Trekpaard voor marathonwagentje ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ludovicus

Trekpaard voor marathonwagentje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 14:47

Ik heb een probleem. Ik heb eenNederlands Trekpaard van 1.63m en daarvoor (of eigenlijk daarachter!) wil ik een wagen aanschaffen voor dagelijks gebruik om te trainen. Maar nu vind ik het absoluut geen gezicht om hem voor een marathonwagen te zetten...
Ik heb al gedacht aan een wagonette, maar dat vind ik eigenlijk ook nog te chique. Scheve mond
Wel wil ik iets hebben dat op alle vier de wielen geremd is, want mijn Knollie is ontzettend sterk en nog niet zo heel erg goed beleerd voor de wagen. Ik wil er trouwens ook tweespan mee kunnen rijden Verward

Wie weet er voor mij een goede oplossing ?

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 22:17

Nou, dat schiet ook niet erg op! Weet iemand niet ergens nog een goede ouderwetse boerenwagen te staan, een oogstwagen of zo? Maar zoiets is natuurlijk niet vierwielgeremd...
Nou ja, dat is niet het belangrijkste.
Kom, wie doet me eens een goed idee aan de hand ? Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:19

Er zijn wagenbouwers die speciale marathonwagens hebben voor trekpaarden.
Op de powerhorse wedstrijden heb ik hele mooie wagens langs zien komen

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:48

mijn vrien en ik hebben een haflinger en trekpaard gewoon beleert voor een strijd wagentje met 2 wielen en niet geremd is niets gebeurt ook Lachen:D en lopen allebij nu voor een maraton

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 23:47

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vandaag een grote zware wagonette gekocht die ik van Marktplaats geplukt heb, voor een onwaarschijnlijk laag bedrag! OK dan! Daar ga ik dan voorlopig maar mee aan de slag.
Nogmaals : bedankt !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:37

Hebben we ook kans om daar een foot van te zien? Knipoog Lijkt me wel mooi een grote wagonette met zo'n lekker groot paard ervoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:19

Leuk dat je al wat gevonden hebt.
Ik ben ook wel benieuwd naar foto's

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 22:29

Ik heb geen idee hoe jullie die foto's hier op Bokt krijgen; ben er gisterenavond uren mee bezig geweest, maar het is me niet gelukt... Boos!
Maar ik ga het morgen opnieuw proberen!
Overigens: mijn Nederlands trekpaard Udo van de Breehei was gewend om met z'n maatje Star van Hoonte voor de wagen te lopen, maar nu Star er niet meer is, vertikt Udo het om in z'n eentje voor de wagen een voet te verzetten ! Scheve mond
Dus ik heb nog wel enige tijd nodig voordat ik daar leuke opnamen van heb. Maar ze komen zeker !!

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:30

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's !!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:06

Op P&K stonden ook een groot aantal wagens die geschikt waren voor de zwaardere paarden. Heel veel grove, grote wagens. Meeste waren reacreatie, goed geveerd, voor 6 personen en toen degelijk om een dressuur en marathon mee te rijden.

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 23:01

Afbeelding
Het is gelukt! Mijn eerste foto op bokt. Hij hoort hier wel niet helemaal thuis, maar toch...: dit moet mijn nieuwe tweespan worden [/img]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:10

Mag ik even een teiltje? Kwijl Wat een beenwerk, wat een lijf, wat een nek, wat een staart en manen. Echt een prachtdier! Dat moet idd een prachtspan worden!

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 23:11

Afbeelding

Nu maar meteen doorgaan. Dit is mijn nieuwe wagonette, waarop ik hoog boven de ruggen van de paarden kom te zitten. OK dan!

Afbeelding

Ik krijg nu de smaak te pakken en doe er ook maar een foto van de voorkant bij! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 23:15

En nu wil ik nog een teiltje Haha! Ziet er idd nog heel goed uit, ook wel behoorlijk hoog zo te zien Haha! Ik hoop dat jij niet al te klein bent? Gezien de behoorlijke opstap die je moet maken *LOL* Maarja, met twee van die megabeesten ervoor. Leuk dat je toch nog de foto's hierop hebt gekregen! OK dan!

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 23:09

Nou ik weet niet hoe het kan, maar mijn twee laatste foto's zijn vervangen door kruisjes!!
Weet iemand hoe dat kan ?
Gisteren stonden ze er wel op (Zie de reactie van Maya...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:14

Aha, picturetrail, die laat foto's blijkbaar niet zo lang online. In het verleden maar 3 dagen, maar na 1 dag is wel heel erg straf... Scheve mond Alhoewel Verward de eerste is ook van Picturetrail... dit volg ik ook niet...

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 08:45

bij Hagendoorn in Linde (Drenthe) hebben ze een Leon recreatiemarathonwagen maatje XXL! Speciaal voor grotere/zwaardere paarden.

http://www.hagedoorn-linde.nl/wagens/index.php?pagina=8

onderdaan die pagina staat 'ie!
Mocht je ooit nog wel eens op zoek gaan naar een marathonwagen! Lachen

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 20:38

Afbeelding

M'n eigen stomme schuld dat ie weg was!

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 20:51

Afbeelding

M'n eigen stomme schuld dat ie weg was! Nu weer de voorkant.

Afbeelding

Zo,ook even bij Hagedoorn-Linde gekeken; de zware uitvoeringen heb ik er niet aangetroffen (op internet) en er staan jammergenoeg geen prijzen bij...
Maar wel mooie wagentjes ok ! Vingers aflikken