Hoe vinden jullie de karakter van een draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

radnah2

Hoe vinden jullie de karakter van een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 20:19

Ikzelf heb een draver (merrie van 3,5 jaar oud). En ik vind haar super eerlijk en wil graag voor je werken. Erg gevoelig maar kunnen ook wel tegen een stootje! Haha! Lovers Ik ben verliefd op mijn draver Knipoog

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:55

we hebben een dravertopic ook bij rassenpraat, praat daar gezellig mee zou ik zeggen!

Dravers hebben idd een superkarakter! Er bestaan geen geweldigere paarden dan dravers

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:05

Inderdaad altijd voor je willen werken, en die van mij is ook heel erg aanhankelijk. Ze hebben allemaal wel wat Haha! (we hebben er vier)

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 18:51

hahaha Haha! Ja idd een knuffelkont voor het leven! Heerlijk toch! Lekker knuffelen met je paard!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:54

Ik heb ook een knuffelkont van n draver! heel werklustig en zeer lief, wel wat eenkennig...

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 19:51

Haha! Gaaf! Mijnes is totaal niet eenkennig. Iedereen kan zo opstappen. Zelfs kleine kinderen kunnen erop rijden! Laat soms ook andere erop rijden (en ik heb een bijrijdster) omdat ik ook niet wil dat ze eenkennig word!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:53

ik ken er 2
precious meadow, lieve ruin Haha! echt heel lief Haha!maar wel onzeker....
lucky, (lucky wiba ofzo) was erg lief, maar hield niet van alle paarden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:07

Die van mij is lief naar alle mensen maar zuur naar alle paarden Lachen ,verder is het wel een draakje.Ze houd van mensen pesten(ach,ieder zijn hobby).Knuffelen hangt van haar bui af maar verder is het een schat Haha!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 22:55

Mijnes is lief tegen mensen en paarden! Alleen bij paarden kan ze nog wel eens willen laten zien dat ze de baas is! Maar vaak verliest ze het! Tong uitsteken

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:57

die van mij wil wel de baas zijn bij andere paarden, rijd ook liever alleen anders dikke kans dat ie n ander paard klappen geeft... das wel minder maar hij is echt super lief!!!!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 10:53

Voor mij geen draver...
Vind het karakter echt niks... Exterieur en gangen spreken mij ook niet aan...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:19

Liesjuh schreef:
Voor mij geen draver...
Vind het karakter echt niks... Exterieur en gangen spreken mij ook niet aan...

Het karakter niks? Verward Hoe kan dat nou....als er paarden bestaan met een superkakrakter zijn het dravers... maarja, je moet er wel mee om kunnen gaan, want ze zijn nogal gevoelig...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 11:42

Mackie schreef:
Het karakter niks? Verward Hoe kan dat nou....als er paarden bestaan met een superkakrakter zijn het dravers... maarja, je moet er wel mee om kunnen gaan, want ze zijn nogal gevoelig...

Ze zijn wel eerlijk... Maar idd gevoelig...
Op mijn vorige stal stond er eentje... Heel eerlijk en lief dier (jmmr genoeg nu verpest door de pennymeisjes waarvan ze is), maar niks voor mij...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:41

Liesjuh schreef:
Ze zijn wel eerlijk... Maar idd gevoelig...
Op mijn vorige stal stond er eentje... Heel eerlijk en lief dier (jmmr genoeg nu verpest door de pennymeisjes waarvan ze is), maar niks voor mij...

nee, idd, je moet er mee om kunnen gaan. Ik vind altijd dat ze heel goed reflecteren hoe de ruiter zich gedraagt. Daarom vind ik ze misschien ook wel zo leuk, ze houden de ruiter attent

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:51

Mackie schreef:
nee, idd, je moet er mee om kunnen gaan. Ik vind altijd dat ze heel goed reflecteren hoe de ruiter zich gedraagt. Daarom vind ik ze misschien ook wel zo leuk, ze houden de ruiter attent

Ik kan er wel mee omgaan dat is het niet... Knipoog
Ik heb die pennymeisjes ook nog proberen te helpen, omdat ze niet meer met de dravermerrie om konden gaan... Niet omdat ze nou zo'n moeilijk paard is/was, ze was juist super braaf en eerlijk, maar door hun is ze heel erg veranderd... Ik heb haar toen 2 dagen gereden en zou ermee doorgaan, maar ze deden zo raar dat ik toen heb gezegd dat ze het zelf maar uitmoesten zoeken... De eerste dag dat ik haar reed ben ik er overigens 2x afgelanceerd, puur omdat ik vroeg of ze een beetje netjes wilde lopen op mijn tempo... Ze heeft bij hun altijd zo haar zin gehad...
Het was er trouwens ook eentje met losse beentjes... Miss dat ik door haar draver niet zo leuk meer vind...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:46

Ik vind dravers een geweldig karakter hebben (goh, verrassend Haha!), paarden die altijd voor je willen werken, en het toch proberen ook al vinden ze iets moeilijk. Ze gaan praktisch nooit in verzet, en als ze het doen is het meestal terecht. Qua karakter vind ik ze vergelijkbaar met Arabische volbloeden, ook van die paarden die voor hun eigenaar door het vuur gaan. Dravermerries kunnen wel eens wat apart zijn....

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:50

tjah, ik denk indd dat het niet ras gebonden is wat Liesjuh verteld...

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:59

ik heb een kruising franse draver maar ze heeft een echt merriekarakter (aja ze is een merrie Rolleyes ) soms slecht geziend soms heeft ze zin om te knuffelen. Ze is ook heel slim, soms te slim...

Izolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:48

Ik heb nu 6 jaar een draver.K moet heel eerlijk zeggen het is een ontzettende lieve ruin.Maar tot dat je erop gaat zitten k zal zeggen het is een heet hoofd.als k een uur rij ben k eerst 45 min. bezig om hem op 4 benen te laten lopen want menneer steigerd en bokt en doet alles behalve wat hij moet doen.Maar hij heeft ook dagen dat hij heel erg braaf is hoor. Haha! gelukkig wel[/quote]

Lisannelayca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:29

Dravers zijn wel hele leuke paarden
De draver waar ik op reed was alleen wel zenuachtig en kon niet zonder andere paardjes Bloos Tong uitsteken

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 14:23

Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor draver je hebt en hoeveel die heeft meegemaakt! De mijne is nog hardstikke jong en heeft bijna niet op de baan gelopen voor zover ik weet! (Ze was 2.5 dat ik haar kreeg). Ze is totaal geen heethoofd en is hardstikke eerlijk.

Ze bokt en steigert nooit. Ze heeft wel eens der slechte dag maar dat heeft elk dier wel eens (en mens). Ze is natuurlijk wel wat drukker maar het is natuurlijk een warmbloed. Maar ik kan zo relax een buitenrit met haar maken!

Ik vind het zelf relaxe paarden maar die wel van actie houden! (Echt een paard voor mij! Haha!). En mijnes loopt gewoon netjes van stap naar draf en naar galop en ze loopt aan de teugel (en ze kan springen) dus gewoon wat andere paarden ook kunnen! (Hoor namelijk vaak genoeg dat dravers niet kunnen galopperen en druk etc zijn. En dan laat ik ze mijn paard zien en erop rijden en dan is hun mening helemaal veranderd Haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:42

Ik ben heel erg blij met Splash der karakter! Super lief, werkwillig, eerlijk, eigenwijs en lekker heet (oke af en toe TE heet Knipoog) Voor de rest echt super paarden om mee te werken!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 21:47

ik ben geen dravertype maar ik vind ze wel heel lief, er staat er bij ons 1-tje op stal en het is echt een schat van een beest !!
met van die Bambibeentjes echt heel grappig!!
ze is nu al zover met haar draver dat ze op alle 2 de handen goed kan galoperen alleen ze gaat zooo hard!!!
maar dat komt wel goed!! OK dan!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 22:43

Mijnes ging vandaag super! Beide kanten goed in galop! (Dus meteen in galop en dan gewone galop (dus niet hard) ook op de rechte stukken (daar heeft ze moeite mee maar dat ging vandaag ook perfect!)

Ik ben trots! Haha!

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 23:50

Tja, ik vind dravers natuurlijk helemaal geweldig. Iedereen die er lyrisch over is, zegt hetzelfde: ze zijn werklustig, trouw, lief, aanhankelijk en doen alles wat je wilt. Echter, het zijn wel bloedpaardjes, dus dat zie je wel terug. Daar moet je mee om kunnen gaan, net als met Arabieren bijvoorbeeld. En daarnaast geldt natuurlijk altijd dat er bij elk ras verschillende karakters zijn. Er zijn er die lief zijn, maar er zitten ook krengen tussen. Ik denk dat als je zelf geduldig en rustig bent, je met een draver altijd iets leuks kan doen... Haha!