Freiberger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Notteke

Freiberger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 17:22

Ik rijd nu sinds een paar dagen een Freiberger!!! Haha!
En nu ben ik natuurlijk benieuwd naar andere mensen die een eigen/verzorg freiberger hebben
En verder hoop ik op een lading foto's Tong uitsteken

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:43

ik heb er geen één maar het zijn wel hele gave beesies hoor

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 15:49

Hihi, dat schiet ook niet op Tong uitsteken

Niemand anders????

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 23:11

Bij ons op de vereniging liep er een maar die is pas verkocht.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:18

Notteke schreef:
Hihi, dat schiet ook niet op Tong uitsteken

Niemand anders????

haha weet ik maarja ze zijn gewoon leuk Haha!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:17

Met Paard&Koets heb ik ze gezien, jeetje, dat leken me echt stoere beestjes!! Heb er nog wat info over proberen te zoeken maar kwam toen terecht bij allemaal van die zwaardere types terwijl die ik gezien had best wel sportief over kwamen!! Leuke paardjes dus!! Verder zie ik ze nooit lopen eigenlijk.. Nahjah, wou k even kwijt Haha!

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 11:37

Waarschijnlijk dus omdat er maar zo weinig van zijn in Nederland, en er hier ook niet mee gefokt mag worden

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:43

Ik les bij Onder de Kastanje waar al tijden twee Freibergers staan. Er hebben over deze twee en ook over andere Freibergers een paar jaar geleden wel een paar artikelen over in Mensport gestaan. Voor wie de mensportposter van vorig jaar nog heeft, waar ze een paard in het tuig hebben gezet en dat helemaal hebben gefotografeerd: dat was Ben Hur, een Freiberger van OdK. Ze lopen daar vaak mee in de menlessen, onder het zadel weet ik het eigenlijk niet. Ik vind het hele gave beestjes, stoer, rustig, betrouwbaar en toch lekker pittig. Ik moet altijd wel lachen om die vierkante hoofdjes. Ik hoorde dat Ben Hur daar verkocht is, die is toevallig toch niet bij jou terecht gekomen? Nabucco is wat donkerder, ook een vos, maar gaaf zijn ze allebei!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:47

Ik zie net in je andere topic dat dit in elk geval niet Ben Hur is. Freibergers worden in het Zwiterse leger gebruikt en moeten voor de keuring allemaal geschoren, korte manen hebben. Omdat ik een tijd heel erg last van mijn handen gehad heb en niet kon manen trekken, heb ik onze Janssen (KWPN van 1.72m) ook een tijdje zo opgeschoren. Kwam je bij OdK vandaan het bos in en dan vroegen er mensen: "mevrouw, is dat nou een Freiberger Pling ". Eh nee, Freibergers van 1.72 ... denk het niet.

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 14:10

Hihi, neej de 2 paardjes die je noemt zijn het niet, maar de advertentie's hangen wel bij ons op stal op!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:16

Bij ons op de manege stonden er 2, ze zijn helaas verkocht... een daar van heb ik praktisch bijna ingereden... we hadden 1luxe en 1zware type freiberger.
Ik zal snel een foto neer zetten...
Als iemand Dyakon of Quinty kent wil ik t graag horen. ze zijn zowel aangespannen als onder het zadel beleerd....

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:51

Ik heb wel eens op een Freiberger gereden, nl. Ben Hur die toen nog bij OdK stond. Ik ben zelf vrij lang (1.85 m) en Ben Hur is niet echt supergroot, maar wel supersterk, dus geen probleem voor mij op te rijden. Ik vond het een leuke ervaring, leuk paardje! Haha!

ankavdtolber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:49

heb freibergers gezien in den bosch met paard en koets.. super beestjes showteam kwam uit zwitserland!! echt zo super een show om van te dromen zonder zadel, hoofdstel en met vlag over het paard heen in galop!!! OK dan!

TheSam

Re: Freiberger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:53

Oke, heeft er iemand een foto of plaatje van die Freiberger?? Nu wil er wel een zien Clown

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:06

[url]http://www.freiberger.ch/[url]

De officiële site van het Zwiterse stamboek.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:12

Ik heb even op die site gekeken (bedankt voor het adres) en het zijn leuke paardjes! En niet te groot..... Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:49

Die wij op de manege hadden waren wel behoorlijk... zodra ik bij me eigen thuis weer internet heb zal ik een foto plaatsten

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:18

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 14:40

Op een manege hier in de buurt staan er ook een paar. Die lopen bij de eigenaar voor de wagen. Hele leuke en superbetrouwbare beestjes. Daar geven ze ook wel eens een show mee geven waarbij ze erachter skieen. Iemand erop, touwen vast aan het zadel een zo'n voorkantje van het tuig, en dan iemand op skies aan de touwen. Dat is echt gaaf!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:29

Kylan schreef:
Op een manege hier in de buurt staan er ook een paar. Die lopen bij de eigenaar voor de wagen. Hele leuke en superbetrouwbare beestjes. Daar geven ze ook wel eens een show mee geven waarbij ze erachter skieen. Iemand erop, touwen vast aan het zadel een zo'n voorkantje van het tuig, en dan iemand op skies aan de touwen. Dat is echt gaaf!!

jah dat waren Quinzy en Dyakon, super gave beesten, zijn inderdaad aangespanne...
dat met die skies was voor indoor dronten, en was dus een malig, maar was erg wijs om te zien... ik zal dan nu eindelijk een foto op de topic zetten... wel even zoekne

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:33

Nou en dit is Dyakon, hij is als 3jarige op de manege komen staan, hij zal nu iets van 4of 5zijn....
Afbeelding
Afbeelding
Erg jammer dat hij verkocht is... heb helemaal geen afscheid kunnen nemen... Verdrietig Verdrietig