Wat voor plek heb jij voor je haflinger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missymb

Wat voor plek heb jij voor je haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 00:04

Ik ben benieuwd hoe jullie je haflingers gestald hebben staan wat uiteindelijk t beste past bij zo'n ras.
Ik heb de mijne nu sinds een paar maanden op stal staan maar binnenkort gaat ie lekker t land dag en nacht op..

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:07

De mijne staat best luxe, lekker uitloopstalletje en mag elke dag het land op. Maar hij heeft wel een deken op, rij best veel en moet dus ook z'n warmte kwijt kunnen tijdens het rijden.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 11:18

Mijn haflinger staat op dit moment in een grote binnenstal, binnenkort krijgt ze een nieuwe buitenbox! Het grootste deel staat ze overdag op het land (in de zomer ook 's nachts), maar nu het land te nat is gaat dat niet helaas.. dan kan ze in de paddock, maar niet de hele dag.
Het is dat hier geen uitloopstallen zijn, anders had ik het echt wel geweten! Evita staat niet zo graag op stal.

anka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:46

die van mij heeft een stal met een uitloopje waarvan de staldeuren dicht kunnen want 's winter staan ze nie buiten s'nachts en zomers staan ze overdag in het land maar nu nie meer...

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:56

Aron heeft zijn eigen stalletje dat 20m van onze achterdeur af ligt, ideaal dus. hij staat nu dag en nacht binnen, met overdag de bovendeur open, en als het weer het toelaat gaat ie de wei in. in de zomer gaat ie overdag naar buiten en 's nachts naar binnen, tenzij het echt snikheet is op stal, dan staat Aron 's nachts ook buiten.
op het moment staat ie onder een 300grams deken zodat ie lekker kort in de haren blijft aangezien ie hard moet werken. *LOL*

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 14:59

die 2 van mij staan `s nachts in een stand in een schuur met in totaal 5 paarden dus redelijk warm. De bovendeuren staan eigenlijk altijd open!
Ze staan zonder deken en overdag op het land

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 16:34

Nancy staat dag en nacht op stal. Dit is opsich erg jammer. Ik vind het toch het beste als een paard lekker veel naar buiten kan.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:00

Mijn haf staat bij me thuis, ze staat op stal..
Maar als ik dr in de wei wil hebben kan ik dr gewoon buiten zetten dus Vork

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:30

mijn haflinger staat in de winter elke nacht binnen,
word elke dag buiten gezet samen met 12 andere paarden,
e savonds weer naar binnen met zn allen,
ook mijn haf heeft een deken op !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:50

Sinds zaterdag s'nachts binnen en overdag buiten .Maar dat komt omdat er geen schuilstallen mogen op de wei anders bleef ze 24/7 buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 17:58

Indie staat met slecht weer en kou binnen 's-nachts. Nu hebben ze met zijn 3-en een kleine inloopstal en een stuk om buiten te lopen. Hek naar het land is wel dicht, maar zodra het droog is, gaat die weer open.

24 uur op stal en afhankelijk van mij dat ze naar buiten komt vind ik zielig.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 18:27

zien jullie aan t karakter van jullie haflingers veranderingen als ze op stal staan i.p.v op t land?...

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 18:35

Mijn hafje staat op een pensionstal in een buitenbox. Overdag mag ze lekker ravotten in de wei en aan het eind van de middag gaat ze naar stal. In principe zou ik het voor haar heerlijk vinden als ze dag en nacht naar buiten zou kunnen (met schuilstal) maar ja... dat is hier niet in de buurt. Hier staat ze ook heerlijk en ze is hier ook geboren dus het is een echt vertrouwd plekje voor haar.
In de zomer (mei-okt) staat ze dag en nacht buiten. Haar gedrag is niet veranderd nu ze 's nachts weer op stal staat. Aan het einde van het weideseizoen was ze wel een beetje chagerijning maar dat had denk ik te maken met wat slaapgebrek. Zodra ze een nachtje op stal had gestaan was haar humeur ook weer verbeterd.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:11

Mijn haf staat op een pensionstal.
Ze staat nu dag & nacht binnen maar zodra het weiland het toelaat gaat ze overdag het land weer op. Zomers staat ze 24/7 op het land.
Waar ze eerst stond had ze een uitloop stal die altijd open stond, zo kon ze altijd het land op (wat ze dus ook altijd deed)
Ik merk niet zo heel veel aan lady als ze weer op stal moet, ja ze wil erg graag haar stal uit maar ze is niet chagarijnig ofzo Haha!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:34

24/7, zomer en winter op de wei incl schuilstal. Hij heeft geen deken op en ik rij hem flink op dit moment. Werkt voor ons prima OK dan!

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:22

marjonrebel schreef:
zien jullie aan t karakter van jullie haflingers veranderingen als ze op stal staan i.p.v op t land?...

echt wel, dan is Aron veel heter en moet ik hem eigenlijk elke dag stevig rijden. verder schakel ik dan ook over naar het 'wintervoer'. dat bestaat uit minder energierijke brok (conditiebrok ipv draversbrok van Havens), sportmuesli voor het harde werk, lucerne en zemelen. hierdoor krijgt ie op de dagen dat ie het nodig heeft wel genoeg energie (dag van tevoren muesli extra), en krijgt ie toch een lekker gevuld gevoel en de benodigde vitamines e.d. Uiteraard krijgt ie ook hooi, maar dat krijgt ie in de zomer 's avonds ook.

jobiene14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:57

ik heb een verzorghaffie en die staat altijd in de stal Boos! Alleen in de zomervakantie mag ze die hele vakantie naar buiten in de wei.
Als ik dan kom is ze super vet! Lachen
Maar ik vind t wel jammer dat ze nooit in de wei mag.
Liefs Laura
p.s Als ik jou was zou ik haar gewoon in een stal zetten en elke dag ook het weiland in natuurlijk!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:32

Simon staat overdag lekker in de wei met zijn eigen harem (3 KWPN-merries Haha! ). 's nachts op stal.

Zelfs als het echt slecht is in de winter dan kunnen ze altijd nog een paar uurtjes naar buiten, of in de paddock of in de buitenbak .

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:33

Mirei en Lent staan bij mij thuis. Overdag staan ze buiten in de bak en snachts op stal. En in de lente als de wei droog genoeg is mogen ze daar weer op Lachen

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:02

Mijn haflinger staat op een pensionstal. Somers 24/7 buiten, in de winter gaan ze ook nog regelmatig de weide op, helaas niet iedere dag. (ze gaan in groepen, dus de ene dag is de ene groep, de ander dag de andere Knipoog )

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:13

Zomer en winter 24/7 op het land. Ze heeft wel een schuilstal, maar daar staat ze meer voor de gezelligheid in, dan om echt te schuilen; als het regent staat ze er namelijk praktisch nooit in!
Ik vind dat Haflingers best het hele jaar door buiten kunnen staan. Alleen is die dikke vacht lastig als je heel intensief traint. Ik doe namelijk ook niet echt aan dekens, nou ja zweetdekentje heb ik dan weer wel, maar verder leeft ze gewoon puur natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:15

dag en nacht buiten!!!!!

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 15:41

mijn haf staat nu dag en nacht binnen omdat het land veel te nat is, in de lente en zomer gaan ze wel weer dag en nacht het land op

RomieDeniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 22:49

mijn haffie staat nu s'nachts binnen en s'ochtends ook maar als ik trug ben van school laat ik der naar buiten bij de ander 2 paarden een haffie en een fjord.. maar ze kunnen niet de heletijd bij elkaar blijven want anders gaan ze hakken..
en we gaan natuurlijk vaak buiten lopen ... naar strand naar duin enz..

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:40

Wouter staat dag en nacht buiten s'avonds gaan de hekken open en dan kunnen ze bij het hooi en schuilen als het heel slecht weer is kunnen ze overdag ook schuilen. Wouter staat in een kudde euh 35/40 paarden? (haha kheb geen idee) hij staat wel met een deken op ivb dikke vacht