waarom altijd zo negatief over dravers ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chiara

waarom altijd zo negatief over dravers ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 20:02

ik heb een amerikaanse draver gekocht
al vanaf de eerste dag dat ik op stal kwam was het van
das een draver terug brengen die handel
en hoe heb je dat kunnen doen ! Verward
nou ik vind het een wereld paard en kan er alles mee
oke de galop gaat nog niet helemaal lekker maar dat komt vanzelf wel
waarom is iedereen zo negatief over dravers

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:28

Ik zal eerlijk zijn, ik vind dravers ook niks.
Maar dit mede doordat het gewoon niet echt geschikte paarden zijn voor de sport ( dressuur/springen).
Maar ook kwa exterieur vind ik ze niet mooi.
Maar dit is ook logisch aangezien dravers er alleen voor gefokt zijn om zo hard mogelijk te kunnen, hoe ze eruit zien, dat is niet belangrijk.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:31

Omdat mensen alleen de negatieve dingen onthouden. Dravers die het goed doen als rijpaard worden gezien als uitzondering. Terwijl er tig dravers zijn die als 'halve draver' of 'kruising' verkocht worden en hartstikke leuke rijpaarden zijn. Mensen weten gewoon niet beter. Knipoog
Gelukkig heb ik nergens last van. Ik ben begonnen op een pony, maar vanaf mn 14e heb ik alleen nog maar op dravers gereden. Mijn vader fokt ze al meer als 25 jaar, dus ik weet niet beter dan dat het superpaarden zijn die ook prima bereden kunnen worden.

Gewoon niets aantrekken van het commentaar. Wees maar blij met je aparte paardje, terwijl zij met een duizendineendozijn kwpn-er zitten (die ook niet allemaal geweldig zijn, maar wie hoor je daar over Verward )

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:32

Hoi als eerste welkom op bokt, aan je berichten te zien tenminste...
Ik heb zelf ook een draver en ken het probleem, ligt natuurlijk net aan in wat voor gebied je op gegroeit ben.
Ik ben in het gebied KWPNpaard opgegroeit dus wordt over mn draver zwaar negatief gepraat, iets wat heeft geleid dat ik na 13jaar er te hebben gelesd dat ik gedwongen ben afscheid te nemen van die manege, jammer hoor zulke mensen!
Zo weet ik dat er hier op bokt mensen zijn die hier helemaal geen problemen mee hebben, deze zullen zich vanzelf wel melden...

Ik denk dat veel mensen vooroordelen hebben, voorbeeld: het niet kunnen galopperen...
Onzin dus, mijn draver kan heel goed galopperen en heeft een beter uithoudingsvermogen dan welk KWPNer dan ook...
Nee ik vind het een super ras, dat als het paardje je eenmaal vertrouwd, helemaal voor je door het vuur gaat...
vaak zijn andere rassen allermans vriendjes...
het is wel een ras waar je mee om moet kunnen gaan, maarjah das bij elk paard denk ik wel zo...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:33

hoe heet je draver eigenlijk...en hoe oud is hij enz... benieuwd, fotosss

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:35

littleroosie schreef:
Ik zal eerlijk zijn, ik vind dravers ook niks.
Maar dit mede doordat het gewoon niet echt geschikte paarden zijn voor de sport ( dressuur/springen).
Maar ook kwa exterieur vind ik ze niet mooi.
Maar dit is ook logisch aangezien dravers er alleen voor gefokt zijn om zo hard mogelijk te kunnen, hoe ze eruit zien, dat is niet belangrijk.

1. Ze zijn dus wel geschikt voor de sport, de drafsport. Beetje makkelijk om alleen dressuur en springen een sport te noemen.
2. Exterieur: welk type vind je niet mooi? Er zijn Franse dravers (groot en vaak wat ieler) en Amerikaanse (klein en gespiers, beetje als een quarter). Lang niet alle dravers zien er hetzelfde uit, dus dit is een beetje over een kam scheren...
3. Hoe ze eruit zien is wel degelijk belangrijk. Denk jij dat een overbouwd paard lekker hard kan lopen? Dat denk ik dus niet (correctie, ik weet het wel zeker, we hebben er thuis een). Een brede bostkas is ook belangrijk: veel lucht. En als dat niet jou smaak is, a la, maar het is wel degelijk belangrijk.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:50

Wkoekoe ik heb juist alleen dressuur en springen neergezet omdat ze daar minder geschikt voor zijn.
Ik bedoel juist ook dat ze functioneel gebouwd zijn. Maar functioneel vind ik zelf gewoon niet altijd even mooi en ik denk dat genoeg mensen dat met mij eens zijn.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:52

hmm genoeg rassen die op dravers lijken en andersom ook zo....

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:53

Ik bijvoorbeeld Littleroosie Haha!

Kom op, waarom zou je met een draver in de dressuur/springsport gaan rijden (waarvan ik bij het laatste sowieso al grote vraagtekens heb of dat uberhaupt wel zou lukken) als je ook gewoon een rijpaard hiervoor kan gebruiken, die hiervoor bedoeld is.
Ik ben iemand die er erg voor is om ieder paard te gebruiken waarvoor hij BEDOELD is. Een draver heet niet voor niets een draver, gebruik hem lekker voor de draf- en rensport..
Ik bedoel, ik ga toch ook niet met een tuiger naar een springwedstrijd Verward

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:55

Op welke rassen vind jij ze lijken dan die wel geschikt zijn voor de dressuur/springen?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:57

Draver is een ras net zoals een Fries en KWPNer. het is koerspaard.... grrr.... niemand die t ook snapt...

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:58

Dat zeg ik ook juist dat het een paard is dat niet allround is en daardoor minder populair.
Een fries hoort ook voor de kar thuis.

Canter

Ik heb zelf een Franse draver, en het is echt een allround paard.
Ik rij M1 dressuur met hem (4 wp), ik spring in het L en dit seizoen start ik hem ook in de L samengesteld.
Hij vindt springen helemaal geweldig en is er ook echt goed in. Daarbij is hij uiteraard ook hartstikke snel wat erg handig is voor de barrages en in de cross. Haha!
Daarbij is hij supersnel op conditie en heeft hij altijd een lage hartslag als we de cross uitkomen.
En het belangrijkste van alles: hij heeft vechtmentaliteit, we kunnen er echt met z'n tweeën voor gaan!
Dusse, lekker genieten van je draver!

CarinaR

Afbeelding
Afbeelding
Wat vinden jullie van dr...?mooie draver he

WendyBZ

littleroosie schreef:
Wkoekoek ik heb juist alleen dressuur en springen neergezet omdat ze daar minder geschikt voor zijn.
Ik bedoel juist ook dat ze functioneel gebouwd zijn. Maar functioneel vind ik zelf gewoon niet altijd even mooi en ik denk dat genoeg mensen dat met mij eens zijn.

Ik kan ook over 10 andere rassen zeggen dat ze daar niet geschikt voor zijn. Maar waarom meteen iets noemen waar ze niet geschikt voor zijn? Een heleboel dravers kunnen namelijk hartstikke goed springen. Maar als je dat niet probeert, weet je dat ook niet. En hoe kan jij zien dat een paard een draver is als je die ergens ziet springen of dressuren? Dat zie je niet altijd, en dus weet je ook niet of ze het kunnen.

Verder is het uiterlijk natuurlijk een kwestie van smaak, ik vind grof gebouwde kwpn-ers Misselijk Maar om te zeggen dat meteen alle dravers niet mooi zijn... Kom maar eens op de baan kijken, en dan mag je mij vertellen hoeveel dravers er hetzelfde uitzien. In de 25 jaar dat mijn vader dravers fokt (zo'n 30 paarden gehad schat ik), zijn er maar 2 die echt op elkaar leken, en dat waren moeder en dochter.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:00

Ze zijn ervoor gemaakt om zo hard mogelijk te kunnen draven, dus het lijkt me niet dat ze echt geschikt zijn voor andere takken van de sport.

En idd, een Fries hoort ook voor de wagen.. Dat is net zo goed een tuigpaard als een KWPN tuigpaard, een Hackney of welke tuiger dan ook.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:01

Ik zeg niet dat alle dravers niet mooi zijn, alleen dat het door de regel geen spring-dressuurpaarden zijn.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een fijn springende draver heb gezien hoor, maar als je een voorbeeldje voor me hebt dan kom ik met plezier even een kijkje nemen.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:02

En hoe is dan zeg maar de techniek van een draver over de sprong heen?

Zeker zijn er nog heel veel andere rassen die er ook niet geschikt voor zijn, die vind ik als ik het even hard mag zeggen, ook niks.

En zeker zijn er uitzonderingen, die zijn er altijd.

Ik zeg ook niet dat iedere draver lelijk is maar ik heb zelf vaak genoeg iedere zaterdag op een dravers stal geholpen dus ik weet wel wat ik me erbij moet voorstellen...

KindnessM ik kan die draver met zulke foto's niet beoordelen. Dan heb ik een standfoto nodig op harde/rechte onderbodem. Het paard moet gelijk met z'n gewicht verdeeld zijn en aan de kant waarvan de foto gemaakt word 'open' staan. Dàn wil ik wel zeggen of ik het wel of geen mooi paard vind.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:05

nou canter liet net iets heel moois achter hier!!! met dravers kan je over het algemeen heerlijk buitenrijden... tenminste van de dravers die ik ken dan.
Nou goed, dan sturen we de shetlanders maar terug naar de shetlandeilanden, haflingers gaan terug de bergen in enz... jeetje... elk paard kan veelzijdig zijn

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:06

Afbeelding

Afbeelding

En mijn eigen, die ook koersen heeft gelopen, en waar ik nu endurance mee ga rijden.
Afbeelding

Zit nogal wat verschil in, dacht ik zo. Schijnheilig

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:08

Ik zeg ook niet dat je er niet mee kan buitenrijden. Ik ben juist van mening dat ze juist zeer geschikt zijn voor het rectreatieve doel.
En als mensen shetlanders etc willen hebben ik vind het prima.
Ik heb zelf een arabier en ik geef zelf ook wel toe dat niet alle arabieren kunnen meedraaien op een hoog niveau in de sport maar toch vind ik deze een stuk veelzijdiger dan een draver, shetlander, haflinger, fjord, fries en zo kan ik nog wel even doorgaan.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:13

Ahum dravers kunnen niet galopperen, hier tegendeel:
Afbeelding
Afbeelding
Op deze foto staat hij wat raar maar het is echt een knappert hoor:
Afbeelding
En met deze foto zal je al helemaal niet zeggen dat het een super draver is:
Afbeelding
Sorry maar kan het niet laten...

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:00

Waar zeg ik dat ze niet kunnen galopperen?
Ieder paard heeft van nature (minstens) 3 gangen.

chiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:17

hoi
wat een reacties zeg
ik vind de fotos errug leuk !
ik zou ook graag fotos willen plaatsen maar het lukt me niet
mijn draver is bijna 3 het is een merrie
tis een amerikaanse draver
ze is 1 meter 47
ik heb haar vanya genoemd op haar papier heet ze uit de oude doos
ze komt bij fred de zoete vandaan uit soest
ze heeft veel prijzen geld bij elkaar gelopen en heeft de gouden zweep gewonnen
als ik eruit ben hoe ik de foto moet plaatsen zien jullie hem wel verschijnen

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 01:07

Mariek87 schreef:
Ze zijn ervoor gemaakt om zo hard mogelijk te kunnen draven, dus het lijkt me niet dat ze echt geschikt zijn voor andere takken van de sport.

Mijn draver heeft vanaf haar 2de tot en met ongeveer haar 5de op de baan gelopen en ze kan inderdaad hard draven en nog harder galopperen
springen vindt ze het leukste wat er is en daarin is ze ook zeker erg goed.
Een perfect SGW paard Schijnheilig