Dag van Mens en Dier in Dordrecht (haflinger)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Dag van Mens en Dier in Dordrecht (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 19:21

Vraagje voor een stalgenoot.

Ze wil graag met haar haflinger misschien meedoen met een keuring is dat ook in Dordrecht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:24

op de dag van mens en dier is idd een haf keuring, data zullen tzt wel in het stamboekblad verschijnen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 19:27

Ze is geen lid van het stamboek dus dat zal wat lastiger gaan. Weet ook iemand wat het kost om mee te doen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 12:37

Dordrecht was de jaren hiervoor gratis wegens sponsoring. Ze zal wel lid moeten worden, en de Haf zal papieren moeten hebben, dus die kosten heeft ze wel. Als ze lid is krijgt ze vanzelf een inschrijfformulier voor de keuring in de provincie waar ze woont.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 13:14

Veulenpapieren heeft haar haflinger en hij heeft een korte tijd dienst gedaan als dekhengst (zonder papieren).

Wat kost lidmaatschap van het stamboek.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 13:41

50 suro geloof ik per jaar. Als hij niet op haar naam staat, moet hij overgeschreven worden. Je kan het stamboek mailen voor info: info@kvth.nl
Dat hij gedekt heeft, zegt natuurlijk niets. Iedereen kan zijn hengst laten dekken, daar krijg je van die leuke veulens zonder papieren van, die vaak bij de slacht terecht komen.
Als ze hem als hengt wil laten keuren, moet ze naar de hengstenkeuring, 1 februari in Den Bosch. Dan moet hij wel van goede huize komen. Op andere keuringen zijn geen hengsten welkom.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 13:11

Hij is heel gelukkig geen hengst meer. Haha!

Toen ze net op stal kwam was hij nog hengst toen heb ik heb uit de trailer gehaald, omdat zij dat niet durfte. Knipoog Ben nu ook heel blij dat hij nu een heel stuk rustiger is. Krijg ik niet meer de vraag of ik zin heb om rond te stuiteren.

En hij is al naar de hengstenkeuring geweest heb ik begrepen, maar niet goedgekeurd.