Haflo's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Haflo's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 14:42

Wie heeft er nog meer een haflo-arabier? Of een andere leuke arabieren kruising?
Ik heb een 5-jarige ruin van Saporos ox (pappie, volbloed) en een haflinger mamma.
Misschien familie van iemand?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:44

Ik vind haflo's gevaarlijk..Meestal hebben ze de kracht van een haflinger en het karakter van een arabier.. Dus het gevolg..Als ze der van doorwillen als je der naast loopt of.. er op zit ben je hem kwijt. Niet me favo kruising.. Het arabieren bloed is niet voor niets uit de haflinger gefokt.

Lachen heb zelf N.R.P.S Newforest X arabier
V Sjapoer
M Nanouska

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 12:00

Valt wel mee hoor. Ligt er ook heel erg aan hoe ze opegvoed zijn.
Die van mij is precies half om half, en ik heb nog nooit een liver paard gezien. Niet omdat het toevallig mijn paard is hoor, maar ik hem nu twee jaar, en hij heeft nog nooit (letterlijk) gebeten getrapt oid. echt niet.
Ik ken meer mensen met haflo's (familie van mijn paardje) en die zijn ook heel lief.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:25

Je hoort wel vaak dat kruisingen met een arabier heel pittig kunnen zijn. Maar als ze ook het lieve en coole karakter van de Haf mee hebben dan heb je toch een super paardje?!!
Ik heb er zelf dan geeneen, maar ik vind het een leuke en mooie kruising!

poesnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:43

Ik heb vroeger wel gelest op een kruising Haflinger-Arabier. Ze was super sterk, maar ook heel lief. In de les ging het goed. Alleen, als je helemaal in je up met haar reed in de bak, kon je niet veel met haar beginnen, dat was wel jammer. Onderlinge wedstrijden op haar rijden was dan ook niet zo'n goed plan. Ik moest de wedstrijd dan ook op een ander paardje rijden...

Ik was toen denk een jaar of 10 en had dus ook de kracht er niet voor om haar goed te kunnen berijden... Maar ik was wel helemaal gek van haar en vond het dan ook vreselijk toen de manege sloot en ik afscheid van haar moest nemen...

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:14

Vroeger had ik een vriendin met een Haf x Arabier, heb ik ook wel eens op gereden... Was wel een hele brave pony, maar het Haflingerbloed was in exterieur moeilijk te vinden.... Schijnheilig Haha!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:52

Smurfie schreef:
Ik vind haflo's gevaarlijk..Meestal hebben ze de kracht van een haflinger en het karakter van een arabier.. Dus het gevolg..Als ze der van doorwillen als je der naast loopt of.. er op zit ben je hem kwijt. Niet me favo kruising.. Het arabieren bloed is niet voor niets uit de haflinger gefokt.

Dat lijkt me een beetje onzin... Scheve mond
In haflingers zit nog steeds arabierenbloed.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:49

mn moeder heeft er 1, foto's in mn profiel en op een topic op itp een tijdje terug

ben het absoluut niet met smrufie eens, tuurlijk zitten er gevaarlijke tussen, maar dat is bij elk ras, elk paard kan een moordwapen zijn

haflo's kun je ook van een andere kant bekijken, het krachtige uiterlijk en relaxte karakter van een haf en wel de pit en swung van een arab, ook de gevoeligheid
als je daar precies op inspeelt, de rust van de haf maar de gevoeligheid van de arab heb je een geweldig paard om mee te werken
en verder wat allegra zegt, precies waar, het ligt aan de opvoeding
die van mn moeder is geen makkelijk paard bij vreemden maar ben je zn leider en vertrouwt ie je door en door is het gewoon een super paard!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:48

Oliver schreef:
Dat lijkt me een beetje onzin... Scheve mond
In haflingers zit nog steeds arabierenbloed.

Inderdaad! Ze zijn vroeger veel gebruikt om de Haflinger eleganter te maken.
In Nancy zit ontzettend veel arabieren bloed. Ze heeft het uiterlijk van een Haflinger, maar voor de rest zou je zeggen dat het een arabier is. Wat kan zij ontzettend heet zijn.

Smurfie kan wel gelijk hebben. Ze hebben vaak de kracht van een Haflinger, maar het 'gekke' van een arabier. Dat kan nare situaties opleveren.
Maar zoals Superroos ook zegt, het verschilt per paard. Je kan er echt een super paard aan hebben. Als het vertrouwen hebt gewonnen en de leider bent !

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:07

Teqil_mikey hier op bokt verzorgd er 1. Moet je maar even in haar profiel kijken Lachen

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:57

ik heb laatst bij een vriendin op een haflo gereden
echt een super leuk beestje dat gewoon lekker voor je wilde werken
ik vind het ook niet onverstandig om een arabier met een haflinger te kruisen want waarom zou je een nog moeilijker paard krijgen?
er zijn zoveel rassen die nog veel moeilijker zijn
xxxxxxxxx
kayleigh

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:45

Haha! ja!
Ik heb zo'n 5 jaar lang bij os op de manege op een haf x arabier gereden. Zijn naam was Musky en hi stond erom bekend dat het een moeilijke pony was. maar ik vond het een schat.

Groetjes Elizabeth

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:07

mijn zus heeft een Haflo!
alleen die heeft de bouw van een arabier en het karakter van een haflinger!

hier een foto:

Afbeelding

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:32

ik heb een bijna haflo.
NRPS x Haf, maar wel arabierenbloed dus Haha! Haha! Knipoog

Vlieg;

Afbeelding

Hij is hartsikke mooi, maar heeft ook erg veeeeeeel karakter Haha!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:39

wow! hij is zeker mooi! Lachen

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:50

Ik heb een fjord x arabier.
Foto's staan in mijn profiel.

Ik merk wel dat ze veel temperament van een arabier heeft. Ze is erg pittig met veel energie, maar een echt knuffelveulentje. Met het hoofje en het slanke van de arabier en de kleur van een fjord.

En bij elk paard, ras heb je makkelijke en moeilijkere karakters.

ikbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:10

Ik heb zelf ook een haflo.Haha! Hij heeft het uiterlijk van een haflinger behalve dan dat hij wat groter is, want hij is 1.55 Knipoog Maar het is echt een SUPER pony hij heeft een gouden karakter!!! Haha! Ik ben echt super blij met hem *LOL*

ps:heel veel arabieren hebben ook een goed karakter hoor Knipoog

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:43

nou ik heb er een ben zou hem voor geen goud meer willen missen. Aleen je moet er mee kunnen omgaan, het zijn tanken met een fararie motor, super inteligent en erg werkwillig. Ze zijn moedig, maar dwing ze niet want dan gaan ze in de aanval en hang je ergens in een boom. Rudy gaat door het vuur voor me, omdat ik hem vertrouw en hij vertrouwd mij.

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:52

moest ff een foto zoeken van hem maar hier is dan RUDY de haflo-arabier.
Afbeelding

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:20

BlueDevil schreef:
mijn zus heeft een Haflo!
alleen die heeft de bouw van een arabier en het karakter van een haflinger!

hier een foto:

[image]

Ja idd dat is mijn haflo --> Fury *LOL* *LOL*
En ik ben er trots op dat ik een haflo heb OK dan!
Hij heeft namelijk het goede van een arabier.. en het goede van een haflinger. Haha!
Hij is namelijk heel cool en super verkeersmak en je kan hem overal mee heen nemen, net zoals een haflinger.
Maar hij laat niet zomaar iedereen op zn rug zitten en hij is wel gevoelig, net zoals een arabier.
Maar het is wel zo dat als je hem niet laat werken, dan doet hij ook niks. Maar als je hem wel goed laat werken...
loopt hij de sterren van de hemel Cool Cool

PS. leuk met die sterretjes Scherps Cheese!

Annemieke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:12

ik rij ook regenmatig op de haflo van een vriendin van me zus want die kan nu een tijdje niet rijden want die was erafgevallen en nu heeft ze dus een hersenschudding.
maar verder is ze hartstikke lief
groetjes Annemieke

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:17

Ik zou eerst een haflo krijgen maar is niet doorgegaan omdat ie voor geen meter aan het been was Lachen

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:52

Charmed_one heeft ook een haflo Lachen moeder heeft ze ook vader staat nu in duidsland, is een zwarte arabier Lachen

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:35

@ Scherps;

Wat grappig die sterretjes!