

Dat was aise Tong uitsteken

Nog andere mensen??

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:59

Famke is een schat van een beest. Ze probeerd je altijd wel een beetje uit ( heeft ze vanaf het inrijden al gehad) Door weg te springen voor alles ( van 11 bomen niet en de 12e blijkt ineen keer een heel eng monster te zijn)
Voor de rest loopt ze door het vuur voor je als je haar vertrouwen hebt gewonnen

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:27

Romy is een frieze merrie met een hele stoere uitstralin maar met een klein hartje.

Ro is dominant tegen andere paarden en is altijd de baas. (Als veulen sloeg ze haar moeder al als ze haar zin niet kreeg Bloos hoebedoel je eigenwijs)

Ze probeerd je eerst uit en neemt een loopje met je maar als je de "strijd" gewonnen hebt doet ze alles voor je. Ze is heel werklustig en het is een paard die je eerder in moet houden als dat je haar aan het lopen moet houden. Het is een drammer en verlegt haar grens nogal... Als het haar niet lukt word ze boos op zichzelf en echt dan is ze zo over de zeik omdat het haar niet lukt }>
Voor de rest is ze heel trouw en hangt ze aan je en kan heel goed slijmen hahahaha...

Lieke is een dochter van romy en is van 14 mei 2003.
Lieke is een merrie die met de fles een deel opgevoed is omdat ze niet dronk. Daardoor is ze heel veel in mensenhanden geweest en dus totaal niet schuw. Als veulen kwam ze bij je op schoot zitten als je op een stoel zat. Ze had niet door dat ze daar dus te groot voor was Knipoog Ze is dus een beetje lomp hahaha... Het is een hele trouwe merrie er zit echt geen kwaad in. Ik zou een klein kind zo met lieke laten wandelen. Het is een echte knuffel en ze zal je nooit laten vallen. Wat betreft de werklust die is minder je moet er ff aanmoedigen maar als ze loopt is het goed Knipoog

Dan hebben we Jelke nog. Jelke hebben we erbij gekocht als jong veulen van 3 maanden. Ze staat samen met lieke op de wei tot ze 3 jaar zijn. Jelke kwam als een paniekzaaier op stal en kende de mens nog niet. Heel schuw en druk. Tis een merrie met karakter die je eerst moet kennen voor dat ze je toelaat. Als ze je eenmaal kent is het goed. Nu ze met lieke is, is ze echt een stuk rustiger en laat ze veel meer toe. We kunnen nu eigenlijk alles wel met haar. Ze is wel snel afhankelend van andere en vind het moeilijk om alleen te zien. Daarin tegen wil ze ook de baas zijn over lieke. Lieke maakt zich daar niet druk over en trekt zich er dus niks van aan. Daardoor denkt Jelke dat ze heel wat is enkel als het eng is kruipt ze snel achter Lieke die knapt het dan wel op hahhaa. Een bluffer dus...

Dat waren de 3 merries dan

friesian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:06

Het karakter van mijn fries is super. Het is een hengst van 5 jaar. Hij vindt iedereen aardig, behalve als ze erop gaan zitten want dan moet hij natuurlijk wel proberen tot hoe ver hij kan gaan. Niet dat het een rotzak is of zo maar het is gewoon hengst eigen om te proberen de baas te worden. Verder is het een hele koele kikker. In de ring zal hij me nooit in de steek laten om van iets te schrikken en als hij iets eng vindt hoef je maar een keer te laten voelen dat het genoeg is en dan is het ook over. Op straat is hij nergens bang van en hij gaat graag mee het bos is. Ik heb ook 2 kinderen van 4 en 6 en die kun je er zo bij in de stal laten, zo braaf is hij. Kortom, ik heb een fries met een geweldig karakter en zou hem nooit willen missen.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:03

Ik ken en rijdt Oeds al zo'n 6 jaar en in die tijd is ie echt heel veel veranderd.
Hij was altijd heel erg afstandelijk, vond alles wel best als ie maar niet geknuffeld werd.
Nu loopt ie gewoon los met me mee, is een mega knuffelkont en vind iedereen wel leuk, vooral kinderen( aandacht, snoepjes, knuffels he Haha! )
Zelf kan ik er niet op gaan zitten zonder zadel, maar laatst zaten er maar liefst 3 kleine frummels op hem en dat vind ie prima.
Alle kinderen zijn ook helemaal weg van hem, dat weet ie gewoon en doet extra lief tegen ze Knipoog
Met rijden is ie altijd wel sterk geweest, wil ook altijd lopen.
Toch ging het voordat ie begon met hoofdschudden, steeds beter.
We hebben zelfs een keer een wissel gesprongen!!
Ondanks dat ie nog steeds hengst is en ook echt heeft gedekt, is ie gewoon heel erg braaf.
Ooit wil ie me nog wel eens foppen en naar een ander paard toe trekken, maar brullen, bijten en ander hengstengedrag vertoont ie nooit!!
Nu we veel buiten rijden, leer ik hem ook steeds beter kennen.
Hij vind vooral kleine ponies en met name shetlanders errug leuk, dan brult ie een keer en maakt ie zich extra groot.
Water vind ie verschrikkelijk, stel je voor dat er ineens een krokodil uit springt Haha! , maar hij gaat er nu steeds vaker/makkelijker doorheen.
Op straat is ie zo mak als een lammetje, kan bij wijze van spreken gewoon over de snelweg rijden met hem.
Hij zal je nooit in de steek laten, dat heeft ie op wedstrijd ook nog nooit gedaan.
Aan de ene kant is ie een echte macho, maar aan de andere kant is het ook een mega watje Haha!
Toch gaat er momenteel iets om in dat koppie van hem wat ik niet begrijp...