Zeoliet.... verdriet???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loeder

Zeoliet.... verdriet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 12:54

hoi,

sinds goed een jaar heb ik EINDELIJK een eigen paard! Het is een Zeoliet. Een ruin van 1.70m. Het is een geweldig leuk paard, met een aantal eigenaardigheden!! Maar gelukkig is verder helemaal niet gemeen ofzo. Nu heb ik al een aantal keer om me heen gehoord; o, een zeoliet, gat geeft verdriet.. of zo iets! Nou, daar snap ik niets van. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die een Zeoliet hebben (als het goed wel natuurlijk) en wat jullie ervaringen zijn!

Ik ben in ieder geval heel erg blij met hem! Haha!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:55

ik heb een elcaro (v. zeoliet) en ik ben er heel blij mee Haha! heb met een vorige pony veel verdriet gehad en deze heeft wel wat kuren en streken maar dat hoort erbij ik vind niet dat zeoliet verdriet geeft maar dat het juist hele fijne paardjes zijn

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:11

Ik heb een jonge, grote Zeoliet gereden die verschrikkelijk moeilijk was (enorme bokken Scheve mond), maar wel heel eerlijk. Ik vond het zelf een fijn paard, maar ik hoorde in die omgeving dat er nog maar nauwelijks mensen mee wilden rijden.
Jij moet er gelukkig mee zijn, de rest niet!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:36

ik verander mijn mening gister heeft ze alles wat op haar rug kwam er ook weer af gekregen, eerst de deken , mevrouw rukt zich los en gaat er kei hard vandoor, daarna mij, ik wilde opstappen hag ik er half op gaat ze kei hard galopperen eerst kon ik blijven (hangen) zitten tot ze een bok gaf. ze had ook nog in haar drinkbak gepoept en de stal een deuk getrapt en ze wilde de trailer niet in dus rende e mesthoop in Verward

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:39

Ik heb een Zuidhorn x Zeoliet, en t is een superpaardje! Een echte knuffel en ontzettend lief met rijden..

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:45

Ken 2 zeolieten. Beide rond de 1.70. De ene is 9 loopt L1 dressuur. Kan wel redelijk lopen, karakter valt mee. Ligt eerder aan de ruiter die hem rijd.
De tweede is een 8 jarige ruin. Is ZZ springen. Apart karakter, maar niet verkeerd. Een beetje een zenuwachtig beestje. Moet echt met rust benaderd worden. Verder wel heel braaf.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:57

Ik heb een paar Zeolieten gehad en was er altijd gelukkig mee.
Eén staat ook in mijn profiel. Het zijn vaak wel paarden die met respect behandeld moeten worden maar als ze het voor je willen doen dan zijn ze er ook.
En erg veelzijdig, met één heb ik Z2 dressuur gereden, M springen en M sgw en met de ander Z2 dressuur en nationaal 1.40m springen.

briallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 11:20

ik heb een zeoliet gehad. een geweldig paard met een super karakter.
175 cm hoog.
had een hele sterke band met hem. hij was niet altijd makkelijk te rijden.
kon erg schrikken.
heb ook wel gehoord dat afstammingen van zeoliet hele moeilijke paarden waren, schrikken etc.

hij eiste gewoon van mij dat ik tijdens het rijden met mijn gedachten bij hem was en niet bij andere dingen. zat ik niet op te letten dan ging hij mij uitproberen in de vorm van schrikken en een bokje.
Was ik echter helemaal bij hem dan liep hij de sterren van de hemel.

maar ja ik denk dat je voor ieder paard kan zeggen dat als je aan het rijden bent, je er met je gedachten bij moet zijn. het is tenslotte geen motorfiets.

hij "dwong" respect af maar eigenlijk verdiende hij het ook.
hij was een paard met een grote persoonlijkheid, iedereen die in stal kwam kon niet om hem heel

helaas heb ik hem in moeten laten slapen.
het was alsof ik mijn vriendje, mijn maatje moest missen. Huilen Huilen

het is nu 3 jaar geleden en ik mis hem nog steeds. )

ik heb nu 2 welsh cobs, helemaal geweldig.

maar als ik ooit weer een kwpn'er wil hebben dan zou ik weer voor een zeoliet kiezen

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 13:33

Ik heb ook een Zeoliet, het is een hele lieve, maar je moet hem wel streng behandeld worden, anders gaat hij maar doen waar ie zin in heeft. Met rijden, moet je nog concequenter zijn anders gaat hij helemaal met je voeten spelen. Het is er wel een die snel bang is, en niet van vreemde mensen houd, hij houd ook niet van vreemden die bijt hij liever eigenlijk. Met rijden is hij ookk heel schrikkerig enzo. Maar als hij helemaal bij de les is uiteindlijk loopt hij ook inderdaad de sterren van de hemel

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 13:42

Ik ken er een paar, maar die zijn niet verkeerd ofzo hoor.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:13

Ik ken een Zeoliet, is Z1 dressuur en L-springen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:20

briallen schreef:
175 cm hoog.
kon erg schrikken.
heb ook wel gehoord dat afstammingen van zeoliet hele moeilijke paarden waren, schrikken etc.

hij eiste gewoon van mij dat ik tijdens het rijden met mijn gedachten bij hem was en niet bij andere dingen. zat ik niet op te letten dan ging hij mij uitproberen in de vorm van schrikken en een bokje.

maar ja ik denk dat je voor ieder paard kan zeggen dat als je aan het rijden bent, je er met je gedachten bij moet zijn. het is tenslotte geen motorfiets.

hij was een paard met een grote persoonlijkheid, iedereen die in stal kwam kon niet om hem heel

maar als ik ooit weer een kwpn'er wil hebben dan zou ik weer voor een zeoliet kiezen

Wat een mooie omschrijving zeg!!!

Getuigt van veel respect en kennis van je paard, als meer mensen zo de gedragingen van hun dier analyseerden waren er veel minder mensen met problemen met hun paarden

briallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:30

gijsenkim schreef:
Wat een mooie omschrijving zeg!!!

Getuigt van veel respect en kennis van je paard, als meer mensen zo de gedragingen van hun dier analyseerden waren er veel minder mensen met problemen met hun paarden

tjee voel mij helemaal verlegen Bloos!

bedankt dat je het zo omschrijft dat doet mij heel goed

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:33

briallen schreef:
175 cm hoog.
kon erg schrikken.

Ja, erg mooi beschreven!!
Ik herken je verhaal wel een beetje ja. Die van mij is ook niet altijd heel makkelijk te rijden. Hij is wel braaf, maar laat zich moeilijk bewerken. De eerste vijf seconden dat ik er op ga zitten kan ik al bijna merken hoe het zal gaan. Soms steekt hij zijn hoofd zo hoog de lucht in, alsof hij wil zeggen; ik ga niet meewerken vandaag! Maar karakter heeft hij wel ja!

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:43

Dat vind ik toch zo`n onzin! Zeoliet fokte veel talent door en daar kan gewoon niet iedereen mee overweg. De Zeolieten die goed afgericht zijn presteren eigenlijk stuk voor stuk goed en je hebt er leuke en veelzijdige rijpaarden aan. Zeoliet-nakomelingen heb ik zelfs drie keer gehad (waaronder een Elcaro, v. Zeoliet) en of ik ze nu in de dressuur of in het springen uitbracht: ze willen altijd voor je gaan als je begrip voor ze toont en ze regelmatig traint.

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:35

ah, dat zijn leuke/goede berichten! niet dat het verder uitmaakt, want zoals ik al zei, hem ik veel plezier van hem! Alleen het kostte wel veel tijd om hem te leren kennen. Hij kan gewoon best brutaal zijn en op concourterrein moet ik hem helemaal nog leren kennen! Hij schrikt meer dan en is VEEL meer attent. Ok Ok, dat is logisch en ook wel goed juist, dat weet ik, maar ik moet denk ik nog leren hem minder 'lief' te rijden...!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:26

er zullen vast wat mindere paardne van zeoliet zijn maar ook een heleboel goede.ik ben heel blij met de mijne maar ze kan soms een beetje teveel haar zin doordrammen, en ze heeft gewoon een sterk karakter maar dat betekent niet dat ze verdriet brengen in het algemeeen

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:11

Ik heb lijfelijk ervaring met slechts één dochter van Zeoliet (Zeonia genaamd, hoe origineel). Maar op haar rijden was een sprookje; ik was meteen verliefd.

Door haar heb ik er zelfs aan gedacht om te stoppen met paardrijden (als ik met mijn paarden tegen zulke natuurtalentjes als zij moet rijden, dan is dat toch een eeuwig oneerlijkheid?).

Die ervaring was dus fantastisch. Helaas pindakaas werd ze niet drachtig in de tijd dat ik op haar reed. Het was de bedoeling om haar te rijden tot aan het einde van haar dracht...

_ortiz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:16

ik ken 2 zeolieten en ik vind het allebij supper paarden