Hallo ik wil misschien een 5 jarige engels volbloed merrie kopen. Ze heeft in Duistland 1 jaar op de renbaan gelopen (was niet snel genoeg) Wie weet veel van engels volbloeds en kan mij tips geven waar ik op kan letten om haar te beoordelen. Wie weet hoe het zit met chippen, horen niet alle renpaarden gechipt te zijn?? Dat is tenminste in NL zo. Ze heeft een duitspapier en paspoort, maakt dat uit bij inschrijven bij wedstrijden of moet ik haar eerst op mijn naam zetten?
00000000
Geplaatst: 19-11-04 23:17
in nederland moet een paard gechipt worden dus als je je paard in nederland wil gaan stallen moet het wel. het op naam zetten van een volbloed kost wel een vermogen tenminste in nederland bij het NDR
Coquine
Geplaatst: 20-11-04 15:10
ik kan je niet veel zeggen over de aankoop en waarop jemoet letten enzo, maar ik rij met een engelse volbloed, dus als je iets wil weten van het karakter, moet je me maar pb... groetjes!
loesjuhh
Geplaatst: 22-11-04 19:47
gewoon op letten wat je bij ieder paard doet: eerst laten keuren, papieren veranderen (eigenaar) enz.
Sim
Geplaatst: 23-11-04 12:53
Check de pezen goed! Omdat ie op de baan gelopen heeft, kan het zijn dat de pezen enigszins verkalkt zijn. Al zal dat in dit geval wel meevallen omdat ie niet zo lang op de baan gelopen heeft. Verder op alles letten wat je bij de aankoop van een ander ras ook zou doen. Ik vind karakter ook erg belangrijk. Ik heb zelf ook een engels volbloed en zij heeft een goed karakter op stal en in de omgang. Met rijden moet je eerlijk zijn tegenover haar anders pakt ze je terug en is er niets mee te beginnen (maar da's een echte volbloed-eigenschap). Ik kan je nog wel veel meer vertellen, maar dat doe ik dan per pb als je dat wilt.