Ik vroeg me af of er misschien nog meer mensen met tinkers zijn die zoiets hebben meegemaakt. Dat de tinker het opneemt voor hun baasje. Heeft die eeuwige trouw misschien met het ras te maken. Ik probeer zijn reaktie zoveel mogelijk te begrijpen. Ik was zo ontiegelijk verbaasd dat hij niet wegrende, maar dat hij het voor me op nam. Ik kan het nog steeds niet geloven.....
Ik heb echt de meest geweldige paardje van de hele wereld!!!!
nou sharmila, ik denk niet veel mensen maar draaakje is ook al 2x gered door d'r sylke
ik weet ook niet of Gam zo zou zijn... denk het niet hiih
Poosje81
Geplaatst: 18-11-04 23:01
allereerst nog sterkte toegewenst, heb het verhaal gelezen
Baggio, mijn hengst, zou ongetwijfeld mij verdedigen. Daar twijfel ik geen seconde aan. Mijn merries niet, die zijn wat onverschilliger naar mij toe.
Vroeger reed ik een tinkermerrie en die deed ongeveer hetzelfde voor me. Of het aan het ras ligt,don't know. Maar was er toen wel trots op.
Annick
Geplaatst: 18-11-04 23:40
inderdaad veel sterkte, je zal wel geschokken zijn. weet niet of Damain dit voor mij zou doen, maar ik denk dat als je een speciale band heb met je paard veel kans is dat dit gebeurt. je kan trots op hem wezen hoop alleen niet dat je dit nog een keer mee moet maken Annick
Vasthi
Geplaatst: 20-11-04 12:53
Het is echt geweldig wat je Tink gedaan heeft! Ik heb ook geen idee of die van mij hetzelfde zou doen. Misschien zou ze wel gewoon heel hard wegrennen, al heb ik het idee dat we een goede band hebben.
CarinaR
Geplaatst: 20-11-04 13:56
heb t verhaal gelezen, ik zou niet weten wat mijn draver (sorry geen tinker)zou doen. hij s vreselijk eenkennig, ik weet t niet hoor...
Cars
Geplaatst: 20-11-04 14:43
Quint zou me kunnen verbazen maar eigelijk weet wat hij zal doen.....
Als er in eens iemand naar hem toeloopt staat hij aan de grond genageld....en daarna is het een streep ervandoor....of ik nu blijf zitten of eraf lig.... Nee geen heldendaden voor mijn bange luis We voelen elkaar erg goed aaan maar dat is de aard van het beestje
_Tiara
Geplaatst: 20-11-04 15:30
Ik heb geen Tinker, maar ik weet wel dat jij een heeeeel lief paardje hebt! Ik zou haast jaloers worden . Ik weet niet wat Santos haar reactie was... misschien ook wel zoiets, ze is heel fel als het om haar baasje gaat .
lonnie
Geplaatst: 20-11-04 15:47
inderdaad mag je erg trots zijn op wat jouw paard voor jou over heeft! Ik hoop erop dat mijn tinker hetzelfde zou zoen, hoe hij zou reageren zou ik echt niet weten....
plutolover
Geplaatst: 20-11-04 18:45
ik wens je veel sterkte.
Ik denk eerder dat het dier zijn instinct volgt.En de band die je met je dier hebt.ik zou me verhaal vertellen waarom ik denk dat het zijn instinct was
ik was een keer op de kinderboerderij,Bij een ezel genaamd julia en een shetlander frans.Kwam er een knul van een jaar of 14.Die vond mij leuk ik ken hem niet maar goed.Hij begon aan me te zitten.in mijn nek pakken.Gelukkig niet op plekken die ik niet wou.Maar dat wou ik ook niet en ik wist me eff geen raad.Toen gingen julia en frans heel raar doen en tussen mij en hem instaan.Me hond die vast stond deed ook heel raar en wild.Dus ik naar me hond en ben weg gelopen.
Het heeft natuurlijk ook met een band te maken.Ik denk niet dat je paard zou doen bij iemand anders. Ik weet eigelijk niet hoe ik er over moet denken
maar nog veel sterkte
draaakje
Geplaatst: 21-11-04 19:47
zoals pellie al zij, sylke heeft al twee keer "mn leven gered" 1 keer heeft ze het opgenomen tegen een auto, en ze is een keer tussen mij en een paard gaan staan, toen is ze zowat helemaal in elkaar getrapt, maar ik kon niets doen.
ik denk niet dat het aan het ras licht, maar meer tussen de band die je hebt tussen je paard.
Fredt
Geplaatst: 21-11-04 21:07
De Tinker die ik rijd zal dat dus nooit doen. Het is dan wel niet mijn Tinker, maar hij ziet mij het meeste (de eigenaresse komt 2x per week). Nee, Sean zou er als een bezetene vandoor gaan (wat hij vrijdag ook bewezen heeft )
Lowara
Geplaatst: 21-11-04 21:11
mm ik denk dat Cezanne mij eraf gooit en keihard wegrent, en Lowara zou bij de "schurk"gaan bedelen om wat lekkers denk ik..
mickydo
Geplaatst: 21-11-04 23:34
Echt geweldig wat je tink heeft gedaan voor je. Ik heb geen idee of Kane dat voor mij zou doen. Ik hoop ook dat ik het ook nooit hoef mee te maken om te kijken wat hij zou doen. Wel is Kane al een keer tussen mij en een paard gesprongen. Paard viel mij aan en Kane kreeg de klappen. Ook valt ie andere paarden aan die ik even aandacht geef als ik op het landje van hun ben en dan komt ie ook zo bij me staan van: ik ben jou paard hoor mij moet je aandacht geven. Maar of hij in z'n situatie het voor mij op zou nemen dat durf ik echt niet te zeggen.
Karin
Geplaatst: 21-11-04 23:37
Sharmila, je verhaal heeft zelfs bij ons in een regionaal dagblad gestaan (Twente, Overijssel) en hangt nu op het prikbord bij ons op stal!
Geen idee of dit een specifieke eigenschap van Tinkers is. Ik heb ook wel eens gehoord van Arabieren die voor hun baasje opkwamen. En ik heb eerlijk gezegd ook geen flauw idee of Ret bij mij hetzelfde zou doen als jouw paard bij jou heeft gedaan...
snowdon
Geplaatst: 22-11-04 00:11
Ik denk dat er wel meer paarden zo voor hun baasje opkomen Verbaas me ook nog steeds hoe Snowdon ergens op reageert, maar hij springt wel vaker voor me of doet iets niet omdat hij het niet vertrouwt.
Je verhaal is in elk geval uniek!
Sokkebok
Geplaatst: 23-11-04 21:13
Ook bij ons in de krant 'de stem' (omg. Breda) heeft het verhaal gestaan. Je hebt een supertink hoor.
Caye
Geplaatst: 24-11-04 18:23
eh.................. ik denk niet dat mijn paarden dat doen.. Maar offie zou het zeker bij Richard doen.. die zijn echt aan elkaar gewaagd!!!