Wie heeft er een Welsh Cob??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evenaar

Wie heeft er een Welsh Cob??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 17:29

Wie heeft er net als ik een Welsh Cob, of verzorgd er een? En van welke fokker en wie zijn de ouders???

Ik heb een 4,5 jarige merrie van Ruska Mr. Eiddwen, gefokt door Henk van Dijk en Judith Alberts. Foto's staan in mijn profiel.

Nynke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:49

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:11

Ruska Mr. Eiddwen is wel informatie over te vinden op het Welshforum, http://www.brandend-zand.nl/welsh
Volgens mij staat er nog geen foto bij, die moet ik nog scannen... maar die zal binnenkort wel te vinden zijn in de hengstendatabase...

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:23

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:49

ik heb ook een welshcob merrie ze heet bartelshoeve's edelwijs maar ik noem haar keresa haar moeder is emmidkhoven's eva en haar vader is hendrewen prince ze is een voorlopig keur merrie en 13 jaar oud ik gebruik haar voor de fok en rijd er recreatief mee

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 09:18

Zoals je weet heb ik er ook 1 Tong uitsteken!! En wle een gave hengst Knipoog
Genaamd Seven Mornings Charly en is nu 19 maanden oud. Zijn vader is Seven mornings magic (v. Ruska Mr Eiddwenn) En zijn moeder is Gwendreath Jewel (v. Derwen Dessert Express). Charly is een leuk vosje, met wat wit aan zn benen en op zn hoofd. Hij heeft blonde manen en staart, en ontiegelijk lief en aanhankelijk. Soms kan hij nog wel is bijten, maar denk dat dat bij het hengstzijn en jaarling zijn hoort, maar probeer het hem af te leren. Aankomend voorjaar ga ik met hem naar de keuring, en daarna word hij gecastreerd.

Foto;s:

Afbeelding
Van afgelope zomer

Afbeelding
Ook afgelope zomer

Afbeelding

Afbeelding
Ook beschikt Charly wel over leuke gangetjes Knipoog

Afbeelding

Afbeelding
In kerstsfeer

Afbeelding

Dit waren de foto's van Charly.

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:05

Ik heb er ook 1 Lachen , een hengstveulentje van nu 7 maanden. Z'n vader is Bronfoel Harri, z'n moeder heet Gwenno.
Hier staat ie op de foto: (4,5 maanden, net nieuw op z'n opfokstal)
Afbeelding

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:06

Een Harri nakomeling.. wat leuk Haha!.. Harri staat vlakbij mij.. Veulen lijkt veel op zn vader zeg!

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 22:26

Oliver is echt een mooi veulen! Vooral de kleur vind ik mooi, ik had voor ik Fenna kocht ook bijna een zwarte Welsh Cob. Maar helaas (of juist gelukkig) was ze drachtig en ging het feest niet door

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 22:27

En oh ja, zijn er geen foto's van Keresa??? Zou wel leuk zijn om haar ook te bekijken dan Lachen

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:46

ja foto's van keresa zijn er wel ik weet allen niet hoe ik ze erop moet
krijgen ben namelijk niet zo handig met de computer

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:45

En ja, zoals je weet heb ik ook een welsh cob!!!:j
Mijn lieve, lieve Maggie Mai!!!;) Ze is een 2,5jarige merrie.
Vader is Sparkling Boy, moeder Tymor Mai.
Ze heeft nu 2x een 1ste premie gehaald en afgelopen jaar mocht ze naar de centrale keuring!!
Ik ben zelf ook van plan om haar dit jaar voor te brengen op de keuring(en).
Ze heeft een lief, maar ook zeer eigenzinnig karakter!!! haha!!

En tsjah, het is een grote puber op het moment!!!
Hier een foto;
Afbeelding

Afbeelding
Wat is het toch een schatje he!??! Lovers

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 17:47

Wat een gaaf paardje trouwens, Oliver!!!:j
Heb even in je profiel gekeken!! Gezellige boel moet het zijn tussen zijn vriendjes in de opfok!;)

lauraatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:31

ik heb ook een welsh cob Gwellian, hij is nu 3.5 jaar. zie me profiel. hij is ingevoerd uit Engeland. hij heeft daar 1.5 jaar in het wild geleefd.. Ik heb hem van een man die welsh cobs voor de sport (mennen) maar gwellian bleef te klein voor het 2span dus te koop en nu staat ie bij mij voor het mennen. Het is echt zo een schatje super braaf. Ik heb hem nu zelf ingereden en hij is zooo slim hij snapt nu al het aan galloperen vind ik zoo knap.. voor foto's op me profiel

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:07

Evenaar schreef:
Oliver is echt een mooi veulen! Vooral de kleur vind ik mooi, ik had voor ik Fenna kocht ook bijna een zwarte Welsh Cob. Maar helaas (of juist gelukkig) was ze drachtig en ging het feest niet door

Dank je! Zul je altijd zien: ik heb eigenlijk helemaal niets met zwart (vind schimmel eigenlijk zelfs mooier!!!), maar ja, ik had hem gezien en was verkocht Haha! en stiekum ga ik zwart steeds leuker vinden Knipoog
Jullie cobs zijn ook erg mooi , ik hoop dat Oliver net zulke lange manen gaat krijgen als Gwellian Knipoog

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:11

Alayda schreef:
Wat een gaaf paardje trouwens, Oliver!!!:j
Heb even in je profiel gekeken!! Gezellige boel moet het zijn tussen zijn vriendjes in de opfok!;)

Ook dankje *trots*

Tis heeeeeel gezellig op de opfok Haha! meer foto's en verhalen van hem staan bij kraamstal op het grote WV boktopfoktopic

lauraatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:17

Ja Gwellian zn manen zijn echt super ben dr ook echt heel erg trots op! ik was laatst bij een vrouw die ook 2 cobs had en die hadden ook zulke mooie manen die kwamen van dezelfde stal als waar we Gwellian hebben gekocht! en trouwens leuk veulen! Mooi beestje! ook zo'n lekkere stevige kont als Gwellian..

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:25

Ik heb een welsh cob-merrie van 6 jaar. Ze is bruin met vier witte beentjes en een bles. Haar afstamming weet ik helaas niet. Het meisje waar ik haar van gekocht heeft haar Royal Dutch genoemt en dr stalnaam is gewoon Rowy. Als iemand iets van haar verleden weet hoor ik het graag. Dat meisje (Aniek Heijmans) heeft haar gekocht van iemand in Deurne. Daar loopt spoor dood. Ze was toen ongeveer 3 en nog niet ingereden.

Alayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:00

Wat heeft Gwellian mooie manen zeg!!!:j
Waar heb je hem vandaan en wie zijn zijn ouders??
Trouwens super cool dat je hem zelf ingereden hebt!! (ik ga van het voorjaar ook beginnen...Knipoog )

lauraatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:19

dankje! Ik heb hem van t van der Pas uit Berkel Enschot zijn vander is gwennan en moeder weet ik zo snel niet.. Hij is zo als ik al zei ingevoerd uit Engeland. Mijn moeder heeft ergens zn papieren neergelegd. Heel veel succes met het inrijden als hij net zo braaf is als die van mij komt het helemaal goed!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:37

Ik heb een Welsh C Haha!
Ze is gefokt in Engeland weet uit mijn hoofd even niet wie haar fokker is Bloos!
Haar vader is Rookery Full Moon en haar moeder is Carless Rachel.
In haar stamboom komen veel Welsh Cobs voor.
Ze is ook wel lekker aan de maat hoor (eigenlijk een paar centimeter te groot voor een C Nagelbijten / Gniffelen )

Hij blijft leuk die Oliver! Ik sta lekker bij zn papa op stal hahaha!
Leuk veullie hoor!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 09:00

ik weet het niet 100% zeker, maar mijn pony schijnt ook uit engeland te komen en is een kleine maat welsh cob sectie d.
het is een verhaal van een handelaar dus helemaal zeker weet je het dan nooit.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:32

even ene vraagje ik krijg binnen kort ook een wlesh maar weet echt niet wat het verschil tussen welshcob welshpony en er was nog een ? welsh mountain Verward is.
Of zit er geen verschil tussen? dit word m :
Haha!
Afbeelding

lauraatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:04

nou ja ik weet het ook niet he le maal hoor maar welsh cobs zijn hele sterke pony's heel kort en sterk gebouwd.. en geloof ook verschil met de hoogte.. ik weet niet of andere mensen meer wete...

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:37