Kruising en toch papier?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kruising en toch papier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:55

Ik ben vandaag wezen kijken naar een ontzettend leuk paard,een witte ruin met welsh cob en appaloosa bloed.
Is dit dan ook gewoon een kruising,want het paard staat wel ingeschreven bij het appaloosa stamboek en ik heb de papieren ingezien.
Niet dat het op zich uitmaakt,maar ik vroeg het mij af.
Wie weet dit?

wechelshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 11:02

hoi,
sommige stamboeken schrijven wel degelijk kruisingen in (als minstens 1 ouder bekend is)

vb: het arabisch stamboek (wij hebben een merrie met als vader een volbloedarabier en moeder een lippizaner : zij heeft papieren van het halfarabisch stamboek)

ook de welsh hebben het welsh partbred register : hier in kan je elke kruising met welsh laten inschrijven ook bont als minstens 1 ouder aantoonbaar welsh is

zo zal het ook zijn bij de appaloosa denk ik.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 17:22

Ik sluit me bij wechelshof aan .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:07

Het NMPRS accepteerd ook kruizingen. Van allerlei zelfs.

Er lopen pony's met NSPSbloed, Welshbloed, Amerikaanse mini's, Bergmans, Falabella's, appaloosa's enzo rond. Sommige met vol papier bij een ander stamboek, ook kruizingen. Ik weet dat Meavey zelfs een hele gave kruizing fjord merrie bij het NMPRS ingeschreven heeft die ook nog een kampioenschap op haar naam heeft staan. De pony's moeten wel onder de 106 zijn bij dit stamboek, maar wat voor bloed er verder in zit maakt niets uit.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:15

Het ICS doet het ook volgens mij, maar dat weet ik niet zeker.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:50

Appaloosa-stamboek doet dit inderdaad. Mijn appaloosa heeft een New Forest vader. De NAS is ook puur een kleurenfokkerij, bijna alle kruisingen zijn toegestaan, behalve.......kruisingen met Welsh Cobs!

Kijk maar even voor meer info op http://www.appaloosa-stamboek.com