Nou dan begin ik maar!
Nou ik stel mezelf ook maar eens voor. Ik ben Marjolein en ik ben 24 jaar. Sinds vorig jaar feburari heb ik een tinkertje. Dit was tevens ook mijn eerst paardje. Ik wilde een lief paardje, maar geen paardje dat erg sloom was.
Nou dat had ik geweten. Het proefrijden op Taryn ging perfect. Ik wist niet hoe ze op de weg was, want daar had ik maar een klein stukje op gereden. Ze was erg voorwaarts, maar dat vond ik juist leuk!
Ze kwam bij mij in Februari en werd gebracht door de vorige eigenaar. Ze mocht meteen in het weitje, en dat vond ze wel fijn. HEt was voor haar een grote verandering. Ze stond nu alleen zonder andere paardjes en hoefde niet meer de hele dag op stal te staan, maar kon lekker wat uurtjes per dag buiten lopen. Ook hoefde ze niet meer in de bak te rijden.
De eerst 2 weken ging alles goed, totdat mijn proeftijd om was. Taryn ging er keihard vandoor en was moeilijk te stoppen. Wat was ik geschrokken, dit had ik niet verwacht. Tot 3 maanden hierna kwam het regelmatig voor dat ze er vandoor ging. Ik besloot ook maar eens om in een bak te gaan rijden, aangezien ik alleen maar buiternitjes maakte.
In de bak ging het echt voor geen meter! Ze kon niet eens normaal een rondje op de hoefslag lopen. Dus besloot ik les te nemen. Na pas 4 weken lukte het om met haar normaal op de hoefslag te stappen. Ik heb hard moeten werken hiervoor, ik merkte nu wel verschil met hoe ze nu buitenreerd. Ze is er nooit meer vandoor gegaan.!!
Maar goed nu heb ik een aantal maanden les gehad en het gaat echt steeds beter. Ze heeft soms haar buien, pas nog van het staken , dat ze niet meer vooruit ging. Dit had met mijn handelen te maken, ik trad niet consequent op. Nu ik wel weer weet hoe ik moet handelen, gaat het super. Ze loopt zowel in stap en draf aan de teugel!! Dit is ook pas sinds kort. We gaan dus vooruit, langzaam, maar wel vooruit
Groetjes Marjolein en (_)(_)Taryn
foto taryn toen ik haar net had. ze was behoorlijk mager! je kan de punten van de botten in haar kont zien!
zo ziet ze er nu uit, haar vachtje glanst weer! en ze is veel vrolijker

nou oke genoeg getypt hier een foto van meneer 
Hij zit goed in zijn vel en vult zijn dagen met eten, slapen en spelen met zijn vrienden in de wei. Langzamerhand en spelenderwijs ben ik hem met de hulp van mijn instructrice aan het beleren om hem in de toekomst te kunnen berijden.

.
.
.

ik wist al dat ik een haflinger, fjord of tinker wqou, maar omdat fjorden en haflingers over het algemeen kleiner zijn had ik besloten om een tinker.... allen was het erg duur om een tinker van ee jaar of 8 aan te schaffe4n die mak en braaf was... dus teon is chris in mijn leven gekomen... heb hem nu al 1 jaar, en is nu dus ongeveer 1,7, en ben er nog steeds blkij... naj nu genoeg getypt hier de foto's