poolse paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skippy

poolse paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 21:29

hey hey Doei, doei

ik heb pas geleden een nieuw paardje erbijge gekregen een soort pools ras ik weet alleen niet was het is Verward

het is een kleine merrie nog maar net paard een zilvergrijze schimmel heeft wel iets van een arabier *LOL* Haha! OK dan!

zijn er meer mensen op bokt met poolse paarden Verward

laat het me weten

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:19

skippy schreef:
hey hey Doei, doei

ik heb pas geleden een nieuw paardje erbijge gekregen een soort pools ras ik weet alleen niet was het is Verward

het is een kleine merrie nog maar net paard een zilvergrijze schimmel heeft wel iets van een arabier *LOL* Haha! OK dan!

zijn er meer mensen op bokt met poolse paarden Verward

laat het me weten

Ik heb geen poolse paarden wel een poolse moeder. Ik heb leren rijden op wielko polski paarden, dat is een type verkregen uit trakheners, hanoveraansbloed anglo en arabisch bloed en dat van masuren paard.

Ik vermoed dat jij een malo polski paard hebt, een andere registratie met meer arabisch bloed. Wielko = groot en malo= klein, dit heeft niks met groot en klein te maken maar met de districten, provincies waar dit "ras" zijn gefokt.

Heb je er papier bij zitten kan ik je iig zeggen wat t precies is

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 13:54

nee jammer genoeg niet anders hadden we het al uitgezocht maar waarschijnlijk is ze een halve poolse arabier

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:29

skippy schreef:
nee jammer genoeg niet anders hadden we het al uitgezocht maar waarschijnlijk is ze een halve poolse arabier

Poolse arabische volbloeds worden zelden voor halfbloed fokkerij gebruikt, album van europejcyck wordt in duitsland ingezet. Poolse paarden voeren veel volbloed en anglo arabisch bloed ik vermoed dat jouw paard daar zijn rasuitstraling van heeft. Knipoog

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:15

Bij ons op stal staat een Konik-paardje:

Citaat:
Koniks zijn ruige paarden die alle kenmerken van de oerpony hebben, zoals de aalstreep over de rug. Met hun muisgrijze kleur lijken ze veel op de uitgestorven Tarpan. Koniks kwamen al in Polen voor gedurende de Oudheid. Hoewel de Konik ooit is veredel met oosters bloed, heeft het dier nu nog steeds het oersterke gestel van zijn voorouders. Konik betekent letterlijk klein paardje.

In Nederland zie je ze niet zo vaak onder het zadel. Het is een onwijs leuk beest trouwens! Lachen

Hier nog een link: http://www.konikpaarden.nl/

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 20:04

ehm aj maar de mijne lijkt meer op een arabier terwijl een konik meer wat van een tarpan enz weg heeft hehe

ElCamino

Re: poolse paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:42

Hoi, ik heb een "Sylesian Warmblut" Dit is een ras uit Polen uit het gebied Sylesia. Ze werden gebruikt voor het leger o.a. en zijn allemaal een specifiek zwartbruine kleur, erg slank en rank. Er zit volbloed in. Erg werklustig maar een sterk karakter, vraag hem iets en hij doet het, dwing hem en je kunt lachen....keihard paard!! Supergaaf. Hij is op slachttransport hierheen gekomen en heeft het nodige meegemaakt.