Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik ken er een waar ik als ik 'm in het bos onverwachts ofzo van ver af zie aankomen ik altijd zit te kijken of het een haf of ijs is.
Ik zou niet weten of je het ook kunt aanleren, ik weet wel dat er paarden zijn die kunnen "tölten", maar ik geloof niet dat dat een tölt is zoals bij gangenpaarden. Deze paarden tölten ws draverig, omdat ze geen/weinig laterale aanleg hebben. Dus dan zit het meer tussen stap/tölt en draf in... denk ik. Ik ben geen superbetrouwbare bron hoor, dit is dus geen feitelijke informatie ofzo.
Roskur schreef:Ik vind zelf, dat IJslanders in principe nog best veel lijken op haflingers als ze die kleur hebben...Ik ken er een waar ik als ik 'm in het bos onverwachts ofzo van ver af zie aankomen ik altijd zit te kijken of het een haf of ijs is.
Ik zou niet weten of je het ook kunt aanleren, ik weet wel dat er paarden zijn die kunnen "tölten", maar ik geloof niet dat dat een tölt is zoals bij gangenpaarden. Deze paarden tölten ws draverig, omdat ze geen/weinig laterale aanleg hebben. Dus dan zit het meer tussen stap/tölt en draf in... denk ik. Ik ben geen superbetrouwbare bron hoor, dit is dus geen feitelijke informatie ofzo.
Maar ze ging het steeds vaker doen en aangezien het toch niet echt gewenst is voor een dressuurpony...

Wij hebben zelf 2 natuurtölters... deze paarden lopen zelfs in de wei veel in tölt, heel grappig om te zien.
Nado schreef:zoals hier boven ookal gezegd is, zou je ook naar een toltende draver kunnen kijken. ik heb begrepen (maar weet het niet zeker) dat die iets vriendelijker zijn voor je portomonee dan een ijslander.
Voor mij persoonlijk gaat geen paard boven de ijslander. Boven die extra gang krijg je er ook nog een geweldig individueel karakter, veel werklust, sociaal bolletje wol (nu in de winter) voor terug. Ik zou niet anders meer willen
!Behalve dat bolletje wol dan
.
)
! stef schreef:Weleens van de Jog gehoord? Jamaica begint nu lekker te joggen en je blijft dan heel stil zitten. Lijkt me voor iemand met een pijnlijke rug wel een fijne gang, en als ze het goed kunnen kunnen ze het ook heel lang volhouden