Chippen engels volbloed KNHS of NDR

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shasta

Chippen engels volbloed KNHS of NDR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 00:13

Ik heb even een vraagje over het chippen van mijn Engelse Volbloed, Ik heb bij haar een duitspaspoort en ze was dus niet gechipt, nu heb ik haar laten chippen maar waar kan ik die chip laten registreren??
Ik weet namelijk ook nog niet zeker of ik met haar weer wil gaan starten op de renbaan of dat ik haar op bij het KHNS ga starten in de dressuur/springen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:44

Heb je nog wel de originele papieren en sta je geregistreerd als eigenaar? Als je er mee wil koersen, moet je je ook registreren bij de NDR. Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik weet niet zeker of je wel kan koersen als de chip alleen bij de KNHS is geregistreerd. Volgens mij kan je wel gewoon bij de KNHS rijden als je bij de NDR geregistreerd staat.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 12:38

De papieren liggen bij het stamboek in Duitsland. Ze staat dus nog niet op mijn naam. Want ik wil haar eerst verder trainen en kijken of ze verbeterd is, want ze heeft in het verleden niet zo goed gekoerst.
Helaas heeft NL zo'n stom regeltje dat je paard gechipt moet zijn dus heb ik haar laten chippen allen weet niet of als ik de chip bij KHNS laat registreren ik dan problemen krijg als ik alsnog wil gaan koersen.
En als ik besluit niet te gaan koersen is het zonde om zoveel geld uit te geven aan het NDR, want dan is het niet echt nodig dat ze op mijn naam staat.
Vroeger kon je gewoon over dat soort dingen rustig nadenken maar door die stomme registratie regels word je je wel moeilijk gemaakt.

Weet iemand trouwens het telefoonnummer van het NDR.
Ik heb geprobeerd op de website te kijken maar krijg alleen de intro pagina en dan het bericht bedank voor het bezoeken van de website. Maar kan niet op de site komen.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 12:39

Wie weet trouwens een trainingsbaan bij mij in de buurt (Ede/ Arnhem)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:47

Welk nummer wil je hebben?

Stamboek: 070-3047131 of 070-3047132
Secretariaat: 070-3047120 of 070-3047121

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 23:53

Kan ze allebei wel bellen
Dit nummer (070) 30 47 120 stond op de site van VVE dat is geloof ik de afdeling die over het chippen gaat.

Maar ga eerst eens bellen wat het mij allemaal gaat kosten want dan moet als ik haar eerst invoeren en laten registeren bij het NDR en mezelf registeren bij het NDR en dan word alles duurder dan het paard heeft gekost.
Dus dan wil ik wel eerst weten of ze genoeg verbeterd is om weer te gaan koersen.